Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HG nr. 217/2020: Clarificari privind concediul platit al parintilor (Legea nr. 19/2020)

23-Mar-2020
5606

In Monitorul Oficial nr. 230/21.03.2020 a fost publicata HG nr. 217/2020 privind aplicarea Legii nr. 19/2020 privind acordarea zilelor pentru supravegherea copiilor in situatia inchiderii unitatilor de invatamant.

Concediul platit al parintilor:

1. Se stabilesc ca zile libere platite pentru unul dintre parinti in situatia suspendarii cursurilor sau inchiderii temporare a unitatilor de invatamant in temeiul Legii nr. 19/2020 si Decretului 195/2020, zilele lucratoare pana la incetarea situatiei de urgenta decretata, cu exceptia zilelor lucratoare din perioada vacantelor scolare.

2. Prevederile se aplica persoanelor care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art.1 alin. (2) din Legea nr. 19/2020, respectiv:
a) au copii cu vârsta de pân la 12 ani, înscrii în cadrul unei uniti de invmânt sau au copii cu dizabiliti cu vârst de pân la 18 ani, înscrii în cadrul unei uniti de învmânt;
b) locul de munc ocupat nu permite munca la domiciliu sau telemunca.

3. Zilele libere se acorda la cererea unuia dintre parinti depusa la angajatorul persoanei care va supraveghea copilul in aceasta perioada insotita de o declaratie pe propria raspundere a celuilalt parinte din care sa rezulte ca acesta nu a solicitat la locul sau de munca zile libere ce i s-ar cuveni potrivit Legii nr. 19/2020, respectiv ca nu se afla in concediu de odihna sau concediu fara plata precum si de copia certificatului de nastere al copilului/copiilor.

4. Modelul declaratiei pe propria raspundere poate fi accesat AICI.

5. Pentru fiecare zi libera angajatorul acorda o idemnizatie care se plateste din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri si cheltuieli al angajatorului, si al carei cuantum este de 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediul brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat. Practic indemnizatia se plafoneaza la 5.429 lei x 75% = 4.072 lei.

6. Pentru decontarea sumelor de plata, angajatorul va depune o cerere la AJOFM, insotita de urmatoarele documente:

a) lista angajatilor care au beneficiat de zile libere precum si indemnizatia acordata pe aceasta perioada
b) copii de pe statele de plata din care sa reiasa plata idemnizatiei
c) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atesta ca lista contine persoanele care indeplinesc conditiile reglementate la art. 2 alin. (2) din Legea 19/2020. Modelul se va publica prin ordin al ANOFM.
d) dovada platii contributiilor si impozitelor aferente perioadei pentru care s-a platit indemnizatia.

Cererea va fi semnata si va fi datata de reprezentantul legal al societatii si va contine cel putin urmatoarele elemente:

-datele de identificare ale angajatorului, inclusiv adresa de email
-contul bancar
-numele reprezentantului legal al angajatorului
-suma totala solicitata
-numarul angajatilor pentru care s-a solicitat suma.

Un model de cerere poate fi accesat aici. 

Documentele mentionate se trimit pe cale electronica la adresa electronica care va fi comunicata de AJOFM, in cel mult 30 de zile de la data efectuarii platii contributiilor si impozitelor aferente indemnizatiei.

Decontarea se va face in termen de 60 de zile calendaristice de la data inregistrarii documentelor.

AJOFM au obligatia ca in termen de 24 de ore de la primirea prin posta electronica a documentelor sa comunice angajatorului numarul de inregistrare a solicitarii.

Important! Potrivit OUG nr. 30/2020 publicata in Monitorul Oficial nr. 231/21.03.2020 mentioneaza faptul ca angajatorii vor putea recupera de la stat doar indemnizatia neta acordata pe perioada in care angajatii se afla in concediu de supraveghere a copiilor, conform Legii nr. 19/2020, urmand ca impozitul si contributiile sa fie suportate de angajator.

 

Pentru mai multe detalii despre OUG nr.30/2020, click AICI

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "HG nr. 217/2020: Clarificari privind concediul platit al parintilor (Legea nr. 19/2020)":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatii fiscale pentru luna AUGUST 2021. ANAF a publicat calendarul
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna august 2021. Primul termen limita este data de 6 august, cand contribuabilii trebuie sa depuna formularul 092. TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana...» citeste mai departe aici

  • Finantele modifica Procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020
    • Ministerul Finantelor a publicat pe site-ul oficial un nou Proiect Ordin pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.2810/2019 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020. Conform referatului de aprobare, sunt propuse urmatoarele modificari de natura simplificarii procedurilor de administrare: -eliminarea din cuprinsul anexelor nr. 1 – 2 si 4 - 18 la Procedura de aplicare a masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni si amenzi pentru nedepunerea la termen a raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 699 din 15 iulie 2021, a fost publicat Ordinul nr. 763/2021 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici. Conform actului normativ, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pana cel mai tarziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din...» citeste mai departe aici

  • Legea 206/2021 aproba OUG 195/2020. Noi masuri in domeniul registrului comertului
    • Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 715 din 20 iulie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 23 iulie 2021, au fost aduse mai multe modificari in domeniul registrului comertului, dupa cum urmeaza: Articolul 1 -se modifica dupa cum urmeaza: Inainte: „Masurile prevazute la art. 26-28 din Ordonanta de urgenta a...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica din nou IMM Invest Romania. Vezi cele 8 schimbari propuse
    • Ministerul Finantelor a publicat un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 282/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMANIA. Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.16/10.03.2021 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,...» citeste mai departe aici

  • Cand este obligatoriu sa completati numarul EORI in Declaratia vamala cu set redus de date
    • Conform unei informari de pe site-ul oficial al Directiei Generale a Vamilor, numarul EORI se completeaza OBLIGATORIU atunci cand declaratia vamala cu set redus de date se depune prin reprezentare directa. Acest lucru inseamna ca importatorul va avea si calitatea de declarant si va depune declaratia vamala cu set redus de date. „In cazul reprezentarii directe, numarul EORI este obligatoriu pentru importator deoarece are calitatea de declarant. Precizam ca tipul de reprezentare este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016