Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 2538/2023: Din 14 septembrie 2023 se aplica noile instructiuni de completare a Ordinului de plata pentru Trezoreria Statului

18-Sep-2023
3281
Ordinul 2538/2023: Din 14 septembrie 2023 se aplica noile instructiuni de completare a Ordinului de plata pentru Trezoreria Statului

Recent a fost publicat in Monitorul Oficial Ordinul 2538/2023, care a intrat in vigoare din 14 septembrie 2023. Conform noii legi au fost aprobate noi instructiuni de completare a ordinului de plata pentru Trezoreria Statului, document prin care contribuabilii achita impozite si taxe.

Ordinul 2538/2023 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 830 din 14 septembrie 2023.

Printre modificari amintim urmatoarele:

-pentru obligatiile fiscale/bugetare care se achita catre bugetele componente ale bugetului general consolidat in conturile de venituri bugetare, in conturile unice sau in conturile de disponibil in care Agentia Nationala de Administrare Fiscala incaseaza/recupereaza obligatii fiscale/bugetare, cu exceptia celor prevazute la pct. 5 si 6, se inscrie: «bugetul general consolidat».

-prin sintagma «incaseaza/recupereaza» se intelege stingerea obligatiilor fiscale/bugetare prin plata voluntara, compensare, executare silita si prin alte modalitati prevazute expres de lege;

-pentru accizele care se platesc de catre cumparator in numele furnizorului, inainte de livrarea efectiva a produselor accizabile, se inscrie denumirea furnizorului inregistrat ca platitor de accize;

Extras din Ordin ( unde se regasesc toate modificarile):

Articolul I

Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 206 din 10 martie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 3 se abroga. 

2. La articolul 5 litera j), punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

pentru obligatiile fiscale/bugetare care se achita catre bugetele componente ale bugetului general consolidat in conturile de venituri bugetare, in conturile unice sau in conturile de disponibil in care Agentia Nationala de Administrare Fiscala incaseaza/recupereaza obligatii fiscale/bugetare, cu exceptia celor prevazute la pct. 5 si 6, se inscrie: «bugetul general consolidat». Prin sintagma «incaseaza/recupereaza» se intelege stingerea obligatiilor fiscale/bugetare prin plata voluntara, compensare, executare silita si prin alte modalitati prevazute expres de lege;

3. La articolul 5 litera j), punctul 3 se abroga. 

4. La articolul 5 litera j), punctul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

4. pentru obligatiile de plata catre institutii publice, respectiv pentru plati solicitate de institutii publice in conformitate cu prevederile legale in vigoare, altele decat cele de la pct. 1 si 2, se inscrie denumirea institutiei publice beneficiare;

5. La articolul 5 litera j), punctul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

6. pentru accizele care se platesc de catre cumparator in numele furnizorului, inainte de livrarea efectiva

a produselor accizabile, se inscrie denumirea furnizorului inregistrat ca platitor de accize;

6. La articolul 5 litera j), punctul 7 se abroga. 

7. La articolul 5 litera k), punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

1. codul de identificare fiscala al contribuabilului, pentru obligatiile fiscale/bugetare prevazute la lit. j) pct. 1 sau pentru alte obligatii fiscale/bugetare pentru care prin acte normative in vigoare se prevede astfel, cu exceptia situatiei prevazute la pct. 1 1; in cazul impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare se inscrie codul de identificare fiscala al sediului secundar;

8. La articolul 5 litera k), dupa punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1 1, cu urmatorul cuprins: 1 1. codul de identificare fiscala al organului fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru obligatiile fiscale/bugetare prevazute la lit. j) pct. 1, pentru care titularul contului este acesta;

9. La articolul 5 litera k), punctul 3 se abroga. 

10. La articolul 5 litera k), punctul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 6. codul de identificare fiscala al furnizorului inregistrat ca platitor de accize, pentru accizele platite de cumparator in numele furnizorului, prevazute la lit. j) pct. 6;

11. La articolul 5 litera k), punctul 7 se abroga. 12. La articolul 5 litera k), punctul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 9. pentru platile mentionate la lit. j) pct. 9 se inscrie:

9.1. codul de identificare fiscala al beneficiarului sumei, persoana juridica, in situatia in care beneficiarul sumei este inregistrat fiscal in Romania;

9.2. codul numeric personal, in situatia platilor catre conturi deschise la Trezoreria Statului;

9.3. codul de identificare fiscala al centralei institutiei de credit din Romania la care beneficiarul sumei isi are deschis contul sau codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in situatia in care beneficiarul sumei nu este inregistrat fiscal in Romania; 

9.4. codul numeric personal sau codul de identificare fiscala al centralei institutiei de credit din Romania la care beneficiarul sumei isi are deschis contul potrivit deciziei platitorului, in cazul in care plata se efectueaza din conturi deschise la unitatile Trezoreriei Statului catre persoane fizice in conturi bancare;

13. La articolul 5, litera l) se modifica si va avea urmatorul cuprins: l) in spatiul marcat «Cod IBAN beneficiar» se inscrie codul IBAN aferent contului de venituri/cheltuieli bugetare sau contului de disponibil, dupa caz, in care se achita suma, deschis la unitatile Trezoreriei Statului sau codul IBAN al contului beneficiarului sumei, deschis la institutia de credit;

14. La articolul 5, litera p) se modifica si va avea urmatorul cuprins: p) rubrica «Reprezentand» se completeaza dupa cum urmeaza:– pentru sumele reprezentand venituri bugetare se inscrie denumirea obligatiei bugetare achitate, iar in cazul celor prevazute la lit. j) pct. 1 se inscrie «bugetul general consolidat», precum si orice alte informatii pe care platitorul le considera relevante;– in cazul celorlalte categorii de sume care se achita se inscrie natura economica a platii efectuate, iar in cazul platilor catre beneficiari care nu sunt inregistrati fiscal in Romania se pot inscrie si alte informatii relevante (de exemplu, codul de identificare fiscala al acestora din tara in care sunt inregistrati fiscal);

15. Dupa articolul 6 3 se introduce un nou articol, articolul 6 4, cu urmatorul cuprins: 

Articolul 6 4 (1) In cazul obligatiilor de plata catre institutiile publice, respectiv pentru plati solicitate de catre institutii publice in conformitate cu prevederile legale in vigoare prevazute la art. 5 lit. j) pct. 4, institutiile publice au obligatia de a informa contribuabilii referitor la codul IBAN aferent contului in care acestia vor efectua plata sumelor datorate, precum si la codul de identificare fiscala prevazut la art. 5 lit. k) pct. 4. (2) Eventualele sume virate de catre contribuabili in conturile corespunzatoare de venituri bugetare/disponibil deschise la unitatile Trezoreriei Statului codificate cu codul de identificare fiscala prevazut la art. 5 lit. k) pct. 10 in loc de codul de identificare fiscala prevazut la art. 5 lit. k) pct. 4 raman inregistrate in contul in care au fost incasate, in masura in care institutia publica nu solicita unitatii Trezoreriei Statului transferul acestora in acelasi cont de venituri bugetare/disponibil in care suma a fost incasata, codificat cu codul de identificare fiscala al institutiei publice respective. Solicitarea adresata in scris unitatii Trezoreriei Statului cuprinde informatii cu privire la suma incasata, respectiv numarul si data documentului de plata, suma, datele de identificare ale platitorului (nume si prenume/ denumire, codul de identificare fiscala), contul beneficiar, si orice alta informatie relevanta care sa identifice unic o suma incasata.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cine verifica asociatiile de proprietari si reglementari cheie

    • Asociatia de proprietari este forma juridica de organizare si de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor unui bloc sau ai unui ansamblu de locuinte. Aceasta are un rol important in administrarea si intretinerea cladirii, in repararea si modernizarea ei, dar si in asigurarea respectarii drepturilor si obligatiilor fiecarui proprietar. Asociatia de proprietari are personalitate juridica, dar nu urmareste profit, ci bunul mers al comunitatii din imobil. In acest articol vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozitare venituri din strainatate. TOT ce trebuie sa stii

    • Din ce in ce mai multi romani obtin venituri din activitati desfasurate in afara tarii, fie ca este vorba de freelancing, investitii, chirii, pensii, fie ca sunt dividende. Atragem insa atentia ca odata cu veniturile din strainatate apar si obligatiile fiscale in Romania. Conform Codului Fiscal, persoanele rezidente in Romania au obligatia de a declara veniturile din strainatate si, in anumite conditii, de a plati impozit si contributii sociale pentru acestea. Iar in acest articol vom...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe constructii se declara in D100. Ai bifat si D700?

    • Incepand cu 2025, taxa cunoscuta anterior ca „taxa pe stalp” revine sub forma impozitului pe constructii, aplicabil anumitor bunuri aflate in patrimoniul firmelor. Daca ai in evidenta constructii pentru care nu se datoreaza impozit pe cladiri, esti vizat de aceasta obligatie fiscala. Afla ce bunuri intra in sfera, cum se declara impozitul in D100, ce cod fiscal trebuie bifat in D700 si, mai ales, cum poti beneficia de o bonificatie de 10% daca esti atent la termene!» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firme

    • Declaratia 101 (D101) este documentul fiscal esential prin care contribuabilii platitori de impozit pe profit isi declara obligatiile fiscale anuale. Formularul D101 are, conform Ordinului 206/2025, instructiuni clare privind completarea si termenul de depunere, extins pana la 25 iunie 2025. In acest articol vom vedea un exemplu pentru completarea D101, explicand pas cu pas modul de calcul al rezultatului fiscal, evidentierea amortizarii si completarea corecta a principalelor randuri din...» citeste mai departe aici

  • SECRETUL unei contabilitati impecabile

    • Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc. Nicio problema! Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica in 2025: Cum sa regularizezi CASS pentru dividendele din 2023 si 2024

    • Ai incasat dividende in 2023 si 2024 peste plafonul de 24 de salarii minime si nu ai depus Declaratia Unica la timp? Nu esti singurul! Multi contribuabili se confrunta cu aceasta situatie, mai ales cand impozitul pe dividende a fost deja retinut la sursa si pare ca nu mai e nimic de facut. Totusi, CASS-ul (contributia la sanatate) trebuie platit separat daca ai depasit plafonul legal. Vestea buna este ca nu e nevoie sa depui doua declaratii diferite, ci poti rezolva...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016