Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declarare punct de lucru spatiu inchiriat. Ce conditii sunt obligatorii?

23-Iul-2014
6508
Pentru cazul de mai jos privind declararea unui punct de lucru intr-un spatiu inchiriat, facem referire la o societate care inchiriaza un apartament de la o persoana fizica pe o perioada de un an pentru a desfasura ocazional activitati de consultanta.

Vom vedea daca trebuie declarat punct de lucru acest spatiu, precum si care sunt conditiile pentru a fi punct de lucru un spatiu inchiriat.

Ca si regula generala, contribuabilii au obligatia de a declara la ANAF in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. Din punct de vedere fiscal, prin sediu secundar, legiuitorul intelege urmatoarele incinte, conform art. 74 alin. (3) din Codul de procedura fiscala, astfel:

"(3) In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea."

Astfel, in situatia descrisa de intrebare, societatea isi desfasoara activitatea in respectivul apartament, ce indeplineste conditia de sediu secundar. Acesta se va declara la ANAF prin depunerea fie a declaratiei 060, cand exista mai mult de 5 salariati la acest punct de lucru, fie prin folosirea formularului adoptat prin OMFP nr. 1329/2004 privind sediile secundare, cand la punctul de lucru sunt mai putin de 5 salariati.

Desigur, consideram ca din punctul de vedere al desfasurarii activitatii entitatii, acest sediu secundar trebuie inmatriculat si la Registrul Comertului, avand in vedere prevederile din Legea nr. 31/1990
privind societatile comerciale.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declarare punct de lucru spatiu inchiriat. Ce conditii sunt obligatorii?":
Rating:

Nota: 4.06 din 8 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016