Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Laszlo Borbely vrea o taxa auto unica

06-Iul-2011
2611
Laszlo Borbely, ministrul mediului si padurilor, a declarat saptamana aceasta ca are in vedere un proiect care ar putea implementa pe viitor o taxa auto unica. Acesta a mentionat ca, din punctul sau de vedere, ar trebui returnata diferenta de bani pentru taxa auto, iar valoarea taxei ar trebui redusa cu 20-305. In plus, asa cum a adaugat acesta, plata taxei ar trebui facuta la prima inmatriculare si pentru masinile intrate in circulatie inainte de anul 2007.

Cu privire la actuala situatie a taxei auto, acesta a declarat ca proiectul de lege mentionat anterior urmeaza sa intre in sedinta de Guvern. In concret, acesta a mentionat ca a fost obtinut avizul ministerelor. Acesta a mai precizat ca in anul 2010 au fost cumparate in Romania 110.000 masini noi si 230.000 de masini second hand, 41% dintre acestea fiind mai vechi de zece ani. Ministrul considera ca cei care aduc in tara masini mai vechi de zece ani ar trebui sa plateasca o taxa mai mare.

Proiectul de lege care va intra in sedinta de Guvern prevede introducerea unei metode de calcul care sa permita taxarea corecta si reala a poluatorilor, bazata pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsa de acestia, ajungandu-se astfel la reducere a taxei cu circa 30% fatade situatia actuala. De asemenea, este reglementat ca posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel prevazut cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonoma ''Registrul Auto Roman'', sa plateasca o taxa auto cu 25% mai mica.

In acelasi timp, pentru masinile inscrise in Romania inainte de anul 2007 se va plati o taxa auto cu ocazia primei tranzactii. Sunt scutite de la aceasta taxa autovehiculele din categoria istorice sau cele acordate institutiilor publice de crtre guverne straine sau organizatii internationale si organisme nonprofit sau de caritate.

Asa cum este prevazut in cadrul proiectului, in situatia in care persoana care solicita inmatricularea sau transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei primei inmatriculari a autovehiculului, taxa se calculeaza in functie de anul fabricatiei.

Aceeasi taxa nu va fi platita in cazul in care autovehiculele sunt incadrate in categoria vehiculelor istorice, sunt acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate, prin donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica sau confiscate ori intrate potrivit legii in proprietatea privataa statului si acordate cu titlu gratuit in conformitate cu prevederile legale in vigoare. In aceste prevederi referitore la scutiri intra si autovehiculele destinate competitiilor sportive.

Cu privire la metoda de calcul, taxa auto aplicabila si masinilor inscrise in tara inainte de 1 ianuarie 2007 se calculeaza in functie de emisiile de CO2, cilindre si norma de poluare. In ceea ce priveste restituirea diferentei de taxa deja achitata, aceasta poate fi solicitata de catre cei care au platit taxa autor mai mare intr iulie 2008 si prezent. Aceasta restituire a diferentei se face ca urmare a faptului ca in aceasta primavara, Curtea de Justitie a Uniunii Europene /CEJ/ a decis ca taxa pe poluare instituita prin reglementarea romana si care se aplica vehiculelor la prima inmatriculare, contravine dreptului comunitar.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Laszlo Borbely vrea o taxa auto unica":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016