Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Senatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale

20-Iun-2019
1648

UPDATE 20 iunie 2019

Proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale a fost respins in Senat. Comisiei de fond si-a argumentat decizia prin faptul ca daca s-ar aproba proiectul "s-ar crea paralelism legislativ cu Legea nr. 277/2010” privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, care stabileste forme de sprijinire a familiilor cu venituri reduse, inclusiv familia monoparentala.

In acest caz, decizia finala apartine Camerei Deputatilor.

La Camera, pana acum proiectul de lege a primit urmatoarele avize:
• Comisia pentru drepturile omului, culte si minoritati - pozitiv;
• Comisia pentru invatamant, stiinta, tineret si sport - negativ;
• Comisia pentru sanatate si familie - pozitiv;
• Comisia juridica, de disciplina si imunitati - negativ;


• Comisia pentru egalitatea de sanse pentru femei si barbati - pozitiv;
• Comisia pentru administratie publica si amenajarea teritoriului - negativ;
• Comisia pentru buget, finante si banci – negativ, noteaza e-juridic.manager.ro.
Conform art. 6 din Legea nr. 277/2010, citata in decizia comisiei de fond, in momentul de fata banii care se acorda pentru familia formata din persoana singura si copiii aflati in intretinerea acesteia si care locuiesc impreuna cu aceasta, al carei venit net mediu lunar pe membru de familie se acorda astfel:
• pentru venituri de pana la 200 de lei inclusiv, cuantumul lunar al alocatiei este de:
? 107 lei pentru familia monoparentala cu un copil;
? 214 lei pentru familia monoparentala cu doi copii;
? 321 lei pentru familia monoparentala cu trei copii;
? 428 lei pentru familia monoparentala cu patru copii si mai multi.
Pentru venituri cuprinse intre 200 lei si pana la 530 lei inclusiv, cuantumul lunar al alocatiei este de:
? 102 lei pentru familia monoparentala cu un copil;
? 204 lei pentru familia monoparentala cu doi copii;
? 306 lei pentru familia monoparentala cu trei copii;
? 408 lei pentru familia monoparentala cu patru copii si mai multi.

Mai multe detalii despre acest subiect puteti citi aici >>

Articol initial, 31 octombrie 2018

Familiile cu un singur parinte fac subiectul unei propuneri legislative privind sprijinirea familiilor monoparentale, care prevede, printre altele, ca acestea sa primeasca lunar o indemnizatie de intretinere in suma neta echivalenta cu nivelul salariului minim brut pe tara la data stabilirii drepturilor.

De asemenea, propunerea legislativa prevede si alte beneficii pe langa majorarea indemnizatiei lunare de la 107 lei (pentru un singur copil, daca venitul mediu pe membru de familie nu depaseste 200 de lei), cat este in prezent, la suma neta echivalenta salariului minim brut, care in prezent este de 1.900 de lei. Alocatie de studiu sau cursuri gratuite de formare profesionala sunt doar cateva dintre celelalte propuneri pentru sprijinirea familiei monoparentale.

Conform proiectului de lege, ”familiile monoparentale aflate in situatie de dificultate al caror venit mediu lunar este mai mic decat 1,5 salarii minime brute pe tara au dreptul la un sprijin financiar ca forma de asistenta sociala. Sprijinul financiar se asigura prin acordarea unei indemnizatii lunare de intretinere, in conditiile prevazute de prezenta lege, in suma neta echivalenta cu nivelul salariului minim brut pe tara la data stabilirii dreptului”. 

Notiunea de familie monoparentala este definita in proiectul legislativ ca fiind: „familia formata din persoana singura si copilul/copiii aflati in intretinere, in varsta de pana in 18 ani sau de pana la 26 de ani pentru cei care urmeaza o forma de invatamant-cursuri de o zi, organizata potrivit legii, si care locuiesc impreuna”.

Persoana singura din familia monoparentala „este necasatorita; este vaduva; este divortata; al carei sot/sotie este declarat/a decedat/a prin hotarare judecatoreasca; al carei sot/sotie se afla in situatiile prevazute la art 178 lit c sau d sin legea nr 287/2009; al carei sot/sotie este arestat/a preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile sau executa o pedeapsa privativa de libertate si nu participa la intretinerea copiilor; nu a amplinit varsta de 18 ani si se afla in una din situatiile prevazute la art 1-5; a fost numita tutore sau i s-au incredintat ori dat in plasament unul sau mai multi copii aflati in situatiile prevazute la 1-5; a implinit varsta de 18 ani si asigura intretinerea propriilor frati minori, deoarece parintii au decedat, sunt decazuti din drepturile parintesti, sunt arestati preventic pentru o perioada mai mare de 30 de zile sau executa o pedeapsa (...); este bunic/a, unchi/matusa singur/a care asigura intretinetea propriilor nepoti”, se mai arata in proiectul de lege.

Exista, insa, cateva conditii care trebuie indeplinite pentru a beneficia de aceasta indemnizatie din partea statului.

*Proiectul de lege pentru familia monoparentala poate fi descarcat in format .PDF dand click AICI!

De asemenea, persoanele apte de munca din aceste familii care nu au un loc de munca sau nu realizeaza venituri, beneficiaza de masuri de incluziune pe piata muncii. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Senatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016