Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 678 din 17 august 2026.
Totodata, este aprobat si modelul deciziei prin care ANAF acorda aceasta bonificatie.
Cine poate beneficia de bonificatia de 3%
Bonificatia se acorda:- contribuabililor platitori de impozit pe profit;
- contribuabililor platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor;
- microintreprinderilor care, in cursul anului 2025, au devenit platitoare de impozit pe profit.
Bonificatia se acorda automat, fara cerere
Contribuabilul nu trebuie sa depuna o cerere pentru obtinerea bonificatiei.ANAF verifica indeplinirea conditiilor si emite din oficiu decizia de acordare.
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulRegimul fiscal al veniturilor realizate din proprietate comuna Doua persoane fizice, sot si sotie, detin in proprietate comuna un apartament pe care il inchiriaza unei alte persoane fizice. Plata chiriei se va face intr-un singur cont bancar...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulAbandonare proiect investitii In concluzie, avand in vedere ca proiectul a fost abandonat iar societatea detine facturi/contracte/documentatie pentru sumele inregistrare in contul 231, dpdv al deductibilitatii...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulCompletare raspuns precedent Sotul care va face declaratia 212 trebuie sa inregsitreze contractul la ANAF cu C168?citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulDoua autovehicule detinute de catre o societate O societate medicina de specialitate - diabet SRL are un autoturim cu deducere 50%. Doreste sa achizitioneze inca un autoturism tot cu deducere 50%. Are 6 salariati. Exista o...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulModernizare cladire. Regim tva 1) Daca societatea pe care s-au executat investitii la cladire este platitoare de TVA (deduce TVA) si factureaza chirie cladire catre o alta societate (colecteazaTVA) are dreptul...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
Verificarea se face:
- pentru platitorii de impozit pe profit, dupa expirarea termenului de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit aferente anului 2025;
- pentru microintreprinderi, dupa expirarea termenului de depunere a declaratiei aferente trimestrului IV 2025.
Ce conditii trebuie indeplinite pentru bonificatia de 3%
Pentru acordarea bonificatiei, contribuabilul trebuie sa indeplineasca cumulativ trei conditii.1. Sa aiba declaratiile fiscale depuse. Contribuabilul trebuie sa aiba depuse toate declaratiile fiscale corespunzatoare vectorului fiscal. Conditia este considerata indeplinita si in situatiile in care, pentru anumite perioade, obligatiile fiscale au fost stabilite direct de organul fiscal prin decizie.
2. Sa fi platit integral si la termen impozitul aferent anului 2025. Trebuie sa fie stins integral si in termen impozitul pe profit anual aferent anului 2025 sau impozitul pe veniturile microintreprinderilor aferent anului 2025.
3. Sa nu aiba alte restante fiscale.La momentul verificarii, contribuabilul nu trebuie sa inregistreze alte obligatii fiscale restante sau creante bugetare restante aflate in evidenta ANAF pentru recuperare.
Cu alte cuvinte, simpla plata la termen a impozitului pentru care se acorda bonificatia nu este suficienta daca societatea are alte datorii fiscale restante.
Cum se calculeaza bonificatia
Bonificatia reprezinta 3% din impozitul datorat pentru anul 2025.In functie de situatia contribuabilului, procentul se aplica asupra:
- impozitului pe profit anual;
- impozitului pe veniturile microintreprinderilor cumulat pentru trimestrele aferente anului 2025;
- impozitului pe profit stabilit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, daca acesta este datorat.
Bonificatia nu se plateste direct contribuabilului
Suma reprezentand bonificatia nu este virata automat in contul societatii. Aceasta este folosita, in principal, pentru compensarea altor obligatii fiscale, potrivit Codului de procedura fiscala.Restituirea efectiva a sumei este posibila doar in situatia exceptionala in care aceasta nu a fost compensata pana la implinirea termenului de prescriptie a dreptului de a solicita restituirea.
Ce se intampla daca ulterior se depune o declaratie rectificativa
Procedura stabileste si modul in care se modifica bonificatia daca, dupa acordarea acesteia, contribuabilul rectifica impozitul aferent anului 2025.Daca prin rectificare rezulta un impozit mai mic, ANAF recalculeaza bonificatia si emite o noua decizie pentru suma diminuata.
Daca, in schimb:
- obligatia fiscala creste cu mai mult de 3%; sau
- din rectificare rezulta ca nu mai exista impozit datorat,
- bonificatia acordata initial se anuleaza integral.
Ce se intampla in cazul unui control fiscal
Aceeasi regula se aplica si daca, in urma unei inspectii fiscale sau a unei alte verificari, ANAF stabileste diferente de impozit pentru anul 2025.Daca obligatia fiscala stabilita suplimentar depaseste limita prevazuta de procedura, bonificatia acordata anterior poate fi anulata.
Aceasta prevedere este importanta pentru societatile care beneficiaza initial de bonificatie, dar pentru care ulterior sunt stabilite diferente suplimentare de impozit in urma unui control.
De retinut! Bonificatia de 3% se acorda din oficiu, fara cerere din partea contribuabilului. Pentru a o primi, este esential ca societatea sa aiba declaratiile fiscale depuse; sa fi achitat integral si la termen impozitul aferent anului 2025 si sa nu aiba alte obligatii fiscale restante. De asemenea, bonificatia nu trebuie privita ca o suma definitiv castigata in orice situatie. Daca ulterior se modifica impozitul declarat sau ANAF stabileste diferente suplimentare, suma poate fi recalculata sau chiar anulata.
Sursa foto: Pexels.com
Fiscalitatea.ro 


