
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a pus in dezbatere un nou proiect de ordin privind modificarea si completarea "Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj", aprobata prin Ord. presedintelui ANOFM nr. 85/2002.
In vederea simplificarii modului de accesare a serviciilor publice de ocupare oferite cetatenilor, proiectul de ordin "Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj" a fost pus in consultare publica incepand cu data de 13.03.2020, pana in data de 23.03.2020.
Prin actul normativ este reglementata procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau de indemnizatie pentru somaj dupa cum urmeaza:
-este aprobat modelului comun european de curriculum vitae;
-documentele se pot depune online;
In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta.
- procedura prevede prezentarea actelor in original, care se pastreaza la dosar in copie;
- informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica;
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea Verde a Contabilitatii
- agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj;
- evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
-pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii;
b) nume si prenume;
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.
- carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.
Extras din proiectul de ordin:
Art. I -
Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002 privind aprobarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Litera c) a articolului 2 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„c) curriculum vitae, intocmit conform modelului comun aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;”
2. Litera d) a alineatului (3) al articolului 5 din Procedura se abroga.
3. La articolul 5 din Procedura, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
“(5) Documentele prevazute la alin. (1), (3) si (4) se pot depune personal sau prin e-mail.
In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta, cu exceptia cererii prevazuta la alin. (1) si a declaratiei pe proprie raspundere prevazuta la alin. (3) lit.c), care se transmit in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.”
4. Alineatul (2) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(2) Actele pentru care prezenta procedura prevede prezentarea lor in original se pastreaza la dosar in copie.”
5. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(3) Copiile de pe acte se efectueaza si se certifica de catre functionarul public care intocmeste dosarul, prin:”
6. Dupa alineatul (6) al articolului 6 din Procedura se introduce un nou alineat, alineatul (7) cu urmatorul cuprins:
„(7) Cu exceptia cazului in care persoana se prezinta cu adeverinta de venit eliberata, conform prevederilor legale, de catre organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv prin intermediul spatiului privat virtual, reglementat potrivit legii, informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica, in conditiile prevazute de art. 6 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.”
7. Articolul 7 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 7 - Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele prevazute la art. 6 alin. (1) si (7) si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj, conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la prezenta procedura”.
8. Articolul 12 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 12 -
(1) Evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
(2) Pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii: a) data inregistrarii; b) nume si prenume; c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.”
9. Articolul 14 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 14 - Carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.”
10. Dupa articolul 16 din Procedura se introduce un nou articol, articolul 161 , cu urmatorul cuprins: “Art. 161 - Persoanele in cautarea unui loc de munca care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 5 pct. IV din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, se inregistreaza la agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta, pe baza documentelor prevazute la art. 2 si a adeverintei de venit prevazuta la art. 6 alin. (7).”
11. Articolul 17 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“Art. 17 - (1) Evidenta persoanelor care nu beneficiaza de indemnizatie de somaj, dar care solicita un loc de munca, se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei persoanelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii;
b) nume si prenume;
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.
12. Articolul 23 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“Art. 23 - (1) Evidenta deciziilor privind stabilirea, respingerea, suspendarea/incetarea si repunerea in plata a dreptului de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei deciziilor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza, pentru fiecare dintre categoriile de dispozitii prevazute la alin. (1), borderouri centralizatoare care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii cererii;
b) nume si prenume;
c) numarul de evidenta al cererii de loc de munca.”
13. Articolul 24 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“Art. 24 - (1) Rapoartele si borderourile centralizatoare prevazute de art. 12 alin. (2), art. 17 alin. (2) si art. 23 alin. (2) se arhiveaza atat pe suport hartie cat si pe suport magnetic. (2) Numerele de evidenta din registrele prevazute la alin. (1) se acorda in ordine crescatoare, pentru o perioada de un an calendaristic.”
14. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “in original si in copie” se inlocuieste cu sintagma “in original”.
15. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj”.
16. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj”.
17. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj”. Pagina 5 din 5
18. La Anexa nr. 3 la Procedura, literele b) si c) ale punctului 6 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: “b) declaratie pe propria raspundere, sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii, ca persoana nu are restrictii medicale care o impiedica sa presteze munca sau ca are eventuale restrictii medicale care o impiedica sa presteze o anumita munca; c) adeverinta de venit prevazuta la art. 6 alin. (7);”
19. Anexele nr. 6, nr. 7 si nr. 10 - 13 la Procedura se abroga.
Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Sfaturi de la experti
Intrebare: Dezvoltatorul imobiliar a construit, in perioada 2020?2022, apartamente de locuit, care au fost apoi vandute persoanelor fizice prin promisiune de vanzare?cumparare (implicit factura), cu plata in rate. Apartamentele de locuit au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Declarare impozit pe constructii (stalp)
Intrebare: Pentru o societate pe actiuni aflata in faliment trebuie sa se completeze vectorul fiscal si sa se declare impozitul pe constructii (?taxa pe stalp?)? Daca da, se raporteaza prin D100, desi in Codul fiscal, art.?499 alin.?(5), se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
[CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie
SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?
Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230
Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025
Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA