Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inchidere punct de lucru. Legislatie si acte necesare

29-Ian-2025
2835
Inchidere punct de lucru. Legislatie si acte necesare

Inchiderea unui punct de lucru poate fi necesara atunci cand o firma doreste sa-si reduca activitatea sau sa isi restructureze operatiunile. Acest proces implica mai multe proceduri administrative si fiscale care trebuie respectate cu strictete.pentru a asigura o inchidere corecta si fara complicatii. Va prezentam in acest articol ce documente trebuie depuse la autoritatile competente pentru inchiderea unui punct de lucru, atat de catre o societate comerciala (SRL), cat si de o persoana fizica autorizata (PFA). 

Ce trebuie sa stii la inchiderea unui punct de lucru?

Inchiderea unui punct de lucru trebuie inregistrata in primul rand la Oficiul Registrului Comertului (ORC). De asemenea, si Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) trebuie notificata despre acest lucru pentru actualizarea datelor fiscale, iar toate declaratiile fiscale aferente punctului de lucru trebuie depuse in conformitate cu legislatia in vigoare. In plus, toate taxele si impozitele aferente punctului de lucru trebuie sa fie achitate integral.

Alte aspecte esentiale de care trebuie sa se tina cont atunci cand se inchide un punct de lucru sunt:

1. Daca la punctul de lucru exista bunuri (echipamente, stocuri etc.), acestea trebuie transferate sau valorificate. In acest scop se va realiza un inventar si o evidenta a tuturor activelor inainte de inchidere.

2. Daca la punctul de lucru exista angajati, acestia trebuie notificati cu privire la inchiderea locatiei si la impactul asupra contractelor de munca. Se poate opta pentru relocarea angajatilor, continuare aprin telemunca sau incheierea contractelor de munca prin concediere, in functie de caz. Acest aspect trebuie tratat cu deosebita atentie pentru a fi in conformitate cu legislatia muncii in vigoare si pentru a evita posibile conflicte.

3. Daca la punctul de lucru erau cel putin 5 angajati, este nevoie de radierea inregistrarii fiscale (radierea codului fiscal atribuit punctului de lucru).

Procedura complexa a radierii unui SRL/PFA explicata pas cu pas, conform ultimelor modificari fiscale, AICI»

Inchiderea unui punct de lucru in cazul unui SRL

Iata care sunt pasii pentru inchiderea unui punct delucru in cazul unui SRL:

  • Adoptarea deciziei de inchidere a punctului de lucru. Aceasta se face prin Hotararea Generala a Asociatilor (in cazul mai multor actionari) sau prin Decizia Administratorului/Asociatului Unic (in cazul unui singur actionar).
  • Obtinerea aprobarilor necesare, acolo unde este cazul. In anumite cazuri, este nevoie de aprobari de la DSP sau DSV pentru radierea punctului de lucru, astfel ca trebuie obtinute inainte de a face alte demersuri. 
  • Plata taxelor si impozitelor. Trebuie achitate toate datoriile inainte de inchiderea punctului de lucru. 
  • Intocmirea si depunerea documentelor necesare la ONRC si ANAF. Dosarul trebuie completat cu toate actele solicitate de autoritatile competente.
  • Publicarea radierii in Monitorul Oficial. Acesta este ultimul pas in procesul de inchidere a unui punct de lucru. 

Procedura complexa a radierii unui SRL/PFA explicata pas cu pas, conform ultimelor modificari fiscale, AICI»

Acte necesare pentru inchiderea unui punct de lucru pentru SRL-uri

Pentru inchiderea unui punct de lucru, este necesara depunerea urmatoarelor documente la ONRC:

  • Cererea de inregistrare (original) - formular tip
  • Declaratia pe propria raspundere cu privire la indeplinirea conditiilor de functionare/desfasurare a activitatii, in original, pentru sediul social si/sau sedii secundare sau, dupa caz, la terti - formular tip
  • Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor sau decizia asociatului unic/Consiliului de administratie/ directoratului, in cazul in care este abilitat in acest sens (original)
  • Actul constitutiv actualizat 
  • Alte documente, daca este cazul, inclusiv dovada platii tarifului de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.


Descarca in format PDF modelul de cerere inchidere punct de lucru - formularul tip necesar la ONRC. 

Documentele care trebuie depuse la ANAF sunt urmatoarele:

1. Documente necesare pentru radierea punctului de lucru cu minim 5 salariati:

  • Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare- formular 060 - in 2 exemplare (se pun la dispozitie gratuit de catre organul fiscal sau se pot descarca gratuit de pe site-ul ANAF);
  • Acte prin care se dovedeste radierea punctului de lucru (de exemplu certificat inregistrare mentiuni O.R.C. ( copie ), certificat constatator O.R.C. (copie), incheiere O.R.C. (copie), hotarare judecatoreasca pentru asociatii si fundatii)
  • Certificat de atestare fiscala (pentru punctul de lucru)
  • Cod fiscal in original (in vederea anularii)
  • Alte documente solicitate de organul fiscal competent pentru determinarea corecta a situatiei fiscale a contribuabilului 


Documentatia se depune la sediul unitatii fiscale competente, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului

2. Documente necesare pentru radierea punctului de lucru cu pana la 5 angajati:

  • Declaratie privind sediiile secundare - 2 exemplare (se pun la dispozitie gratuit de catre organul fiscal sau se pot descarca gratuit de pe site-ul ANAF);
  • Certificat inmatriculare sediu principal O.R.C. ( copie )
  • Actele de inregistrare cu mentionarea radierii punctului de lucru (de exemplu certificat inregistrare mentiuni O.R.C. (copie), certificat constatator O.R.C. (copie), incheiere O.R.C. (copie), hotarare judecatoreasca pentru asociatii si fundatii)
  • Alte documente solicitate de organul fiscal competent pentru determinarea corecta a situatiei fiscale a contribuabilului 

Procedura complexa a radierii unui SRL/PFA explicata pas cu pas, conform ultimelor modificari fiscale, AICI»

Documentatia se depune la sediul unitatii fiscale competente, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului

Inchiderea unui punct de lucru in cazul PFA si acte necesare

Procesul de radiere pentru inchiderea unui punct de lucru pentru un PFA este asemanator cu cel pentru un SRL. In ceea ce priveste actele necesare, singura diferenta este ca, in timp ce pentru SRL este nevoie de o Hotarare AGA sau Decizia Administratorului pentru a dovedi decizia de inchidere, in cazul PFA-ului, titularul va intocmi o decizie de inchidere a punctului de lucru, care serveste drept document oficial de intentie pentru radierea punctului de lucru. 

Citeste si:  Infiintare firma 2024: pasi si acte necesare, monografii contabile

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016