Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul 1665/2020: Au fost stabilite mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare

13-Mar-2020
1091

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 200 din 12.03.2020 a fost publicat Ordinul nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. 

Ordinul nr. 1665/2020 intra in vigoare incepand cu data de 27 martie 2020 si stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, in urma necesitatii crearii mecanismului privind automatizarea infiintarii si ridicarii popririlor bancare de catre organele de executare silita din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. 

Aceasta masura a fost luata astfel incat disponibilitatile banesti existente in conturile contribuabililor sa nu fie afectate peste limita sumelor inscrise in adresa de infiintare a popririi bancare si sa nu se produca sincope in activitatea desfasurata de acestia, iar ridicarea masurilor de executare silita prin poprire bancara sa se realizeze cu operativitate. 

Astfel, comunicarea catre institutiile de credit a actelor de executare se realizeaza prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, iar Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare A.N.A.F., pune la dispozitia institutiilor de credit, in spatiul privat de pe portalul A.N.A.F., un sistem informatic prin care utilizatorii incarca si descarca documente. 

Actele de executare se comunica prin portal, sub forma unui fisier .pdf cu .xml atasat, semnat electronic, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, conform legii.

Extras din Ordinul nr. 1665/2020:

Art. 1. -
Comunicarea catre institutiile de credit a actelor de executare se realizeaza prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, potrivit prezentului ordin.

Art. 2. -

(1) Pentru comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare emise de organele de executare silita, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare A.N.A.F., pune la dispozitia institutiilor de credit, in spatiul privat de pe portalul A.N.A.F., un sistem informatic prin care utilizatorii incarca si descarca documente. Actele de executare se comunica prin portal, sub forma unui fisier .pdf cu .xml atasat, semnat electronic, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, conform legii.

(2) Mijloacele de identificare a institutiilor de credit in mediul electronic si procedura privind aprobarea accesului la sistemul informatic sunt cele stabilite prin ordin al presedintelui A.N.A.F. pentru aprobarea procedurii de furnizare de informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 3. -

Formalizarea asistentei reciproce, a actiunilor comune si pentru interconectarea proceselor operationale aferente furnizarii de servicii pentru implementarea sistemului automat prin care se realizeaza comunicarea actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta se efectueaza prin incheierea unui protocol de colaborare intre A.N.A.F., Asociatia Romana a Bancilor si institutiile de credit.

Art. 4. -

(1) Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta catre institutiile de credit a actelor de executare silita, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza sunt prevazute in anexa nr. 1.

(2) Institutiile de credit care doresc sa adere la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita incheie Conventia-cadru de aderare a institutiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita, conform modelului prevazut in anexa nr. 2. Incepand cu data semnarii conventiei-cadru, institutia de credit impreuna cu A.N.A.F. realizeaza reconcilierea informatiilor existente in bazele de date proprii cu privire la masurile de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti infiintate inainte de data intrarii in vigoare a prezentului ordin, inclusiv in ceea ce priveste actualizarea sumelor ramase de recuperat din acestea la data concilierii.

Art. 5. -

(1) Se aproba modelul, precum si modul de difuzare, utilizare si de pastrare a formularului "Adresa pentru instiintarea institutiilor de credit privind sumele ramase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle infiintate prin mijloace electronice de transmitere la distanta", prevazut in anexa nr. 3.

(2) In situatia in care institutia de credit careia i-a fost transmisa ordonantare de plata nu a virat, la termenul stabilit, suma cuprinsa in aceasta, organul fiscal competent analizeaza cauzele care au condus la nevirarea sumei si luarea masurilor conform prevederilor legale in vigoare, in baza Referatului privind nevirarea de catre institutia de credit a sumei cuprinse in ordonantarea de plata, prevazut in anexa nr. 4.

Art. 6. -

Data comunicarii catre institutia de credit a actului de executare este prima zi bancara urmatoare zilei incarcarii acestuia in sistemul informatic prevazut la art. 2, iar ora comunicarii este ora de incepere a zilei bancare. Aceste informatii se stabilesc, pentru fiecare institutie de credit, prin protocolul prevazut la art. 3 sau conventia-cadru prevazuta la art. 4 alin. (2), dupa caz.

Art. 7. -

Prelucrarile de date cu caracter personal cuprinse in actele de executare comunicate institutiilor de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta se realizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), denumit in continuare RGPD.

Art. 8. -

In vederea asigurarii respectarii prevederilor art. 7, Ministerul Finantelor Publice, respectiv A.N.A.F. publica pe portalul de internet propriu o informare cu privire la modul de ducere la indeplinire a prevederilor RGPD.

Art. 9. -

Actele de executare emise in forma electronica de organul fiscal central se semneaza de catre Ministerul Finantelor Publice cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.

Art. 10. -

Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 11. -

Directiile de specialitate din cadrul aparatului central al Ministerului Finantelor Publice, precum si din cadrul A.N.A.F. si unitatile subordonate acesteia vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 12. -

(1) Prevederile prezentului ordin se aplica pentru popririle infiintate de catre organele fiscale competente incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin.

(2) Popririle infiintate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin raman supuse regulilor stabilite la momentul infiintarii lor, cum ar fi: viramentele efectuate de catre institutiile de credit pentru stingerea obligatiilor fiscale/bugetare ce au stat la baza acestora ori, dupa caz, suspendarea, continuarea, ridicarea acestor popriri.

Art. 13. -

(1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Dispozitiile prezentului ordin intra in vigoare in termen de 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 14. -

La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 383 din 23 mai 2017.

 

Sursa: Monitorul Oficial al Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul 1665/2020: Au fost stabilite mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Au fost publicate actele necesare acordarii somajului tehnic (pentru PFA-uri, II-uri, IF-uri, Drepturi de autor)
    • Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, prin Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, informeaza ca actele necesare in vederea obtinerii fondurilor pentru plata somajului tehnic pot fi depuse online, incepand cu 1 APRILIE. Actele normative prin care sunt reglementate documentele necesare acordarii somajului tehnic au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 269 din data de 31 martie 2020. Transmiterea documentelor se va face in 4 pasi, iar documentele trebuie depuse online, la adresa...» citeste mai departe aici

  • MFP: Schemele de ajutor de stat pentru stimularea anumitor investitii, SIMPLIFICATE (proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de Hotarare care vizeaza modificarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 807/2014 - pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie – astfel incat sa se elimine o etapa din cadrul solutionarii cererilor de plata. In nota de fundamentare se arata ca este necesara aceasta modificare, dat fiind contextul actual al Romaniei, dar si nevoia urgentarii...» citeste mai departe aici

  • NU mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic ( Informare MEEMA)
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri informeaza ca in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi masuri economice in domeniul protectiei sociale destinate mediului de afaceri din Romania si ca nu mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic. Actele normative adoptate de Executiv reglementeaza si unele aspecte legate de Certificatele de Situatie de Urgenta (CSU). Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca vor prelua solicitarile pentru obtinerea somajului tehnic
    • Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepand de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic. Demnitarul a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai...» citeste mai departe aici

  • PFA. Dreptul la concediul pentru cresterea copilului
    • Ce contributii trebuie sa plateasca un PFA care are venitul net anual sub plafonul minim obligatoriu pentru plata CAS si CASS, pentru ca titulara PFA-ului sa beneficieze de indemnizatia crestere copil de pana la 2 ani? Consilierul juridic Gabriela Dita arata ca, potrivit art. 2 alin.(1) din OUG 111/2010 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, persoanele care, in ultimii 2 ani anteriori datei nasterii copilului, au realizat timp de cel putin 12 luni venituri din...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea noii legislatiei fiscale, in contextul COVID-19. Solutii pentru contabili
    • Contabilii se afla in dificultate, dat fiind numeroaselor modificari legislative aparute in contextul creat de coronavirus. De aceea au inceput sa apara tot mai des solicitari privind lamurirea diferitelor spete, la care expertii nostri au raspuns prompt si la obiect. Ordonantele de urgenta emise de Guvern in luna martie, in contextul creat de coronavirus, au generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu un cadru legislativ complet nou, bine intentionat in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016