Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se simplifica procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca (Proiect de Ordin)

17-Mar-2020
1372

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a pus in dezbatere un nou proiect de ordin privind modificarea si completarea "Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj", aprobata prin Ord. presedintelui ANOFM nr. 85/2002.

In vederea simplificarii modului de accesare a serviciilor publice de ocupare oferite cetatenilor, proiectul de ordin "Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj" a fost pus in consultare publica incepand cu data de 13.03.2020, pana in data de 23.03.2020.

Prin actul normativ este reglementata procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau de indemnizatie pentru somaj dupa cum urmeaza:

-este aprobat modelului comun european de curriculum vitae;

-documentele se pot depune online;

In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta.

- procedura prevede prezentarea actelor in original, care se pastreaza la dosar in copie;

- informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica;

- agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj;

- evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

-pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii;
b) nume si prenume;
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.

- carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.

Extras din proiectul de ordin:

Art. I -

Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002 privind aprobarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Litera c) a articolului 2 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„c) curriculum vitae, intocmit conform modelului comun aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;” 

2. Litera d) a alineatului (3) al articolului 5 din Procedura se abroga.

3. La articolul 5 din Procedura, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
“(5) Documentele prevazute la alin. (1), (3) si (4) se pot depune personal sau prin e-mail.
In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta, cu exceptia cererii prevazuta la alin. (1) si a declaratiei pe proprie raspundere prevazuta la alin. (3) lit.c), care se transmit in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.”

4. Alineatul (2) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(2) Actele pentru care prezenta procedura prevede prezentarea lor in original se pastreaza la dosar in copie.”

5. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(3) Copiile de pe acte se efectueaza si se certifica de catre functionarul public care intocmeste dosarul, prin:”

6. Dupa alineatul (6) al articolului 6 din Procedura se introduce un nou alineat, alineatul (7) cu urmatorul cuprins:
„(7) Cu exceptia cazului in care persoana se prezinta cu adeverinta de venit eliberata, conform prevederilor legale, de catre organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv prin intermediul spatiului privat virtual, reglementat potrivit legii, informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica, in conditiile prevazute de art. 6 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.”

7. Articolul 7 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 7 - Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele prevazute la art. 6 alin. (1) si (7) si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj, conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la prezenta procedura”.

8. Articolul 12 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 12 -

(1) Evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

(2) Pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii: a) data inregistrarii; b) nume si prenume; c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.”

9. Articolul 14 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 14 - Carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.”

10. Dupa articolul 16 din Procedura se introduce un nou articol, articolul 161 , cu urmatorul cuprins: “Art. 161 - Persoanele in cautarea unui loc de munca care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 5 pct. IV din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, se inregistreaza la agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta, pe baza documentelor prevazute la art. 2 si a adeverintei de venit prevazuta la art. 6 alin. (7).”

11. Articolul 17 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 17 - (1) Evidenta persoanelor care nu beneficiaza de indemnizatie de somaj, dar care solicita un loc de munca, se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei persoanelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii: 
a) data inregistrarii; 
b) nume si prenume; 
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.

12. Articolul 23 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 23 - (1) Evidenta deciziilor privind stabilirea, respingerea, suspendarea/incetarea si repunerea in plata a dreptului de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei deciziilor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza, pentru fiecare dintre categoriile de dispozitii prevazute la alin. (1), borderouri centralizatoare care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii cererii; 
b) nume si prenume; 
c) numarul de evidenta al cererii de loc de munca.” 

13. Articolul 24 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 24 - (1) Rapoartele si borderourile centralizatoare prevazute de art. 12 alin. (2), art. 17 alin. (2) si art. 23 alin. (2) se arhiveaza atat pe suport hartie cat si pe suport magnetic. (2) Numerele de evidenta din registrele prevazute la alin. (1) se acorda in ordine crescatoare, pentru o perioada de un an calendaristic.”

14. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “in original si in copie” se inlocuieste cu sintagma “in original”. 

15. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj”. 

16. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj”.

17. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj”. Pagina 5 din 5 

18. La Anexa nr. 3 la Procedura, literele b) si c) ale punctului 6 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: “b) declaratie pe propria raspundere, sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii, ca persoana nu are restrictii medicale care o impiedica sa presteze munca sau ca are eventuale restrictii medicale care o impiedica sa presteze o anumita munca; c) adeverinta de venit prevazuta la art. 6 alin. (7);”

19. Anexele nr. 6, nr. 7 si nr. 10 - 13 la Procedura se abroga.

 

Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se simplifica procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca (Proiect de Ordin)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Miercuri, 30 Iunie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularul 394
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca miercuri 30 iunie este ultima zi in care se poate depune ”Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile ?i achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA - aferente perioadei de raportare precedente”. Perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015) . Obligativitatea depunerii...» citeste mai departe aici

  • A fost publicat noul model al formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor (Ordinul 722/2021)
    • Ordinul nr. 722/2021 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.494/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 607 din 18 iunie 2021. Actul normativ a intrat...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie
    • Stimate contabil, Clientii intarzie cu plata facturilor? Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar? In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor? Problema este veche si este prezenta in orice firma. Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare. Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata privind veniturile realizate din criptomonede
    • O persoana fizica (nu PFA) doreste sa investeasca o anumita suma in criptomonede. La extragerea acestora PFA este obligata sa isi depuna declaratia unica si sa plateasca impozit (daca obtine profit)? In cazul in care isi depaseste plafonul a 12 salarii este obligat sa plateasca la sanatate si pensie? Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Veniturile realizate din transferul de moneda virtuala reprezinta venituri impozabile incluse in categoria veniturilor din alte surse, potrivit art. 114...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016