Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Senatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale

20-Iun-2019
2458

UPDATE 20 iunie 2019

Proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale a fost respins in Senat. Comisiei de fond si-a argumentat decizia prin faptul ca daca s-ar aproba proiectul "s-ar crea paralelism legislativ cu Legea nr. 277/2010” privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, care stabileste forme de sprijinire a familiilor cu venituri reduse, inclusiv familia monoparentala.

In acest caz, decizia finala apartine Camerei Deputatilor.

La Camera, pana acum proiectul de lege a primit urmatoarele avize:
• Comisia pentru drepturile omului, culte si minoritati - pozitiv;
• Comisia pentru invatamant, stiinta, tineret si sport - negativ;
• Comisia pentru sanatate si familie - pozitiv;
• Comisia juridica, de disciplina si imunitati - negativ;


• Comisia pentru egalitatea de sanse pentru femei si barbati - pozitiv;
• Comisia pentru administratie publica si amenajarea teritoriului - negativ;
• Comisia pentru buget, finante si banci – negativ, noteaza e-juridic.manager.ro.
Conform art. 6 din Legea nr. 277/2010, citata in decizia comisiei de fond, in momentul de fata banii care se acorda pentru familia formata din persoana singura si copiii aflati in intretinerea acesteia si care locuiesc impreuna cu aceasta, al carei venit net mediu lunar pe membru de familie se acorda astfel:
• pentru venituri de pana la 200 de lei inclusiv, cuantumul lunar al alocatiei este de:
? 107 lei pentru familia monoparentala cu un copil;
? 214 lei pentru familia monoparentala cu doi copii;
? 321 lei pentru familia monoparentala cu trei copii;
? 428 lei pentru familia monoparentala cu patru copii si mai multi.
Pentru venituri cuprinse intre 200 lei si pana la 530 lei inclusiv, cuantumul lunar al alocatiei este de:
? 102 lei pentru familia monoparentala cu un copil;
? 204 lei pentru familia monoparentala cu doi copii;
? 306 lei pentru familia monoparentala cu trei copii;
? 408 lei pentru familia monoparentala cu patru copii si mai multi.

Mai multe detalii despre acest subiect puteti citi aici >>

Articol initial, 31 octombrie 2018

Familiile cu un singur parinte fac subiectul unei propuneri legislative privind sprijinirea familiilor monoparentale, care prevede, printre altele, ca acestea sa primeasca lunar o indemnizatie de intretinere in suma neta echivalenta cu nivelul salariului minim brut pe tara la data stabilirii drepturilor.

De asemenea, propunerea legislativa prevede si alte beneficii pe langa majorarea indemnizatiei lunare de la 107 lei (pentru un singur copil, daca venitul mediu pe membru de familie nu depaseste 200 de lei), cat este in prezent, la suma neta echivalenta salariului minim brut, care in prezent este de 1.900 de lei. Alocatie de studiu sau cursuri gratuite de formare profesionala sunt doar cateva dintre celelalte propuneri pentru sprijinirea familiei monoparentale.

Conform proiectului de lege, ”familiile monoparentale aflate in situatie de dificultate al caror venit mediu lunar este mai mic decat 1,5 salarii minime brute pe tara au dreptul la un sprijin financiar ca forma de asistenta sociala. Sprijinul financiar se asigura prin acordarea unei indemnizatii lunare de intretinere, in conditiile prevazute de prezenta lege, in suma neta echivalenta cu nivelul salariului minim brut pe tara la data stabilirii dreptului”. 

Notiunea de familie monoparentala este definita in proiectul legislativ ca fiind: „familia formata din persoana singura si copilul/copiii aflati in intretinere, in varsta de pana in 18 ani sau de pana la 26 de ani pentru cei care urmeaza o forma de invatamant-cursuri de o zi, organizata potrivit legii, si care locuiesc impreuna”.

Persoana singura din familia monoparentala „este necasatorita; este vaduva; este divortata; al carei sot/sotie este declarat/a decedat/a prin hotarare judecatoreasca; al carei sot/sotie se afla in situatiile prevazute la art 178 lit c sau d sin legea nr 287/2009; al carei sot/sotie este arestat/a preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile sau executa o pedeapsa privativa de libertate si nu participa la intretinerea copiilor; nu a amplinit varsta de 18 ani si se afla in una din situatiile prevazute la art 1-5; a fost numita tutore sau i s-au incredintat ori dat in plasament unul sau mai multi copii aflati in situatiile prevazute la 1-5; a implinit varsta de 18 ani si asigura intretinerea propriilor frati minori, deoarece parintii au decedat, sunt decazuti din drepturile parintesti, sunt arestati preventic pentru o perioada mai mare de 30 de zile sau executa o pedeapsa (...); este bunic/a, unchi/matusa singur/a care asigura intretinetea propriilor nepoti”, se mai arata in proiectul de lege.

Exista, insa, cateva conditii care trebuie indeplinite pentru a beneficia de aceasta indemnizatie din partea statului.

*Proiectul de lege pentru familia monoparentala poate fi descarcat in format .PDF dand click AICI!

De asemenea, persoanele apte de munca din aceste familii care nu au un loc de munca sau nu realizeaza venituri, beneficiaza de masuri de incluziune pe piata muncii. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Senatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificari privind completarea formularelor D100 si D710. (OPANAF 51/2021)
    • Agentia Natioanal de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste ca, in Monitorul Oficial nr. 59/19.01.2021, a fost publicat OPANAF nr. 51/18.01.2021 privind modificarea si completarea OPANAF 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. 1. Prezentul ordin modifica: -formular 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se modifica si se...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 1 martie, termen limita pentru depunerea formularului 205
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca 1 martie 2021 este termen pentru depunerea formularului 205 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si câstigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorul de venit care are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, conform...» citeste mai departe aici

  • Delegare si detasare angajati in tara. Tratament fiscal costuri
    • O societate (SRL) in Brasov detaseaza un angajat in Bucuresti la alta companie pe o perioada neterminata pentru a efectua lucrari in interesul acesteia sau, dupa caz, in interesul societatii la care se efectueaza detasarea. Intrebare: Poate societatea la care se efectueaza detasarea sa acorde persoanei detasate salariu costuri de detasare (diurna, cazare, transport) deductibile fiscal la calculul impozitului pe profit? Sau aceste costuri sunt considerate venituri in natura pentru persona...» citeste mai departe aici

  • Cum sa ai o viata financiara organizata in trei pasi simpli
    • O viata dezorganizata iti poate afecta semnificativ finantele. Neachitarea facturilor la timp aduce cu sine comisioane suplimentare, iar cheltuirea tuturor banilor de pe cardul de credit poate insemna dobanzi mari. Sa poti sa iti organizezi veniturile si sa ai o viata financiara sub control nu este o misiune imposibila, insa este nevoie de o planificare amanuntita. Daca iti doresti sa iti cumperi un bilet de avion pentru a pleca intr-o vacanta neprogramata sau vrei sa iti cumperi un gadget nou...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016