Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Fiscul raspunde: Inchidere punct de lucru. Ce declaratie trebuie depusa pentru a nu fi obligat sa depun F4109 lunar?

30-Oct-2019
4174

In cele ce urmeaza redam o parte dintre intrebarile care si-au gasit explicatii din partea specialistilor de la Fisc, pe tema "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene".

Intrebare

Cei mai multi sunt interesati despre declaratii care trebuie depuse de catre unitatile acreditate la fiecare operatiune: la achizitionare de la distribuitor F4103, la livrare catre utilizator final din nou F4103, la instalare AMEF F4102, dar la schimbare adresa instalare trebuie clientul sa depuna F4105 si dupa unitatea de service mai depune odata F4102? In cazul unei societati dotata cu mai multe echipamente care inchide un punct de lucru si nu vrea sa mai foloseasca casa pentru o perioada nedeterminata, ce declaratie poate depune pentru a nu mai fi obligat sa depuna F4109 lunar?

Raspuns ANAF

La schimbarea locului de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal se depune F4105 de catre utilizator, apoi unitatea acreditata dupa instalarea aparatului la noua adresa va depune F4102.

In situatia in care optati pentru pastrarea aparatului de marcat electronic fiscal, desi inchideti punctul de lucru, aveti obligatia de a transmite F4109 - Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobata prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare luna in care nu utilizati aparatul de marcat electronic fiscal.

Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind inchiderea punctului de lucru, prin intermediul formularului F4105 .

Intrebare

La schimbarea punctului de lucru se mai intocmesc declaratii de instalare si se depun pentru vizare la Administratia financiara de sector a noului punct de lucru impreuna cu cartea de interventii?

Raspuns ANAF

Cadrul legal in vigoare mentine obligatia depunerii declaratiei de instalare, precum si prezentarea la organul fiscal competent a cartii de interventie si, dupa caz, a registrului special. (art. 104 si 105 din HG nr. 479/2003).
Organul fiscal competent sa primeasca un exemplar al declaratiei de instalare in vederea luarii in evidenta a operatorului economic, este organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatul de marcat electronic fiscal.

Toti utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale prezinta registrul special in vederea sigilarii si stampilarii, organului fiscal la care se depun declaratiile fiscale; cu exceptia taximetristilor, toti utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale prezinta registrul, pentru vizare, organului fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatulde marcat electronic fiscal.

Citeste si: 

Atentionare ANAF: Declaratiile pe care trebuie sa le depuna OBLIGATORIU agentii economici care utilizeaza noile case de marcat

Intrebare

Pentru activitatile de transport persoane Uber/Bolt/Yango, etc. pot fi folosite AMEF dotate doar cu afisaj operator, fara afisaj client?

Raspuns ANAF

Potrivit dispozitiilor alin. (2) al ART. 21 din Ordonanta de urgenta Nr. 49/2019 privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto, in cazul in care se incaseaza direct de la pasager, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ are obligatia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de a emite si inmana bon fiscal pasagerului, precum si de a emite factura la solicitarea acestuia.

Configuratia, precum si caracteristicile tehnice si functionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 sunt stabilite prin normele metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta (HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare).

Intrebare

Firma productie mobilier CAEN 3109 are obligatia dotarii cu casa de marcat daca incasarile se fac doar prin banca?

Raspuns ANAF

In conformitate cu art. 1, alin (1) din OUG nr. 28/1999, obligatia de a utiliza aparate de marcat electonice fiscale este instituita in sarcina operatorilor economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.

Potrivit art. 1 alin. (2) din HG 479/2003 sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea.
Totodata, operatorii economici care nu intra sub incidenta ordonantei de urgenta pot opta pentru utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, in conditiile legii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fiscul raspunde: Inchidere punct de lucru. Ce declaratie trebuie depusa pentru a nu fi obligat sa depun F4109 lunar?":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica 2020. Instructiuni de completare, conform OPANAF 139/2020
    • ANAF a publicat, luni- 27 ianuarie, noua Declaratie Unica vabila in anul 2020, conform OPANAF 139/2020, dar si instructiunile de completare a a formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice". Declaratia se completeaza si se depune de persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate si care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii,...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 139/2020: Declaratia Unica valabila in 2020
    • UPDATE, 28 ianuarie 2020 In Monitorul Oficial, partea I, nr. 47, din 23.01.2020, a fost publicat Ordinul 139/2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei Unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice. ORDINUL 139/2020 a intrat in vigoare in data de 23 ianuarie 2020. Descarca de AICI, GRATUIT!, noua Declaratie Unica, valabila in 2020 >> ANAF publicase , joi – 9 ianuarie 2020, un...» citeste mai departe aici

  • Declaratiile informative privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii. Cine are obligatia depunerii?
    • Atentie! Sunt vizati si neplatitorii de TVA Codul fiscal instituie obligatiile persoanelor impozabile din punct de vedere al TVA de a depune anual declaratii informative privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul precedent, pentru indeplinirea obligatiei Romaniei de a calcula baza TVA pentru resursele proprii ale bugetului Uniunii Europene. Aceste obligatii sunt prevazute la art. 324 alin. (4), (5) si (6) din Codul fiscal. Este vorba de formularele 392A, 392B si 393:...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Popririle vor fi ridicate in maximum o ora de la plata datoriei
    • Contribuabilii vor avea conturile deblocate de ANAF aproape instant dupa ce isi platesc datoriile. Ministrul Finantelor a declarat ca ridicarea popririlor trebuie sa se faca in maximum o ora. Ministrul Finantelor, Florin Citu, a anuntat miercuri ca softul care ridica automat popririle de pe conturi este gata in ANAF. Demersul de retragere a banilor va fi mai avantajos pentru angajatori, pentru ca nu vor mai avea blocate toate conturile simultan. “Avem deja pregatita documentatia, este o...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial
    • Administratia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili, a facut public buletinul informativ nr.4 din 27 ianuarie 2020, cu toate noutatile legislative cu incidenta fiscala, care au aparut in Monitorul Oficial in perioada 20-23 ianuarie. Actele normative cu incidenta in materie fiscala, asa cum apar in buletinul informativ, sunt urmatoarele: 1.Decizia Curtii Constitutionale nr. 581/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 93/2020: S-a stabilit fondul anual de premiere pentru Loteria bonurilor fiscale 2020
    • Ordinul nr. 93/2020 care prevede stabilirea fondului anual de premiere pentru Loteria bonurilor fiscale, repartizarea acestuia pentru extragerile lunare aferente anului 2020, precum si pentru organizarea unor extrageri ocazionale ale Loteriei bonurilor fiscale a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr.51 din 27.01.2020. Proiectul de Ordin a fost publicat de Ministerul Finantelor Publice in data de 23 ianuarie si avea in vedere stabilirea fondului anual de premiere pentru extragerile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016