Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

S-a adoptat OUG pentru Formare Profesionala in Sistem Dual

29-Iun-2018
928

In sedinta de joi a Guvernului s-a aprobat OUG pentru infiintarea Autoritatii Nationale pentru Formare Profesionala Initiala in Sistem Dual din Romania. Aceasta ordonanta este rezultatul solicitarilor numeroase venite din partea agentilor economici, care se plang ca, in contextul actual, nu beneficiaza de forta de lucru bine pregatita.

Functionarea eficienta a parteneriatului dintre agentii economici, administratia publica locala si scoala, va fi asigurata de Autoritatea Nationala pentru Formarea Profesionala in Sistem Dual. Principalii beneficiari ai acestui parteneriat vor fi, in primul rand, tinerii absolventi de clasa a VIII-a, pana in 23 de ani, care vor sa obtina o calificare, insa rezultatele formarii profesionale in sistem dual se vor resimti si in cazul agentilor economici, care vor avea forta de munca bine pregatita. De aceea, ei sunt dispusi sa se implice activ in formarea tinerilor in companii, informeaza Guvernul, intr-un comunicat de presa.

Noua institutie va fi condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de doi vicepresedinti, cu rang de subsecretar de stat, numiti, respectiv eliberati din functie prin decizie a prim-ministrului. Structura organizatorica a Autoritatii, dar si Regulamentul de organizare si functionare a acesteia se aproba prin hotarare a Guvernului in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Autoritatea are 8 birouri teritoriale la nivel national, corespunzatoare celor 8 zone de dezvoltare ale Romaniei, iar cheltuielile curente si de capital ale Autoritatii se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, se mai arata in sursa citata.

Legatura dintre mediul economic si oferta educationala va fi coordonata de Autoritate, astfel incat clasele de nivel scoala profesionala in sistem dual sa fie organizate in functie de solicitarile agentilor economici.

Iata care sunt principalele atributii ale Autoritatii Nationale pentru Formare Profesionala Initiala in Sistem Dual din Romania, asa cum apar ele reglementate prin OUG: “Organizarea si coordonarea formarii profesionale initiale in sistem dual din Romania; identificarea, anticiparea si analiza periodica a nevoilor de competente cerute de piata fortei de munca si introducerea de calificari noi in formarea profesionala initiala in sistem dual; elaborarea unui sistem de acreditare a furnizorilor publici/privati de formare profesionala initiala in sistem dual, care va fi aprobat prin hotarare a Guvernului; elaborarea de metodologii privind certificarea profesionala initiala a absolventilor din sistemul de invatamant dual, care vor fi aprobate prin ordin al presedintelui Autoritatii; consilierea familiilor, a unitatilor de invatamant si a angajatorilor in scopul incurajarii participarii elevilor in formarea profesionala initiala in sistem dual; asigurarea promovarii in randul tinerilor si ale familiilor acestora a conceptului de scoala profesionala in sistem dual ca alternativa de excelenta in domeniul educational”.

Autoritatea a fost infiintata in urma consultarii cu un numar important de companii cu capital romanesc sau strain (din industria auto, tipografica, prelucrarea metalelor, agricultura, utilitati, turism, constructii, infrastructura rutiera s.a.) care vor si au capacitatea sa devina furnizori de formare profesionala in vederea integrarii absolventilor pe piata fortei de munca.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "S-a adoptat OUG pentru Formare Profesionala in Sistem Dual":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016