
Raportul Special
realizat de specialisti

Masurile stabilite prin OUG nr. 107/2024 se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale, unitati administrativ- teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz.
Potrivit prevederilor OUG nr. 107/2024, debitorii pot beneficia de urmatoarele facilitati fiscale:
- Anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv;
- Anularea dobanzilor, penalitatilor si toate accesoriile aferente diferentelor de obligatii bugetare principale declarate suplimentar de debitori prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal;
- Anularea dobanzilor, penalitatilor si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv si stinse pana la aceasta data;
- Anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv si individualizate in decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal in derulare la data intrarii in vigoare a OUG nr. 107/2024;
- Debitorii, persoane fizice, care inregistreaza obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv in cuantum mai mic de 5.000 lei inclusiv, pot beneficia de:
a) anularea unui procent de 50% din obligatiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, in situatia in care acestea sunt stinse in procent de 50% pana la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai tarziu de data de 25 noiembrie 2024;
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examen Consultant Fiscal 2025
Cartea verde a contabilitatii - Editie revizuita Stick USB
b) anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilorbugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, daca este respectata conditia de la lit. a).
- Debitorii, persoane fizice, care inregistreaza obligatii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv in cuantum mai mare de 5.000 lei, pot beneficia de:
a) anularea unui procent de 25% din obligatiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, in situatia in care acestea sunt stinse in procent de 75% pana la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai tarziu de data de 25 noiembrie 2024;
b) anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, daca este respectata conditia de la lit. a).
Debitorii care intentioneaza sa beneficieze de aceste masuri pot notifica organul fiscal cu privire la intentia lor, pana cel mai tarziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai tarziu de data de 25 noiembrie 2024, sub sanctiunea decaderii.
Conform prevederilor art. II din OUG nr. 107/2024, dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) toate obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta la art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai tarziu de data de 25 noiembrie 2024;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 septembrie 2024 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai tarziu de data de 25 noiembrie 2024;
c) debitorul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a) - c), pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.
Totodata, art. XVII din OUG nr. 107/2024 prevede acordarea unei bonificatii de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care incepe in anul 2024, dupa caz, contribuabililor platitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare si plata prevazut la art. 41 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor.
In cazul grupului fiscal, bonificatia se aplica la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridica responsabila.
Procedura de aplicare a prevederilor art. I—XIV si XVI din OUG nr. 107/2024 se aproba prin ordin al ministrului finantelor, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cazul obligatiilor bugetare administrate de catre organul fiscal central, in termen de maximum 15 zile de la data intrarii in vigoare a OUG nr. 107/2024, iar procedura de aplicare a prevederilor privind acordarea bonificatiei se aproba prin ordin al ministrului finantelor, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de maximum 45 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG nr. 107/2024.
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna august. Vezi termenele limitaE-Factura: La calcularea termenului de 5 zile se face distinctie intre zilele lucratoare si cele nelucratoare?Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente pentru contribuabili in decembrie 2022Atentie la Declaratia 092! 8 iunie este ultima zi de depunereE-Factura in 2024: EXCEPTII de la transmiterea facturilor, TERMEN LIMITA si sanctiuni prevazute prin Legea 296/2023Ultimele articole
Capitalul social, modificat. TERMEN LIMITA de majorare, valoarea aplicata + un EXEMPLU utilAsigurare CASS pentru o persoana care NU are venituri. Suma de plata + declaratii si TERMEN LIMITAD700 ANAF. TERMEN LIMITA + conditii pentru firmele care vor sa revina la anul fiscal calendaristicDistribuire dividende. TERMEN LIMITA de depunere D207 in cazul dividendelor care NU au fost platiteCalendar fiscal ANAF. Termene si declaratii pentru luna august 2025Articole similare
Amnistie fiscala, OUG 107/2024. Notificarea autoritatilor se poate face optional, insa cererea este obligatorieSfaturi de la experti
Monografie contabila reevaluare cladire
Intrebare: Referitor la datele prezentate, care este monografia contabila, dar cu metoda reevaluarii brute, care este noua amortizare contabila si ce trebuie sa trec lunar: 105?1175, respectiv cheltuiala deductibila si nedeductibila?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Documente justificative pentru justificarea efectuarii unei achizitii intracomunitare de bunuri
Intrebare: Din experienta anilor trecuti, in cazul unui control ANAF, inspectorii ne solicita dovada achizitiei intracomunitare (CMR/AWB etc). In cazul nostru, AWB-ul primit nu dovedeste o AIC. Cum procedam in cazul unui control?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA