
Raportul Special
realizat de specialisti
Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost extinsa, conform Ordinului 403/2025.
Este vorba despre Ordinul 402/2025 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masiva a unor acte administrative fiscale si procedurale a fost publicat in Monitorul Oficial, nr. 253 din 24 martie 2025.
Ordinul 402/2025 a modificat Ordinul 1155/2016, iar Articolul 2 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masiva a unor acte administrative fiscale si procedurale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 274 din 12 aprilie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
( Mentionam ca in trecut lista cuprindea doar 39 de acte)
Articolul 2
Actele administrative fiscale si procedurale prevazute la art. 1 sunt urmatoarele:
1. titlu executoriu;
2. somatie;
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
3. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere;
4. decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare;
5. instiintare privind stingerea obligatiilor fiscale;
6. adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;
7. adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
8. adresa de instiintare privind infiintarea popririi executorii;
9. decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;
10. notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice;
11. decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice;
12. decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru persoane fizice;
13. decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
14. decizie privind compensarea obligatiilor fiscale;
15. nota privind restituirea/rambursarea unor sume;
16. decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private;
17. decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele si contributiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa;
18. notificare privind indeplinirea conditiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) si lit. f)/g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
19. notificare privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
20. notificari privind nedepunerea in termen a declaratiilor fiscale;
21. notificari privind modul de completare a declaratiilor fiscale;
22. notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice pentru indemnizatiile prevazute la art. XV alin. (1), (1 1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
23. decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile prevazute la art. XV alin. (1), (1 1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
24. decizie privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11)/art. 317 alin. (9) sau (11) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
25. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu;
26. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
27. notificare privind obligatiile fiscale restante;
28. decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
29. notificare privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult;
30. proces-verbal privind calculul dobanzilor aferente sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;
31. decizie de solutionare a cererii privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;
32. adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor;
33. adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor;
34. adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti;
35. adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra sumelor datorate debitorului de catre terti;
36. adresa de instiintare privind suspendarea masurilor de executare silita;
37. adresa de instiintare privind continuarea masurilor de executare silita;
38. decizie de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobanzilor in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget;
39. decizie de respingere a cererii de restituire a sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule;
40. decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru indemnizatiile prevazute la art. XV alin. (1), (1 1) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu modificarile ulterioare, precum si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
41. notificare privind nedeclararea obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate;
42. decizie privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate;
43. decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate;
44. decizie privind recuperarea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat, virata in mod necuvenit entitatilor nonprofit/unitatilor de cult;
45. decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (10)/art. 317 alin. (4) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
46. decizie de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;
47. instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;
48. notificare privind nedeclararea taxei pe valoarea adaugata de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
49. invitatie privind exercitarea dreptului de a fi ascultat, in cazul neprezentarii la primul termen stabilit de organul fiscal in vederea audierii;
50. decizie de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare (formular 190);
51. decizie de anulare a deciziei de impunere din oficiu a taxei pe valoarea adaugata datorate de catre persoanele impozabile prevazute la art. 11 alin. (6) si (8) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare (formular 191);
52. notificare pentru nedepunerea declaratiilor recapitulative (formular 390 VIES);
53. notificare privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor;
54. decizie privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor (formular 701);
55. decizie de declarare in inactivitate;
56. notificare privind nedepunerea la termen a cererii de inregistrare a contractelor de inchiriere.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Sfaturi de la experti
Intrebare: O intreprindere individuala cu activitate de comert (sot si sotie) obtine un venit net in 2024 de 19.241 lei. Ce contributii declara si platesc prin DU din 25.05.2025, fiecare membru? Mentionez ca prin DU depusa in 25.05.2024,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calitatea de salariat. Venituri din dividende. CASS
Intrebare: Un administrator al unei SC obtine in 2024 venituri din dividende in suma de 300.000 lei. Ce contributii declara si plateste prin DU din 25.05.2025, tinand cont ca este si salariat, iar prin DU depusa in 25.05.2024 a estimat CASS...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Verificarea si depunerea Declaratiei Unice. La ce sa fie atenti contribuabilii in 2025
Depunere situatii financiare. 3 CLARIFICARI importante cu privire la semnarea bilanturilor
Declaratia 177 si redirectionarea impozitului pe profit. Exemplu de calcul util contribuabililor
Depunere Declaratie Unica. Se va mai declara venit estimat in 2025?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA