Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Factura - cel mai simplu mod de realizare: intr-un program de facturare online

03-Oct-2016
587

Factura este pentru o firma cel mai simplu, dar si cel mai important aspect al activitatii. Chiar daca pare banal si usor de realizat, in realitate nu este deloc facil sa impaci tot ceea ce tine de legislatie, design si marketing.



Ce facem atunci cand avem nevoie de o structura diferita pentru produse si servicii? Dar cand trebuie sa putem exporta in mai multe formate, gen A5, A4 sau factura insotita? Cum integram design-ul si elementele de marketing. In ce fel procedam atunci cand facturam in monede diferite sau cand avem parte de un regim special de facturare?

Am decis sa va aratam mai jos cum se pot realiza toate aceste lucruri in aplicatia de facturare online realizata de catre Smart Bill, o aplicatie gazduita in Cloud (puteti citi aici detalii despre gestiunea stocurilor in Cloud >>).

In primul rand, este foarte important de mentionat faptul ca aplicatia ne permite sa preluam automat datele clientului din bazele de date publice, prin simpla adaugare a CIF-ului. Astfel, daca avem un client nou se introduce CIF-ul si Smart Bill preia toate datele clientului, dupa cum se poate observa din imaginea de mai jos.

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii


Atunci cand se doreste emiterea unei facturi, avem posibilitatea sa alegem tipul vanzarii dorite, produs sau serviciu:


 

In pasul urmator vom alege cota de TVA dintr-o lista preincarcata:


Evident, vom alege si moneda in care dorim sa aiba loc facturarea. “Leu” este setat implicit, dar daca dorim sa alegem o alta moneda aplicatia ne va anunta in mod automat si cursul valutar:


Trebuie sa retineti ca inclusiv cursul valutar poate fi setat in functie de ceea ce dorim sa folosim (...click aici pentru a testa aplicatia >>). Astfel, putem alege cursul din ziua curenta sau cel din ziua precedenta:


Atunci cand stabiilim sumele putem sa alegem daca pretul va contine sau nu TVA. Acest lucru ne ajuta foarte mult in situatia in care, spre exemplu, cunoastem pretul final, dar nu stim baza TVA-ului.

In urmatorul pas ne este oferita posibilitatea de a mentiona date ce fac referire la optiunea TVA la incasare, cu precizarea valorilor incasate in numerar, stabilirea datei de livrare si a datei de incasare. Puteti vedea cum se realizeaza acest lucru si in imaginea de mai jos.


Daca dorim, putem adauga detalii suplimentare in caseta de “mentiuni”. Aici putem trece numarul contractului sau orice altceva ne intereseaza.


Daca am salvat factura, putem sa previzualizam in mai multe modele de afisare. De aici ne putem alege modelul, culoarea sau formatul de tiparire.

Foarte important: putem sa facem vanzari fara scadere din gestiune. Ele sunt utila daca nu am incarcat stocul cu NIR, insa dorim sa vindem cat mai rapid.

Daca am reusit sa punem la punct toate aceste detalii, factura este gata. O putem salva si o putem trimite catre clienti. (...vezi aici cum functioneaza Smart Bill >>)

Elemente optionale ce pot fi configurate

Aplicatia de facturare Smart Bill ne ofera oportunitatea de a adauga o serie de alte elemente de identificare a firmei:


Dupa ce am trecut de acest pas, putem sa alegem care dintre ele sa si apara efectiv pe factura.


Daca dorim, in lista de preferinte personale putem sa alegem numarul de zecimale cu care lucram.


Atentie: daca folosim un regim special, putem sa selectam ca acesta sa apara pe factura


Astfel se poate realiza Factura in sistemul de facturare furnizat de aplicatia Smart Bill (...detalii gasiti aici >>). Simplu, rapid si cu o serie de optiuni care ne ajuta sa adaugam toate elementele de care avem nevoie.

Foto: pixabay.com

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Factura - cel mai simplu mod de realizare: intr-un program de facturare online":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"