Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Au fost publicate noile modele ale formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale (Ordinul 758/2021)

20-Mai-2021
1515

Ordinul nr. 758/2021 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 519 din 19 mai 2021.

Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 19 mai 2021, au fost aprobate noile modele ale formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei personale.

Pentru a le vedea, click AICI»»

Extras din Ordin:

Art. I. -
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 766 din 5 septembrie 2018, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa litera m) se introduce o noua litera, litera n), cu urmatorul cuprins:

"
n) Instiintare pentru discutia finala - anexa nr. 14.a."

2. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 2. -
(1) Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1.b-14.b.

(2) Prin conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala, in sensul prezentului ordin, se intelege directorul general, in cazul Directiei generale control venituri persoane fizice, si directorul executiv inspectie fiscala, in cazul directiilor generale regionale ale finantelor publice."

3. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 3. -
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1.c-14.c."

4. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 5. -
Directia generala control venituri persoane fizice, directiile generale regionale ale finantelor publice, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin."

5. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 6. -
Anexele nr. 1.a-14.a, 1.b-14.b, 1.c-14.c fac parte integranta din prezentul ordin."

6. La anexele nr. 1.a-3.a, 5.a-13.a, sintagma "SIGLA ANAF" se inlocuieste cu sintagma "SIGLA ANAF/DGRFP", iar sintagma "Numar de inregistrare ca operator de date cu caracter personal: . . . . . . . . . ." se elimina.

7. La finalul anexelor nr. 1.a-3.a, 5.a-13.a se introduce sintagma "Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679".

8. La anexele nr. 1.a, 2.a, 7.a, 8.a, 9.a, 10.a, 11.a si 12.a, sintagma "Conducatorul organului fiscal" se inlocuieste cu sintagma "Conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala".

9. La anexa nr. 1.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Avizul de verificare se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali, se semneaza de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala si se comunica persoanei fizice in conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare."

10. La anexa nr. 2.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Ordinul de serviciu se intocmeste de catre seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

11. La anexa nr. 3.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Concluziile intalnirii vor fi prezentate clar si concis, fara detalieri inutile. in cuprinsul minutei intocmite in scopul stabilirii situatiei fiscale reale se fac mentiuni privind documentele justificative prezentate de catre persoana fizica in cauza, clarificari, precum si notele explicative ale persoanei fizice in cauza. De asemenea, in minuta, la pct. 4, se fac mentiuni cu privire la comunicarea constatarilor partiale referitoare la elementele patrimoniale verificate pana la data incheierii minutei."

12. La anexa nr. 5.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Procesul-verbal se intocmeste si in cazul in care contribuabilul/platitorul nu tine sau nu prezinta inspectorilor fiscali Registrul unic de control, precum si pentru consemnarea datei de incepere a inspectiei fiscale/verificarii situatiei fiscale personale, conform prevederilor art. 140 alin. (61) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si se inregistreaza la registratura contribuabilului/platitorului, dupa caz, precum si la registratura organului fiscal."

13. La anexa nr. 7.a, dupa ultimul paragraf se introduce un nou paragraf si va avea urmatorul cuprins:

"
in conformitate cu prevederile art. 268 si 270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva prezentei decizii se poate face contestatie, care se depune, in termen de 45 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sanctiunea decaderii."
14. La anexa nr. 7.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali care efectueaza verificarea situatiei fiscale personale, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

15. La anexa nr. 7.b, a treia liniuta de la penultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
- date privind conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala care aproba formularul: se completeaza cu functia, numele si prenumele, semnatura persoanei care aproba formularul, precum si stampila unitatii emitente."

16. La anexa nr. 8.b, capitolul VI, penultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Raportul de verificare fiscala se intocmeste si se semneaza de inspectorii fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

17. La anexa nr. 9.b, al treilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
«Decizia de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale» se intocmeste de echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

18. La anexa nr. 9.b, ultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Decizia de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale se va intocmi in 3 exemplare, toate originale, din care:

- un exemplar pentru persoana verificata;

- un exemplar pentru organul fiscal care a efectuat verificarea situatiei fiscale personale;

- un exemplar pentru organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei verificate."

19. La anexa nr. 10.b, al patrulea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"«Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar in cadrul verificarii situatiei fiscale personale» se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

20. La anexa nr. 10.b, ultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar in cadrul verificarii situatiei fiscale personale se intocmeste in 3 exemplare, toate originale, din care:

- un exemplar pentru persoana verificata;

- un exemplar pentru organul fiscal care a efectuat verificarea situatiei fiscale personale;

- un exemplar pentru organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei verificate."

21. La anexa nr. 11.b, penultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
«Date privind conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala care aproba formularul»: se completeaza cu functia, numele si prenumele, semnatura persoanei care aproba formularul, precum si stampila unitatii emitente."

22. La anexa nr. 11.b, ultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Formularul «Decizie de reverificare» se intocmeste in trei exemplare originale de echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala, din care:

- exemplarul 1 se comunica persoanei verificate potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;

- exemplarul 2 va ramane la organul fiscal care efectueaza verificarea, exemplar care cuprinde si numele, prenumele si semnatura persoanelor care au intocmit formularul, precum si numele, prenumele si semnatura sefului serviciului care avizeaza formularul;

- exemplarul 3 va fi transmis organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei verificate."

23. La anexa nr. 12.b, punctul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
8. Formularul se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali care efectueaza verificarea situatiei fiscale personale, se avizeaza de catre seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

24. Dupa anexa nr. 13.c se introduc 3 noi anexe, anexele nr. 14.a, 14.b si 14.c, prevazute in anexele nr. 1-3, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Au fost publicate noile modele ale formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale (Ordinul 758/2021)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul Fiscal, modificat prin OUG 34/2024. Care sunt schimbarile

    • ANAF a pus, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal prin OUG 34/2024. Schimbarile au intrat in vigoare din 12 martie 2024. Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024 TITLUL V - Contributii sociale obligatorii Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 34/2024 ART. 154 Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (1) Urmatoarele categorii de persoane fizice sunt...» citeste mai departe aici

  • Cum se face recuperarea pierderilor fiscale anterioare si dupa 1 ianuarie 2024

    • In legatura cu pierderea fiscala de la 31.12.2023, aceasta se recupereaza incepand cu profiturile anului 2024 in limita a 70% din pierderea respectiva sau in limita a 70% din profitul inregistrat in 2024? Pentru a o recupera din profitul lunii martie 2024 trebuie sa am depusa declaratia 101 anticipat? Pentru pierderile fiscale inregistrate incepand cu anul 2024 se aplica acelasi principiu de recuperare ca si cele de la 31.12.2023 (exceptand numarul de ani in care se recupereaza)? Cum se...» citeste mai departe aici

  • Pana cand trebuie depuse Situatiile Financiare si Declaratia de trezorerie pentru anul 2023 de persoanele juridice

    • In virtutea rolului activ al organului fiscal, ANAF informeaza contribuabilii ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale intocmite la 31 decembrie 2023 de catre persoanele juridice fara scop patrimonial este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale avand in vedere reglementarile contabile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse la art. 11 din O.M.F. nr. 5394/2023 privind...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016