Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se simplifica procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca (Proiect de Ordin)

17-Mar-2020
797

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a pus in dezbatere un nou proiect de ordin privind modificarea si completarea "Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj", aprobata prin Ord. presedintelui ANOFM nr. 85/2002.

In vederea simplificarii modului de accesare a serviciilor publice de ocupare oferite cetatenilor, proiectul de ordin "Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj" a fost pus in consultare publica incepand cu data de 13.03.2020, pana in data de 23.03.2020.

Prin actul normativ este reglementata procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau de indemnizatie pentru somaj dupa cum urmeaza:

-este aprobat modelului comun european de curriculum vitae;

-documentele se pot depune online;

In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta.

- procedura prevede prezentarea actelor in original, care se pastreaza la dosar in copie;

- informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica;

- agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj;

- evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

-pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii;
b) nume si prenume;
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.

- carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.

Extras din proiectul de ordin:

Art. I -

Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002 privind aprobarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Litera c) a articolului 2 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„c) curriculum vitae, intocmit conform modelului comun aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;” 

2. Litera d) a alineatului (3) al articolului 5 din Procedura se abroga.

3. La articolul 5 din Procedura, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
“(5) Documentele prevazute la alin. (1), (3) si (4) se pot depune personal sau prin e-mail.
In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta, cu exceptia cererii prevazuta la alin. (1) si a declaratiei pe proprie raspundere prevazuta la alin. (3) lit.c), care se transmit in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.”

4. Alineatul (2) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(2) Actele pentru care prezenta procedura prevede prezentarea lor in original se pastreaza la dosar in copie.”

5. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(3) Copiile de pe acte se efectueaza si se certifica de catre functionarul public care intocmeste dosarul, prin:”

6. Dupa alineatul (6) al articolului 6 din Procedura se introduce un nou alineat, alineatul (7) cu urmatorul cuprins:
„(7) Cu exceptia cazului in care persoana se prezinta cu adeverinta de venit eliberata, conform prevederilor legale, de catre organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv prin intermediul spatiului privat virtual, reglementat potrivit legii, informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica, in conditiile prevazute de art. 6 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.”

7. Articolul 7 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 7 - Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele prevazute la art. 6 alin. (1) si (7) si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj, conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la prezenta procedura”.

8. Articolul 12 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 12 -

(1) Evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

(2) Pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii: a) data inregistrarii; b) nume si prenume; c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.”

9. Articolul 14 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 14 - Carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.”

10. Dupa articolul 16 din Procedura se introduce un nou articol, articolul 161 , cu urmatorul cuprins: “Art. 161 - Persoanele in cautarea unui loc de munca care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 5 pct. IV din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, se inregistreaza la agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta, pe baza documentelor prevazute la art. 2 si a adeverintei de venit prevazuta la art. 6 alin. (7).”

11. Articolul 17 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 17 - (1) Evidenta persoanelor care nu beneficiaza de indemnizatie de somaj, dar care solicita un loc de munca, se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei persoanelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii: 
a) data inregistrarii; 
b) nume si prenume; 
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.

12. Articolul 23 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 23 - (1) Evidenta deciziilor privind stabilirea, respingerea, suspendarea/incetarea si repunerea in plata a dreptului de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei deciziilor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza, pentru fiecare dintre categoriile de dispozitii prevazute la alin. (1), borderouri centralizatoare care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii cererii; 
b) nume si prenume; 
c) numarul de evidenta al cererii de loc de munca.” 

13. Articolul 24 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 24 - (1) Rapoartele si borderourile centralizatoare prevazute de art. 12 alin. (2), art. 17 alin. (2) si art. 23 alin. (2) se arhiveaza atat pe suport hartie cat si pe suport magnetic. (2) Numerele de evidenta din registrele prevazute la alin. (1) se acorda in ordine crescatoare, pentru o perioada de un an calendaristic.”

14. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “in original si in copie” se inlocuieste cu sintagma “in original”. 

15. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj”. 

16. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj”.

17. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj”. Pagina 5 din 5 

18. La Anexa nr. 3 la Procedura, literele b) si c) ale punctului 6 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: “b) declaratie pe propria raspundere, sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii, ca persoana nu are restrictii medicale care o impiedica sa presteze munca sau ca are eventuale restrictii medicale care o impiedica sa presteze o anumita munca; c) adeverinta de venit prevazuta la art. 6 alin. (7);”

19. Anexele nr. 6, nr. 7 si nr. 10 - 13 la Procedura se abroga.

 

Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se simplifica procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca (Proiect de Ordin)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Au fost publicate actele necesare acordarii somajului tehnic (pentru PFA-uri, II-uri, IF-uri, Drepturi de autor)
    • Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala, prin Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, informeaza ca actele necesare in vederea obtinerii fondurilor pentru plata somajului tehnic pot fi depuse online, incepand cu 1 APRILIE. Actele normative prin care sunt reglementate documentele necesare acordarii somajului tehnic au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 269 din data de 31 martie 2020. Transmiterea documentelor se va face in 4 pasi, iar documentele trebuie depuse online, la adresa...» citeste mai departe aici

  • MFP: Schemele de ajutor de stat pentru stimularea anumitor investitii, SIMPLIFICATE (proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de Hotarare care vizeaza modificarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 807/2014 - pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie – astfel incat sa se elimine o etapa din cadrul solutionarii cererilor de plata. In nota de fundamentare se arata ca este necesara aceasta modificare, dat fiind contextul actual al Romaniei, dar si nevoia urgentarii...» citeste mai departe aici

  • NU mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic ( Informare MEEMA)
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri informeaza ca in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi masuri economice in domeniul protectiei sociale destinate mediului de afaceri din Romania si ca nu mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic. Actele normative adoptate de Executiv reglementeaza si unele aspecte legate de Certificatele de Situatie de Urgenta (CSU). Astfel,...» citeste mai departe aici

  • Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca vor prelua solicitarile pentru obtinerea somajului tehnic
    • Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepand de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic. Demnitarul a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai...» citeste mai departe aici

  • PFA. Dreptul la concediul pentru cresterea copilului
    • Ce contributii trebuie sa plateasca un PFA care are venitul net anual sub plafonul minim obligatoriu pentru plata CAS si CASS, pentru ca titulara PFA-ului sa beneficieze de indemnizatia crestere copil de pana la 2 ani? Consilierul juridic Gabriela Dita arata ca, potrivit art. 2 alin.(1) din OUG 111/2010 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, persoanele care, in ultimii 2 ani anteriori datei nasterii copilului, au realizat timp de cel putin 12 luni venituri din...» citeste mai departe aici

  • Aplicarea noii legislatiei fiscale, in contextul COVID-19. Solutii pentru contabili
    • Contabilii se afla in dificultate, dat fiind numeroaselor modificari legislative aparute in contextul creat de coronavirus. De aceea au inceput sa apara tot mai des solicitari privind lamurirea diferitelor spete, la care expertii nostri au raspuns prompt si la obiect. Ordonantele de urgenta emise de Guvern in luna martie, in contextul creat de coronavirus, au generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu un cadru legislativ complet nou, bine intentionat in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016