Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect de Ordin MFP: Se modifica Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale

17-Iun-2020
545
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere un nou Proiect de Ordin pentru modificarea art.10 din Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobata prin Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor si societatii informationale nr.3247/1179/2017 - publicat in data de 16 iunie 2020.
 
Conform Referatului de aprobare, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, a fost reglementata, printre altele, inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal pe suport hartie cu aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic. 
 
Ca urmare a modificarilor aduse Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999, au fost modificate si normele metodologice de aplicare a acestui act normativ, in speta Hotararea Guvernului nr.479/2003. Printre dispozitiile cu caracter de noutate reglementate prin Hotararea Guvernului nr.804/2017, se regasesc si specificatiile tehnice minimale necesare transmiterii datelor fiscale din aparatele de marcat cu jurnal electronic catre sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (sistem informatic).
 
Procesul de implementare a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic a fost reglementat sa se desfasoare in doua etape, astfel :
 
- functionarea aparatelor de marcat electronice fiscale in modul de lucru offline. in aceasta etapa datele sunt transmise catre ANAF, prin intermediul unui PDF inteligent cu XML atasat, prin mijloace electronice de transmitere la distanta;
 
-functionarea aparatelor de marcat electronice fiscale in modul de lucru online, dupa dotarea tuturor operatorilor economici cu aparate de marcat. in aceasta etapa, in care aparatele de marcat sunt conectate la serverele A.N.A.F., datele sunt transmise in mod automat, online, catre autoritatea fiscala.
 
La aceasta data, procesul de dotare a operatorilor economici cu aparate de marcat electronice fiscale este in curs de finalizare, iar Ministerul Finantelor Publice a facut pasi importanti in ceea ce priveste implementarea sistemului informatic, acesta urmand sa devina operational in scurt timp.
 
Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic a fost aprobata prin Ordinul comun MFP –MCSI nr. 3247/1179/2017. Potrivit acestui act normativ, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica -ICI Bucuresti verifica si/sau testeaza cerintele prevazute Hotararea Guvernului nr. 479/2003, referitoare la comunicatia aparatelor de marcat electronice fiscale in modul de lucru online, incepand cu data implementarii sistemului informatic.
 
Avand in vedere faptul ca procesul de conectare a unui numar semnificativ de aparate de marcat electronice fiscale la sistemul informatic reprezinta un proces dificil, care nu a mai fost parcurs in Romania, context in care este utila simplificarea acestuia, precum si faptul ca este necesar ca parcurgerea procesului de conectare sa se realizeze intr-un interval de timp cat mai scurt, astfel incat, pe baza analizelor de risc efectuate de ANAF sa fie combatuta eficient si rapid evaziunea fiscala, se propune ca in aceasta etapa, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica -ICI Bucuresti sa testeze toate cerintele prevazute de normele metodologice referitoare la comunicatia aparatelor de marcat electronice fiscale in modul de lucru online, mai putin functiile care vizeaza transmiterea de mesaje intre sistemul informatic si aparatele de marcat electronice fiscale, si respectiv blocarea aparatelor de marcat electronice fiscale.
 
In ceea ce priveste institutiile avizatoare, se fac urmatoarele precizari:
 
-Art.5 alin.(11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, prevede ca procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului pentru societatea informationala.
 
-Potrivit art.18 alin.(2) din Hotararea Guvernului nr.89/2020 privind organizarea si functionarea Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, in cuprinsul actelor normative in vigoare in domeniul societatii informationale, tehnologiei informatiei si interoperabilitatii, denumirile "Ministerul pentru Societatea Informationala" si "Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale" se vor citi "Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei", iar abrevierile "MSI" si "MCSI" se inlocuiesc cu abrevierea "ADR".
 
-Conform art.8 alin.(4) din Hotararea Guvernului nr.89/2020, in exercitarea atributiilor sale, presedintele ADR emite decizii.
 
-Potrivit art.III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.4/2020 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti, persoana juridica romana de drept public, organizata in baza Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, functioneaza in coordonarea Secretariatului General al Guvernului. 
 
-La art.4 alin.(2) din Hotararea Guvernului nr.37/2020 privind organizarea, functionarea si atributiile unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, se prevede ca Secretariatul General al Guvernului, printr-un secretar de stat desemnat, coordoneaza domeniul tehnologiei informatiei la nivelul intregii administratii publice centrale. 
 
-In Anexa nr.1 la Hotararea Guvernului nr.37/2020, intitulata, „Structurile, organele de specialitate ale administratiei publice centrale si institutiile publice finantate total sau partial prin bugetul Secretariatului General al Guvernului”, la pct.3 se regaseste Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei, structura cu personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului, in coordonarea prim-ministrului.
 
“Avand in vedere modificarile legislative survenite dupa reglementarea prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, a temeiului pentru elaborarea procedurii de avizare tehnica a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic prin ordin comun MFP/MCSI, apreciem ca, la aceasta data, institutia care poate avea calitatea de coinitiator al propunerii legislative este Secretariatul General al Guvernului,” explica initiatorii proiectului.
 
Extras din Proiectul de Ordin:
 
In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 7 alin.(6) din Hotararea Guvernului nr. 137/2020privind organizarea, functionareasiatributiile unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului,
 
 
ministrul finantelor publice si secretarul general al Guvernului, emit urmatorul ordin:
 
 
ART. I
Articolul 10 din Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata prin Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor si societatii informationale nr.3247/1179/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 30 din 12 ianuarie 2018, se modificasi va avea urmatorul cuprins:
 
,,ART. 10
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica-ICI Bucuresti verifica si/sau testeaza cerintele prevazute de normele metodologice referitoare la comunicatia aparatelor de marcat electronice fiscale in modul de lucru online, cu exceptia functiilor care vizeaza transmiterea de mesaje intre Sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prevazut de ordonanta de urgenta si aparatele de marcat electronice fiscale, si respectiv blocarea aparatelor de marcat electronice fiscale.
 
ART. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de Ordin MFP: Se modifica Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Pensie anticipata partial. Cumul venituri din activitati independente
    • Pensia anticipata partial se poate cumula cu veniturile obtinute din activitati independente - expert contabil? Multumesc. Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 118 alin. (12) din Legea 263/2010 a sistemului public de pensii, in sistemul public de pensii astfel cum a fost modificat prin Legea 217/2017, pensionarii pot cumula pensia cu venituri realizate din activitati independente, astfel cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora. Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2068/2020 modifica si completeaza mecanismul de transfer al granturilor pentru sustinerea IMM-urilor
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 586 din 3 iulie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 2068/2020 pentru modificarea si completarea anexei nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.886/2020 privind aprobarea mecanismului financiar de transfer al sumelor aferente granturilor cuvenite beneficiarilor in cadrul Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, a modelului Conventiei privind implementarea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016