Examenul ANAF: Cine nu stie, pleaca acasa
Zilele acestea, angajatii ANAF sunt supusi unui examen care va decide daca acestia vor mai ramane in continuare pe post sau vor fi nevoiti sa plece acasa si sa isi caute un alt loc de munca. Printre cei care dau examen mai intai sunt angajatii Garzii Financiare. Astfel, din cei peste 1.000 de comisari cu preaviz, nu mai putin de 300 isi vor pierde zilele acestea locul de munca.
Se va trece apoi la testarea angajatilor Directiilor Finantelor Publice, de unde vor pleca 1.100 de persoane in urma examenului, iar dintre vamesi se asteapta sa isi piarda posturile cel putin 600 de angajati. Astfel, examenul aproape ca va injumatati numarul celor 5.000 de angajati ANAF care au primit preavize.
La inceputul acestei saptamani a avut loc examenul scris, iar rata competitiei a fost de trei candidati pe loc. Angajatii nu isi fac probleme cand vine vorba de examenul scris, dar sunt vizibil ingrijorati de proba orala. Asa cum a declarat Sebastian Oprescu, presedintele Sindicatului National al Functionarilor Publici, gradul de promovabilitate va fi normal la scris, dar la proba orala ar putea aparea probleme pentru ca depunerea contestatiilor nu va fi la fel de facila.
Pentru ca angajatii sa promoveze examenul, acestia trebuie sa obtina cel putin 70 de puncte in cazul functiilor publice de conducere si minimum 50 de puncte in cazul functiilor de executie. Regulamentul concursului face referire si la normele care se aplica pentru a combate frauda in timpul examenului. Astfel, asa cum este prevazut in regulament, "lucrarile scrise vor fi redactate, sub sanctiunea nulitatii, doar pe seturile de hartie asigurate de serviciul de organizare si managementul resurselor umane din cadrul Comisariatului general, purtand stampila acesteia pe fiecare fila, in coltul din stanga sus".
Daca la examenul scris participa toti cei 5.000 de angajati care au primit preaviz, la proba orala mai ajung doar cei care au fost admisi la proba scrisa. Asa cum mentioneaza acelasi regulament de concurs, partea de oral isi propune sa testeze "abilitatile de comunicare, capacitatea de analiza si sinteza si abilitatile impuse de functie" ale celor inscrisi in concurs.
Foc si para, angajatii ANAF considera ca ar fi trebuit sa fie mai intai notati in functie de activitatea desfasurata pe perioada angajarii. Acestia considera ca se puteau lua in considerare criterii precum numarul de dosare intocmite sau volumul cazurilor de evaziune fiscala descoperite la nivelul agentilor economici. Oprescu a declarat ca ar fi trebuit astfel facuta o medie cu aceasta nota si cea de la examen. Acesta a mai adaugat ca Sindicatul Functionarilor Publici a contestat in instanta ordinul presedintelui ANAF de emitere a preavizelor inainte de a se decide cine va fi disponibilizat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de 01.08.2024, conform art. 316 alin. (11) lit. d. Furnizorul a emis cele doua facturi cu TVA. In data de 13.08.2024, furnizorul a redevenit platitor de TVA.a) In ceea ce priveste achizitia in perioada in care TVA-ul este anulat (01-12 august), care este monografia contabila?b) Cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dobanda fiscala sau civila solicitata la plata
Intrebare: O SRL in luna aprilie 2013 a intrat in insolventa. ANAF s-a inscris la masa credala cu suma de 514.420 lei. In luna ianuarie 2017, SRL-ul a intrat in faliment, iar ANAF s-a inscris cu o suma suplimentara de 152.159 lei, rezultand un total de 666.579 lei. In luna decembrie 2015, SRL a depus un decont de TVA cu optiune de rambursare pentru suma de 858.912 lei. Dupa rezolvarea decontului (RIF-ul a fost contestat in diferite instante, castig de cauza avand loc in octombrie 2021), ANAF a compensat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Obligatia generarii codului UIT in sistemul RO e-Transport
Intrebare: O societate comerciala, membra intr-o Cooperativa Agricola, livreaza naut (produs cu risc fiscal ridicat) catre aceasta. Societatea comerciala si Cooperativa Agricola au acelasi sediu si acelasi depozit. Marfa (nautul) practic nu este incarcata intr-un mijloc de transport si nu paraseste depozitul; este intocmita doar e-factura.Bunurile respective cu risc fiscal ridicat fac, in acest caz, obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport? Este necesara generarea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Indemnizatie de maternitate. Stagiu de cotizare. Baza de calcul
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat corect in urmatoarea situatie:O salariata a adus in luna iunie un concediu medical cu codul 08 (sarcina si lauzie) pentru perioada 01.06.2024-30.06.2024. La societatea noastra a inceput sa lucreze din 01.01.2024, dar a adus o adeverinta de la vechiul loc de munca cu veniturile realizate in perioada 01.06.2023-31.12.2023. Este corect sa luam in calcul pentru indemnizatia de concediu medical si veniturile de la vechiul angajator sau trebuie sa tinem cont doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << PFA. Relatii de colaborare
Intrebare: O PFA doreste sa realizeze un proiect de valoare 200.000 lei in domeniul informatic pentru o SRL din Romania. PFA doreste sa imparta lucrarea cu un colaborator, tot PFA, prin subcontract.PFA poate incheia subcontractul cu cealalta PFA sau doar SRL si PFA pot incheia un asemenea contract pentru aceasta valoare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Organizare operatiuni cu numerar puncte de lucrusediu
Intrebare: Avem doua firme: una cu obiect de activitate fabricarea produselor de cofetarie si alta cu obiect de activitate vanzarea acestora. Locatiile unde avem magazinele sunt raspandite in mai multe judete din tara, fata de sediul firmei.Cum putem colecta, prin personal propriu, banii in numerar din cofetarii, in mod cat mai sigur si legal? Ce documente intocmim la ridicarea banilor incadrati din vanzari, din cofetarii (puncte de lucru), unde avem registru de casa? Ce documente intocmim la incasarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<