Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Traficul rutier pe drumurile publice din Romania va fi monitorizat prin sistemul e-SIGUR

17-Nov-2022
1512
Proiect: Traficul rutier pe drumurile publice din Romania va fi monitorizat prin sistemul e-SIGUR

In data de 16 noiembrie 2022 a fost adoptat de Guvern sistemul integrat de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din Romania, denumit e-SIGUR -sistem de interes national, complementar sistemelor inteligente de transport.

 

Monitorizarea traficului rutier pe drumurile publice se realizeaza prin intermediul sistemelor de transport inteligente, parte integranta din drum, intr-un sistem integrat si interoperabil in urmatoarele scopuri:

a) supravegherea si controlul respectarii normelor de circulatie pe drumurile publice prevazute la art.10, inclusiv constatarea incalcarii acestora;

b) identificarea unor vehicule supuse confiscarii, cautate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca proba intr-o procedura judiciara;

c) stabilirea masurilor necesare desfasurarii fluente si in siguranta a circulatiei rutiere;

d) reducerea factorilor de risc care pot afecta transporturile cu caracter special sau care pot conduce la tulburarea grava a ordinii publice, constituirea si adaptarea dispozitivelor de paza si ordine publica;

e) administrarea drumurilor publice prin identificarea timpurie a factorilor care pot afecta starea partii carosabile si stabilirea unor masuri preventive pentru diminuarea consecintelor;

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Monografie cotizatie Societatea a incheiat un contract de cotizare sponsorizare cu o Asociatie a Patronatelor Romania Active, pentru care a primit o factura in care este specificata COTIZATIE INITIALA...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitii intracomunitare de produse medicale O societate care desfasoara activitati de asistenta medicala, fiind scutita de TVA, fiind si platitoare de impozit pe profit, realizeaza achizitii intracomunitare de produse...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regim fiscal creante neincasate Creante neincasate ajustarea TVA si deductibilitatea la calculul impozitului pe profit in cazul falimentului clientilor - implicatii fiscale Va rog sa precizati daca mai este...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Corelare stoc combustibil cu foi de parcurs Revin la intrebare si va facem precizarea ca in anii precedenti inregistram in contabilitate consumul de combustibil in baza foilor de alimentare stocul la combustibil din...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Modificari fiscale 07 - 13 iulie 2025 citeste mai mult

f) protejarea spatiilor de servicii si a parcarilor amplasate de-a lungul drumurilor publice;

g) limitarea fenomenului de degradare a partii carosabile.

Monitorizarea traficului rutier consta in colectarea de date cu ajutorul unor mijloace tehnice fixe sau mobile, procesarea automata si manuala, precum si valorificarea acestor date de catre autoritatile publice potrivit competentelor stabilite de lege.

In sensul prezentei legi, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) mijloc tehnic – orice echipament, ansamblu de echipamente, inclusiv elemente componente ale sistemelor de transport inteligente care permite colectarea automata a imaginilor, a sunetului, a informatiilor privind viteza de deplasare a unui vehicul, a informatiilor privind conditiile meteo ori a altor informatii relevante pentru scopul monitorizarii traficului rutier;

b) centre de management al traficului, denumit in continuare centre - noduri unde toate fluxurile informationale de interes in ceea ce priveste traficul rutier ajung si se distribuie astfel incat sa asigure realizarea scopurilor prevazute la art. 2 alin. (1). Centrele sunt localizate pentru autostrazi si drumuri expres la nivelul Centrelor de intretinere si Coordonare si pentru drumurile nationale, la nivelul Directiilor Regionale de Drumuri si Poduri, subunitati din cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A.

Monitorizarea traficului rutier in sistem integrat

Conditiile generale de functionare a e-SIGUR

E-SIGUR este un ansamblu de sisteme informatice, infrastructura de comunicatii, elemente de interconectare si interoperabilitate cu alte sisteme informatice, platforme hardware si software pentru stocare, procesare automata, procesare manuala, preluare, afisare si transmitere de date, mijloace tehnice certificate sau omologate si verificate metrologic si capabilitati si/sau servicii de imprimare masiva si comunicare a documentelor.

E-SIGUR este parte integranta a centrelor de management al traficului pe drumurile de interes national, administrate de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., denumita in continuare CNAIR.

CNAIR asigura in cadrul centrelor dezvoltarea, functionarea, mentenanta si orice alte activitati legate de administrarea e-SIGUR, cu exceptia capabilitatii si/sau a serviciilor de imprimare masiva si comunicare a documentelor.

E-SIGUR asigura in mod automat si preluarea, respectiv afisarea datelor si informatiilor din cadrul sistemelor de transport inteligente gestionate de fiecare centru in parte.

CNAIR se asigura ca mijloacele tehnice fixe destinate masurarii vitezei care furnizeaza date catre e-SIGUR sunt omologate si verificate metrologic, potrivit normelor in vigoare.

Pentru colectarea datelor de monitorizare a traficului rutier, prin e-SIGUR se utilizeaza mijloace tehnice, detinute cu orice titlu de CNAIR.

Cheltuielile pentru dezvoltarea, dupa caz instalarea, administrarea si operarea e-SIGUR se suporta din sumele care se asigura cu aceasta destinatie, de la bugetul de stat, prin legile bugetare anuale, din fonduri externe si alte surse de finantare constituite potrivit legii, precum si, prin derogare de la prevederile art.30 alin.(2) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin hotarare a Guvernului din fondul de rezerva bugetara aflat la dispozitia Guvernului.

Crearea de semnalari si procesarea acestora

e-SIGUR proceseaza automat datele de monitorizare a traficului rutier colectate si datele cuprinse in sistemele informatice prevazute la art. 7 alin.(1) si creeaza semnalari privind:

a) posibila incalcare a normelor de circulatie pe drumurile publice sau posibila prezenta in trafic a unor vehicule supuse confiscarii, cautate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca proba intr-o procedura judiciara;
b) posibila prezenta in trafic a unor vehicule care circula fara achitarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri.

Semnalarile privind posibila incalcare a normelor de circulatie pe drumurile publice vizeaza:

a) limita maxima admisa de viteza pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;
b) interdictia sau restrictia de a conduce un vehicul pe o banda a sensului de deplasare;
c) semnificatia culorii rosii a semaforului;
d) interdictia de a conduce pe drumurile publice un vehicul a carui inmatriculare este suspendata; e) trecerea la nivel cu calea ferata;
f) interdictia de a adopta un comportament agresiv in conducerea vehiculelor pe drumurile publice;

In cazul in care pe drumul public se creeaza restrictii sau limitari temporare, CNAIR are obligatia de a corela functiile e-SIGUR cu acestea.

Atentie! e-SIGUR permite procesarea manuala, de catre politistii rutieri din cadrul Politiei Romane, a semnalarilor prevazute la art.10 alin.(1) lit. a) si alin.(2), precum si a datelor de monitorizare a traficului rutier colectate, aflate in legatura cu aceste semnalari. Procesarea manuala se realizeaza prin platformele software ale Politiei Romane.

Politistii rutieri din cadrul dispeceratelor de monitorizare au competenta teritoriala generala de constatare a contraventiilor si de aplicare a sanctiunilor contraventionale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cazul in care, prin procesarea manuala a semnalarilor privind posibila incalcare a normelor de circulatie pe drumurile publice si a datelor de monitorizare a traficului rutier colectate, aflate in legatura cu aceste semnalari, politistul rutier constata savarsirea unor contraventii prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta intocmeste cu ajutorul platformelor software la care are acces documentele necesare parcurgerii procedurii de identificare a contravenientului si, dupa caz, procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii contraventionale.

Imaginilor procesate li se aplica tehnici de anonimizare a fetei conducatorului vehicului, a pasagerilor, precum si a celorlati participanti la trafic. Imaginea conducatorului vehiculului se prelucreaza numai in scopul stabilirii identitatii acestuia, daca aceasta nu s-a putut stabili in procedura de identificare ori exista o suspiciune rezonabila cu privire la identitatea stabilita.

Procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii contraventionale se intocmeste in lipsa contravenientului, dupa stabilirea identitatii conducatorului de vehicul, mentionandu- se aceasta in procesul-verbal, fara a fi necesara confirmarea faptelor de catre martori sau a obiectiunilor contravenientului, ca inscris in forma electronica. Acesta se intocmeste si se comunica in conditiile revazute la art.109 alin.(31) - (35) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016