Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Cum se pot corecta erorile din situatiile financiare anuale?

13-Apr-2016
2864

ANAF a piublicat recent un comunicat prin care informeaza persoanele interesate cu privire la publicarea modului in care se pot corecta erorile din situatiile financiare anuale.

Astfel, in Monitorul oficial de marti au fost publicate mai multe acte normative din domeniul financiar contabil, printre care si procedura de corectare a erorilor din situatiile financiare anuale. De exemplu, la determinarea categoriei in care se regaseste o entitate raportoare conform reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, adoptate prin OMFP 1802/2014, se analizeaza indicatorii aferenti acestei entitati pentru doi ani consecutivi, cutuma de altfel aplicabila in ultimele decenii.

Daca ne raportam doar la OMFP nr. 123/2016 privind aprobarea procedurii de depunere a situatiilor financiare aferente exercitiului 2015, observam pe de o parte ca analiza acestor indicatori se va efectua exclusiv asupra datelor financiare de la finele exercitiului trecut, iar in plus, plafoanele valorice sunt modificate.

Insa nicaieri nu se precizeaza ca un act normativ il exclude pe celalalt. Prin urmare, era absolut necesara adoptarea unor proceduri de corectare a erorilor din situatiile financiare.

Documentul precizeaza erorile constatate ce pot fi corectate conform prezentei proceduri, astfel:
a) denumirea entitatii raportoare;
b) activitatea CAEN (denumire clasa CAEN si/sau cod CAEN);
c) forma de proprietate;


d) numarul de salariati si alti indicatori raportati prin formularul "Date informative".
Constituie, de asemenea, obiectul corectarii si situatiile determinate de urmatoarele tipuri de erori:
a) transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale in loc de declaratie de inactivitate, precum si transmiterea electronica a declaratiei de inactivitate in loc de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale;
b) transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabil anuale folosind un format de raportare cuprins in programul de asistenta, diferit de cel corespunzator tipului de entitate sau netransmiterea electronica a tuturor documentelor prevazute de lege (raportul administratorilor, declaratia pe proprie raspundere, raportul auditorului statutar etc.).

· Cum se realizeaza efectiv corectarea erorilor?

Corectarea erorilor se realizeaza intr-un mod foarte simplu:
- se depune numai la registratura autoritatii fiscale un nou set al situatiilor financiare corectate;
- setul se depune atat in format hartie, semnat de persoanele competente, respectiv in format electronic, utilizandu-se softul agreeat de autoritati pentru intocmirea situatiilor financiare anuale.

· Pentru ce exercitii se pot corecta situatiile financiare?

Legiuitorul a prevazut in mod expres ca se pot corecta si situatiile financiare aferente anului 2014 (nu este o eroare), avand ca termen data de 29 aprilie 2016.

Pentru anul 2015 nu se aduce nicio precizare, astfel incat ar putea fii corectate doar situatiilor financiare aferente anilor 2014 si ulterioare, iar pentru anul 2014, termenul de corectare este limitat la data de 29.04.2016

Sursa: ANAF Cluj

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016