Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Au fost publicate noile modele ale formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale (Ordinul 758/2021)

20-Mai-2021
643

Ordinul nr. 758/2021 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 519 din 19 mai 2021.

Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 19 mai 2021, au fost aprobate noile modele ale formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei personale.

Pentru a le vedea, click AICI»»

Extras din Ordin:

Art. I. -
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 766 din 5 septembrie 2018, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa litera m) se introduce o noua litera, litera n), cu urmatorul cuprins:

"
n) Instiintare pentru discutia finala - anexa nr. 14.a."

2. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 2. -
(1) Formularele prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexele nr. 1.b-14.b.

(2) Prin conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala, in sensul prezentului ordin, se intelege directorul general, in cazul Directiei generale control venituri persoane fizice, si directorul executiv inspectie fiscala, in cazul directiilor generale regionale ale finantelor publice."

3. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 3. -
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1.c-14.c."

4. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 5. -
Directia generala control venituri persoane fizice, directiile generale regionale ale finantelor publice, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin."

5. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 6. -
Anexele nr. 1.a-14.a, 1.b-14.b, 1.c-14.c fac parte integranta din prezentul ordin."

6. La anexele nr. 1.a-3.a, 5.a-13.a, sintagma "SIGLA ANAF" se inlocuieste cu sintagma "SIGLA ANAF/DGRFP", iar sintagma "Numar de inregistrare ca operator de date cu caracter personal: . . . . . . . . . ." se elimina.

7. La finalul anexelor nr. 1.a-3.a, 5.a-13.a se introduce sintagma "Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679".

8. La anexele nr. 1.a, 2.a, 7.a, 8.a, 9.a, 10.a, 11.a si 12.a, sintagma "Conducatorul organului fiscal" se inlocuieste cu sintagma "Conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala".

9. La anexa nr. 1.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Avizul de verificare se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali, se semneaza de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala si se comunica persoanei fizice in conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare."

10. La anexa nr. 2.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Ordinul de serviciu se intocmeste de catre seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

11. La anexa nr. 3.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Concluziile intalnirii vor fi prezentate clar si concis, fara detalieri inutile. in cuprinsul minutei intocmite in scopul stabilirii situatiei fiscale reale se fac mentiuni privind documentele justificative prezentate de catre persoana fizica in cauza, clarificari, precum si notele explicative ale persoanei fizice in cauza. De asemenea, in minuta, la pct. 4, se fac mentiuni cu privire la comunicarea constatarilor partiale referitoare la elementele patrimoniale verificate pana la data incheierii minutei."

12. La anexa nr. 5.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Procesul-verbal se intocmeste si in cazul in care contribuabilul/platitorul nu tine sau nu prezinta inspectorilor fiscali Registrul unic de control, precum si pentru consemnarea datei de incepere a inspectiei fiscale/verificarii situatiei fiscale personale, conform prevederilor art. 140 alin. (61) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si se inregistreaza la registratura contribuabilului/platitorului, dupa caz, precum si la registratura organului fiscal."

13. La anexa nr. 7.a, dupa ultimul paragraf se introduce un nou paragraf si va avea urmatorul cuprins:

"
in conformitate cu prevederile art. 268 si 270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva prezentei decizii se poate face contestatie, care se depune, in termen de 45 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sanctiunea decaderii."
14. La anexa nr. 7.b, al doilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali care efectueaza verificarea situatiei fiscale personale, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

15. La anexa nr. 7.b, a treia liniuta de la penultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
- date privind conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala care aproba formularul: se completeaza cu functia, numele si prenumele, semnatura persoanei care aproba formularul, precum si stampila unitatii emitente."

16. La anexa nr. 8.b, capitolul VI, penultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Raportul de verificare fiscala se intocmeste si se semneaza de inspectorii fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

17. La anexa nr. 9.b, al treilea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
«Decizia de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale» se intocmeste de echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

18. La anexa nr. 9.b, ultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Decizia de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale se va intocmi in 3 exemplare, toate originale, din care:

- un exemplar pentru persoana verificata;

- un exemplar pentru organul fiscal care a efectuat verificarea situatiei fiscale personale;

- un exemplar pentru organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei verificate."

19. La anexa nr. 10.b, al patrulea paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"«Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar in cadrul verificarii situatiei fiscale personale» se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

20. La anexa nr. 10.b, ultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar in cadrul verificarii situatiei fiscale personale se intocmeste in 3 exemplare, toate originale, din care:

- un exemplar pentru persoana verificata;

- un exemplar pentru organul fiscal care a efectuat verificarea situatiei fiscale personale;

- un exemplar pentru organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei verificate."

21. La anexa nr. 11.b, penultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
«Date privind conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala care aproba formularul»: se completeaza cu functia, numele si prenumele, semnatura persoanei care aproba formularul, precum si stampila unitatii emitente."

22. La anexa nr. 11.b, ultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Formularul «Decizie de reverificare» se intocmeste in trei exemplare originale de echipa de inspectori fiscali, se avizeaza de seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala, din care:

- exemplarul 1 se comunica persoanei verificate potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;

- exemplarul 2 va ramane la organul fiscal care efectueaza verificarea, exemplar care cuprinde si numele, prenumele si semnatura persoanelor care au intocmit formularul, precum si numele, prenumele si semnatura sefului serviciului care avizeaza formularul;

- exemplarul 3 va fi transmis organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei verificate."

23. La anexa nr. 12.b, punctul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
8. Formularul se intocmeste de catre echipa de inspectori fiscali care efectueaza verificarea situatiei fiscale personale, se avizeaza de catre seful serviciului coordonator al echipei de inspectori fiscali si se aproba de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala."

24. Dupa anexa nr. 13.c se introduc 3 noi anexe, anexele nr. 14.a, 14.b si 14.c, prevazute in anexele nr. 1-3, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Au fost publicate noile modele ale formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale (Ordinul 758/2021)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Incepand cu data de 29 IUNIE 2021 va fi activ formularul electronic de inscriere in cadrul Schemei HoReCa
    • Ministerul Economiei anunta ca incepand cu data de 29 iunie 2021 va fi activ formularul electronic de inscrier in cadrul Schemei HoReCa. Confom unui comunicat de presa MEAT, va fi lansata etapei de inscriere in cadrul schemei “Horeca” prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1008/2021 privind schema de ajutor HoReCa. Codurile CAEN care pot obtine sprijinul financiar
    • Ordinul nr. 1008/2021 pentru modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19, aprobata prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului si turismului nr. 991/2021 a fost publicat in...» citeste mai departe aici

  • OUG 51/2021 proroga mai multe termene prevazute de Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
    • Ordonanta de urgenta nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevazute la art. II pct. 9 si art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 606 din 17 iunie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 17 iunie 2021, termenele pentru activitatea de solutionare a contestatiilor formulate impotriva...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici Conform proiectului, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pâna cel mai târziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din legea contabilitatii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016