Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se simplifica procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca (Proiect de Ordin)

17-Mar-2020
1013

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a pus in dezbatere un nou proiect de ordin privind modificarea si completarea "Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj", aprobata prin Ord. presedintelui ANOFM nr. 85/2002.

In vederea simplificarii modului de accesare a serviciilor publice de ocupare oferite cetatenilor, proiectul de ordin "Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj" a fost pus in consultare publica incepand cu data de 13.03.2020, pana in data de 23.03.2020.

Prin actul normativ este reglementata procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau de indemnizatie pentru somaj dupa cum urmeaza:

-este aprobat modelului comun european de curriculum vitae;

-documentele se pot depune online;

In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta.

- procedura prevede prezentarea actelor in original, care se pastreaza la dosar in copie;

- informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica;

- agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj;

- evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

-pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii;
b) nume si prenume;
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.

- carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.

Extras din proiectul de ordin:

Art. I -

Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002 privind aprobarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Litera c) a articolului 2 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„c) curriculum vitae, intocmit conform modelului comun aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;” 

2. Litera d) a alineatului (3) al articolului 5 din Procedura se abroga.

3. La articolul 5 din Procedura, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
“(5) Documentele prevazute la alin. (1), (3) si (4) se pot depune personal sau prin e-mail.
In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta, cu exceptia cererii prevazuta la alin. (1) si a declaratiei pe proprie raspundere prevazuta la alin. (3) lit.c), care se transmit in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.”

4. Alineatul (2) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(2) Actele pentru care prezenta procedura prevede prezentarea lor in original se pastreaza la dosar in copie.”

5. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(3) Copiile de pe acte se efectueaza si se certifica de catre functionarul public care intocmeste dosarul, prin:”

6. Dupa alineatul (6) al articolului 6 din Procedura se introduce un nou alineat, alineatul (7) cu urmatorul cuprins:
„(7) Cu exceptia cazului in care persoana se prezinta cu adeverinta de venit eliberata, conform prevederilor legale, de catre organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv prin intermediul spatiului privat virtual, reglementat potrivit legii, informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica, in conditiile prevazute de art. 6 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.”

7. Articolul 7 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 7 - Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele prevazute la art. 6 alin. (1) si (7) si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj, conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la prezenta procedura”.

8. Articolul 12 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 12 -

(1) Evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

(2) Pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii: a) data inregistrarii; b) nume si prenume; c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.”

9. Articolul 14 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 14 - Carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.”

10. Dupa articolul 16 din Procedura se introduce un nou articol, articolul 161 , cu urmatorul cuprins: “Art. 161 - Persoanele in cautarea unui loc de munca care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 5 pct. IV din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, se inregistreaza la agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta, pe baza documentelor prevazute la art. 2 si a adeverintei de venit prevazuta la art. 6 alin. (7).”

11. Articolul 17 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 17 - (1) Evidenta persoanelor care nu beneficiaza de indemnizatie de somaj, dar care solicita un loc de munca, se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei persoanelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii: 
a) data inregistrarii; 
b) nume si prenume; 
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.

12. Articolul 23 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 23 - (1) Evidenta deciziilor privind stabilirea, respingerea, suspendarea/incetarea si repunerea in plata a dreptului de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei deciziilor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza, pentru fiecare dintre categoriile de dispozitii prevazute la alin. (1), borderouri centralizatoare care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii cererii; 
b) nume si prenume; 
c) numarul de evidenta al cererii de loc de munca.” 

13. Articolul 24 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 24 - (1) Rapoartele si borderourile centralizatoare prevazute de art. 12 alin. (2), art. 17 alin. (2) si art. 23 alin. (2) se arhiveaza atat pe suport hartie cat si pe suport magnetic. (2) Numerele de evidenta din registrele prevazute la alin. (1) se acorda in ordine crescatoare, pentru o perioada de un an calendaristic.”

14. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “in original si in copie” se inlocuieste cu sintagma “in original”. 

15. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj”. 

16. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj”.

17. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj”. Pagina 5 din 5 

18. La Anexa nr. 3 la Procedura, literele b) si c) ale punctului 6 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: “b) declaratie pe propria raspundere, sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii, ca persoana nu are restrictii medicale care o impiedica sa presteze munca sau ca are eventuale restrictii medicale care o impiedica sa presteze o anumita munca; c) adeverinta de venit prevazuta la art. 6 alin. (7);”

19. Anexele nr. 6, nr. 7 si nr. 10 - 13 la Procedura se abroga.

 

Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se simplifica procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca (Proiect de Ordin)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • 5 lucruri de care afacerea ta are nevoie ca sa sa poti face comert ambulant
    • Ascunse printre mari lanturi de magazine, supermarketuri, hipermarketuri si centre comerciale extinse pe suprafete largi, micile afaceri de comert ambulant s-au dezvoltat extrem de mult in ultimii ani in Romania. Le vedem la marile festivaluri, in pietele marilor orase in perioadele de sarbatori din timpul iernii si primavara si in zonele turistice. De la food-carturi, rulote cu produse artizanale, pana la rulote cu vin fiert sau cu inghetata si porumb fiert, toate acestea intra sub...» citeste mai departe aici

  • 5 metode eficiente pentru recuperarea datoriilor de la persoane juridice
    • Vi s-a intamplat ca in activitatea economica sa aveti cazuri de clienti care nu au platit la timp si astfel anumite facturi emise sa ramana restante? Nu sunteti singurul! Conform Raportului European al Platilor, realizat de Intrum, liderul in credit management si recuperare creante de la persoane fizice si juridice, peste 70% dintre companii s-au intalnit in activitatea lor cu acest gen de situatii neplacute. Insa cum le facem fata, astfel incat sa fim platiti la timp si sa nu inregistram...» citeste mai departe aici

  • Echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice continua verificarile la agentii economici
    • In contextul starii de alerta si a masurilor sanitare dispuse in scopul reducerii infectarii cu noul coronavirus, sub coordonarea directa a Institutiei Prefectului Caras-Severin, s-au constituit echipe mixte de control formate din reprezentanti ai institutiilor publice cu atributii in domeniu, cu scopul de a efectua verificari la agentii economici unde raspandirea COVID – 19 reprezinta un risc major. Din aceste echipe mixte fac parte si inspectorii de munca din cadrul Inspectoratului...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni 27 iulie - termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca 27 iulie 2020 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; Categorii de contribuabili: - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut din bugetul asigurarilor pentru somaj
    • O persoana poate beneficia de prevederile OUG 92/2020, art. 1, alin. (3), respectiv de decontarea a 41,5% din salariul de baza brut de la bugetul asigurarilor pentru somaj in urmatoarele conditii: 1. a beneficiat de oug 30/2020 timp de 11 zile in luna aprilie 2020; 2. a fost in somaj tehnic suportat de angajator inca 5 zile, in luna iulie 2020(ulterior aparitiei oug 92/2020, dar in perioada in care inca mai era stare de alerta)? Daca da, poate solicita suma respectiva pentru salariul pe 3...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016