Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ajutor pentru incalzire sezon 2022-2023. Cum arata formularul de cerere-declaratie pe propria raspundere

20-Oct-2022
7498
Ajutor pentru incalzire sezon 2022-2023. Cum arata formularul de cerere-declaratie pe propria raspundere

Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala a publicat, pe site-ul oficial, modelul de cerere-declaratie pe propria raspundere necesar persoanelor care vor sa beneficieze de ajutorul pentru incalzire in sezonul 2022-2023.

Masurile de sprijin pentru consumatorul vulnerabil in sezonul rece 2022-2023 au fost publicate inca de anul trecut, prin Legea 226/2021.

Ajutor pentru incalzirea locuintei

Cui se adreseaza?

-familiei sau persoanei singure care nu are alte proprietatI sau bunuri, asa cum sunt prevazute in cerere, si care obtine un venit mediu net lunar de pana la 1386 lei/persoana in cazul familiei si pana la 2053 lei, in cazul persoanei singure. Veniturile banesti se vor cumula cu alte tipuri de venituri materiale.

 

Suplimentul pentru energie (lunar, tot anul)

Cui se adreseaza?

-familiei sau persoanei singure care nu are alte proprietati sau bunuri, asa cum sunt prevazute in cerere, si care obtine un venit mediu net lunar de pana la 1386 lei /persoana in cazul familiei si pana la 2053 lei, in cazul persoanei singure.
-tuturor beneficiarilor ajutorului pentru incalzirea locuintei.

-Veniturile banesti se vor cumula cu alte tipuri de venituri materiale.

CARE SUNT TIPURILE DE ENERGIE PENTRU CARE SE ACORDA MASURILE DE SPRIJIN?

-termica in sistem centralizat
-electrica
-gaze naturale
-combustibili solizi si/sau petrolieri

CARE SUNT CONDITIILE DE ACORDARE PENTRU AJUTORUL DE INCALZIRE?

-numai pentru un singur sistem de incalzire
-numai familiilor si/sau persoanelor singure care nu beneficiaza de alte forme de sprijin pentru incalzirea locuintei
-numai pentru o singura locuinta (pentru locuinta de domiciliu sau de resedinta)
-numai titularului contractului/conventiei individuale incheiat/incheiate cu furnizorul
-numai consumatorilor vulnerabili care nu de? in alta forma de incalzireau fost debransati de la furnizarea energiei termice sau a gazelor naturale si au contracte valabile de furnizare a energiei electrice (in cazul solicitarii ajutorului pentru incalzirea cu energie electrica)

 

CARE SUNT SUMELE DECONTATE SI PLAFOANELE DE VENITURI PRIVIND AJUTORUL PENTRU INCALZIREA LOCUINTEI ?

Venit mediu lunar

pe membru de familie sau persoana singura

Suma decontata de AJPIS furnizorului 

(% din valoarea prevazuta de lege, dar nu mai mult de valoarea totala a facturii)

Mai mic de 200 lei

100%

Intre 200,1 si 320 lei

90%

Intre 320,1 si 440 lei

80%

Intre 440,1 si 560 lei

70%

Intre 560,1 si 680,1 lei

60%

Intre 680,1 lei si 920 lei

50%

Intre 920, 1 si 1040 lei

40 %

Intre 1040,1 lei si 1160 lei

30%

Intre 1160,1 si 1280 lei

20%

Intre 1280,1 si 1386 lei –pe membru de familie

10%

Intre 1280,1 si 2053 lei pentru persoana singura

10%

 

 

CARE SUNT SUMELE DECONTATE PRIVIND SUPLIMENTUL PENTRU ENERGIE ?

Sursa de energie utilizata

Suma fixa acordata lunar (lei)

Energie electrica

30 lei

Gaze naturale

10 lei

Energie termica

10 lei

Combustibili solizi si/sau petrolieri

20 lei

EXCEPTIE

Atunci cand singura sursa de energie utilizata este cea electrica

70 lei (lunar)

 

De exemplu: Daca o familie se incalzeste cu energie termica, pentru prepararea hranei foloseste gazele naturale, iar pentru iluminat foloseste energie electrica, va beneficia de 10lei 10lei 30lei = 50 lei.

Ceea ce inseamna ca suplimentul se acorda cumulat, in functie de sursele de energie utilizate.

 

CUM POT OBTINE AJUTORUL PENTRU INCALZIRE/ SUPLIMENTUL PENTRU ENERGIE?

Prin completarea aceluiasi formularului de cerere-declaratie pe propria raspundere, similar celui utilizat anii anteriori.

 

UNDE GASESC FORMULARUL DE CERERE-DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE?

-La sediul primariei localitatii pe raza careia se afla locuinta
-Pe pagina de Internet a primariei localitatii pe raza careia se afla locuinta, a agentiilor judetene pentru plati si inspectie sociala/municipiului Bucuresti, precum si a Ministerului Muncii si Protectiei Sociale 


Pentru a vedea formularul cerere-declaratia pe propria raspundere, click AICI>>

 

CUM COMPLETEZ FORMULARUL?

In formular se vor mentiona corect urmatoarele informatii:

-toti membrii familiei 
-
toate veniturile realizate de membrii familiei in luna anterioara lunii depunerii cererii
-toate bunurile mobile si imobile aflate in proprietate, inchiriere, concesiune, comodat, numarul de camere ale locuintei
-sistemul de incalzire utilizat
-toate datele referitoare la terenuri, animale si pasari din gospodarie*

*Se vor completa toate campurile astfel incat sa cuprinda toate informatiile prevazute in ANEXA 4 la H.G. nr. 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat – LISTA BUNURILOR ce conduc la excluderea acordarii ajutorului social

 

CINE MA POATE AJUTA SA COMPLETEZ FORMULARUL?

-Asistentul social din cadrul primariei

-VERDE CONSUMATOR VULNERABIL: 0800.86.86.22

 

UNDE DEPUNE FORMULARUL?

La primaria pe raza careia are locuinta solicitantul, astfel:

-personal
-electronic
-transmis prin posta

Persoanele care vor utiliza formularul de cerere-declaratie pe propria raspundere in format electronic de tip PDF inteligent, il vor putea completa direct pe calculatorul personal, si ulterior:

-il pot lista, semna si apoi depune/transmite prin posta catre primarie;
-il pot semna electronic ori scana, dupa caz, si transmite electronic catre primarii

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016