Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost aprobata o noua suspendare a platii ratelor. Cum se poate obtine facilitatea?

28-Ian-2021
800

Executivul a adoptat in sedinta de guvern de ieri propunerea Ministerului de Finante de a continua si dupa 1 ianuarie 2021 masurile de sprijin acordate celor aflati in dificultate din cauza pandemiei COVID-19. 

Solicitarea de suspendare a obligatiilor de plata poate fi formulata de debitor cel mai tarziu pana la data de 15 martie 2021, iar creditorul trebuie sa comunice debitorului decizia in termen de maximum 15 zile calendaristice, pana la data de 31 martie 2021. 

Modificarea clauzelor contractuale, ca efect al aprobarii solicitarii debitorului, se realizeaza fara incheierea de acte aditionale la contractul de credit, ci prin notificarea debitorului in termen de 30 zile calendaristice de la primirea solicitarii complete.

Actul normativ adoptat astazi prevede ca persoanele pot beneficia de suspendarea platii obligatiilor rezultate din creditele accesate pe o perioada de maximum noua luni, in aceasta perioada fiind incluse atat moratoriul legislativ implementat anterior, cat si moratoriile non-legislative.

Conditiile necesare pentru a putea solicita suspendarea platii obligatiilor sunt: 

-creditele au fost acordate pana la data de 30 martie 2020 inclusiv, 
-creditul nu a ajuns la scadenta pana la data solicitarii formulate de debitor, 
-nu a fost declarata scadenta anticipata a creditelor pana la data de 31 decembrie 2020 inclusiv si 


-debitorul nu inregistreaza restante la data solicitarii suspendarii obligatiei de plata.

Poate beneficia de acordarea facilitatii de suspendare a obligatiei de plata a ratelor, dobanzilor si comisioanelor aferente creditului, debitorul ale carui venituri au fost afectate direct sau indirect de situatia grava generata de pandemia COVID-19. 

Debitorul, cu exceptia persoanelor fizice, trebuie sa declare pe propria raspundere diminuarea veniturilor/incasarilor medii lunare cu minimum 25% in ultimele trei luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata prin raportare la perioada similara din anii 2019/2020 si faptul ca se afla in imposibilitatea de a onora obligatiile de plata aferente creditului.

Pentru debitorii persoane fizice care au contractat credite ipotecare si care au beneficiat de suspendarea obligatiilor de plata in prealabil conform OUG nr.37/2020, dar nu au accesat perioada maxima de suspendare de noua luni, dobanda esalonata si garantata de stat initial este majorata cu dobanda suspendata la plata in baza cadrului legal actual, urmand a fi platita in 60 de rate lunare egale incepand cu luna urmatoare expirarii noii perioade de suspendare a platilor.

Rezultatele implementarii acestei facilitati vor avea ca efect mentinerea in activitate a companiilor, implicit a locurilor de munca furnizate de acestea pe perioada in care se manifesta efectele pandemiei COVID-19 si protejarea persoanelor fizice ale caror venituri au fost afectate in aceasta perioada.

 

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "A fost aprobata o noua suspendare a platii ratelor. Cum se poate obtine facilitatea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia beneficiarului real va fi amanata pana la 1 octombrie
    • In sedinta de coalitie de ieri s-a decis ca declaratia de beneficiar sa fie amanata pana la 1 octombrie, a scris ministrul economiei, Claudiu Nasui, pe pagina oficiala de Facebook. „Pana atunci vom incerca sa convingem coalitia sa revenim la sistemul din Austria. Adica sistemul care s-a aplicat si anul trecut in Romania, prin legea 108/2020, care nu chinuie sute de mii de firme cu o birocratie inutila. Declaratia de beneficiar real este o declaratie de aproximativ 10 foi prin care statul...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 25 mai -termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 25 mai 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit...» citeste mai departe aici

  • Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?
    • Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare. "Am publicat acest proiect...» citeste mai departe aici

  • Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala de Legea 127/2021
    • ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului de procedura fiscala de Legea nr. 127 /2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. TABEL COMPARATIV TITLUL IX - Solutionarea litigiilor fiscale generate de interpretarea si aplicarea acordurilor si conventiilor care prevad evitarea/eliminarea dublei impuneri Forma Codului de procedura fiscala INAINTE de...» citeste mai departe aici

  • Actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 4 mai - 7 mai 2021
    • ANAF a publicat recent buletinul informativ nr. 14 din10 mai 2021. Acesta prevede actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 4 mai – 7 mai 2021. 1. Legea nr. 123/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala (MO nr. 476 din 7 mai 2021); Detalii AICI»» 2. Legea nr. 127/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea si depunerea situatiilor financiare la o entitate auditata
    • O societate pe actiuni indeplineste conditia privind obligatia legala de auditare la 31.12.2020. Care sunt documentele obligatorii de arhivat la bilantul de la 31.12.2020 in situatia aceasta? Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor este obligatorie la fiecare sfarsit de an? Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: Potrivit Legii contabilitatii nr.82/1991 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a prevederilor OMFP nr.1802/2014, privind Reglementarile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016