Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fiscul raspunde: Inchidere punct de lucru. Ce declaratie trebuie depusa pentru a nu fi obligat sa depun F4109 lunar?

30-Oct-2019
9052

In cele ce urmeaza redam o parte dintre intrebarile care si-au gasit explicatii din partea specialistilor de la Fisc, pe tema "Case de marcat: facilitati, obligatii, termene".

Intrebare

Cei mai multi sunt interesati despre declaratii care trebuie depuse de catre unitatile acreditate la fiecare operatiune: la achizitionare de la distribuitor F4103, la livrare catre utilizator final din nou F4103, la instalare AMEF F4102, dar la schimbare adresa instalare trebuie clientul sa depuna F4105 si dupa unitatea de service mai depune odata F4102? In cazul unei societati dotata cu mai multe echipamente care inchide un punct de lucru si nu vrea sa mai foloseasca casa pentru o perioada nedeterminata, ce declaratie poate depune pentru a nu mai fi obligat sa depuna F4109 lunar?

Raspuns ANAF

La schimbarea locului de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal se depune F4105 de catre utilizator, apoi unitatea acreditata dupa instalarea aparatului la noua adresa va depune F4102.

In situatia in care optati pentru pastrarea aparatului de marcat electronic fiscal, desi inchideti punctul de lucru, aveti obligatia de a transmite F4109 - Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobata prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare luna in care nu utilizati aparatul de marcat electronic fiscal.

Totodata, utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a comunica informatii privind inchiderea punctului de lucru, prin intermediul formularului F4105 .

Intrebare

La schimbarea punctului de lucru se mai intocmesc declaratii de instalare si se depun pentru vizare la Administratia financiara de sector a noului punct de lucru impreuna cu cartea de interventii?

Raspuns ANAF

Cadrul legal in vigoare mentine obligatia depunerii declaratiei de instalare, precum si prezentarea la organul fiscal competent a cartii de interventie si, dupa caz, a registrului special. (art. 104 si 105 din HG nr. 479/2003).
Organul fiscal competent sa primeasca un exemplar al declaratiei de instalare in vederea luarii in evidenta a operatorului economic, este organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatul de marcat electronic fiscal.

Toti utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale prezinta registrul special in vederea sigilarii si stampilarii, organului fiscal la care se depun declaratiile fiscale; cu exceptia taximetristilor, toti utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale prezinta registrul, pentru vizare, organului fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatulde marcat electronic fiscal.

Citeste si: 

Atentionare ANAF: Declaratiile pe care trebuie sa le depuna OBLIGATORIU agentii economici care utilizeaza noile case de marcat

Intrebare

Pentru activitatile de transport persoane Uber/Bolt/Yango, etc. pot fi folosite AMEF dotate doar cu afisaj operator, fara afisaj client?

Raspuns ANAF

Potrivit dispozitiilor alin. (2) al ART. 21 din Ordonanta de urgenta Nr. 49/2019 privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto, in cazul in care se incaseaza direct de la pasager, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ are obligatia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de a emite si inmana bon fiscal pasagerului, precum si de a emite factura la solicitarea acestuia.

Configuratia, precum si caracteristicile tehnice si functionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 sunt stabilite prin normele metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta (HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare).

Intrebare

Firma productie mobilier CAEN 3109 are obligatia dotarii cu casa de marcat daca incasarile se fac doar prin banca?

Raspuns ANAF

In conformitate cu art. 1, alin (1) din OUG nr. 28/1999, obligatia de a utiliza aparate de marcat electonice fiscale este instituita in sarcina operatorilor economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.

Potrivit art. 1 alin. (2) din HG 479/2003 sunt considerate substitute de numerar bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea.
Totodata, operatorii economici care nu intra sub incidenta ordonantei de urgenta pot opta pentru utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, in conditiile legii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fiscul raspunde: Inchidere punct de lucru. Ce declaratie trebuie depusa pentru a nu fi obligat sa depun F4109 lunar?":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe profit 2021 - Calcul, declaratii si termene de plata
    • Ce trebuie sa stim despre impozitul pe profit? In primul rand vrem sa stim cum calculam impozitul pe profit. Urmeaza o alta intrebare dureroasa: cand trebuie sa platim impozitul pe profit? Pentru a evita amenzile trebuie sa stim ce declaratii trebuie sa depunem si, desigur, cand trebuie sa depunem declaratiile. 1. Cum calculam impozitul pe profit? In vederea determinarii impozitului pe profit rezultatul fiscal se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile inregistrate conform...» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL - Ordinul nr. 15/2021. NOUL model de Formular 230
    • UPDATE ianuarie 2021: Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se înfiinteaza si functioneaza în conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 34 din 12 ianuarie 2021. Actul normativ a intrat in...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 14/2021: Declaratia Unica valabila in 2021
    • UPDATE 15.01.2021: Ordinul nr. 14/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 33 din 12 ianuarie 2021. Legea a intrat in vigoare din 12.01.2021. Vezi cum arata noul formular, AICI. Vezi instructiunile de completare a formularului 212, AICI. Descarca Soft A, actualizat in 15.01.2021,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 112 - versiunea actualizata 2021
    • UPDATE februarie 2021 ANAF a actualizat, in data de 23 februarie 2021, PDF-ul inteligent pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al MFP/MMJS/MS din 2.2021, valabil incepand cu luna de raportare 01/2021 - publicat in data de 20.02.2021. Descarca Soft A, aici«« Descarca Soft J, aici«« Ca...» citeste mai departe aici

  • Ce cotizatii trebuie achitate de consultantii fiscali in 2021
    • Update februarie 2021: Cotizatiile fixe si variabile pentru membrii Camerei Consultantilor Fiscali care sunt inregistrati in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, dar si pentru cei care devin membri ai CCF in 2021 raman aceleasi cu cele din 2020. CCF a publicat cotizatiile fixe si variabile stabilite pentru anul 2021. A. Cotizatii fixe Potrivit actului normativ, au fost stabilite urmatoarele cotizatii fixe pentru anul 2021: - 410 lei - pentru...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 239/2021. Noi prevederi pentru inregistrarea in scopuri de TVA
    • Ordinul nr. 239/2021 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 182 din 23 februarie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din 23 februarie 2021, inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (1) lit....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016