Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP a incarcat public date despre situatia financiara a firmelor private si ale institutiilor publice

10-Aug-2018
2182

Ministerul Finantelor Publice a incarcat pe portalul data.gov.ro situatiile financiare ale operatorilor economici si entitatilor publice, pentru asigurarea cadrului dezvoltarii unui mediu de afaceri concurential, transparent si corect, potrivit unui comunicat de presa remis, vineri, 10 august 2018, de AFP.

entitatile publice, iar seturile de date deschise faciliteaza descarcarea, analiza si reutilizarea informatiilor stocate in bazele publice de date cu documentele depuse de platitorii de taxe si impozite.

Datele deschise sunt date primare, structurate, procesabile in mod automat. Acestea sunt accesibile, disponibile si pot fi utilizate in mod liber, reutilizate si redistribuite de catre oricine in orice scop, inclusiv comercial. Seturile de date in format deschis vor fi actualizate de doua ori pe an, respectiv la un interval de 6 luni. Datele vor putea fi descarcate/vizualizate timp de 10 ani de la actualizare, semai arata in comunicat. 

”Prin aceasta masura, asiguram respectarea angajamentelor Romaniei de a aplica principiile transparentei si guvernarii deschise. Astfel, Guvernul Romaniei isi indeplineste obiectivele asumate in cadrul Parteneriatului pentru Guvernare Deschisa”, a precizat Eugen Teodorovici, ministrul finantelor publice. 

Seturile de date au fost incarcate pe portalul data.gov.ro in baza prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr.2045/2018 care modifica si completeaza Ordinul ministrului finantelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistrati (agenti economici si institutii publice). 

Aceste date sunt utile pentru cercetarea in domeniul economic, in special pentru evaluarea impactului politicilor economice, care pot contribui substantial la calitatea politicilor publice in domeniul economic si fiscal. Multe schimbari legislative in domeniul economic, fiscal si social, pot avea efecte diferite asupra firmelor in functie de sectorul de activitate al acestora, marimea lor si alte caracteristici. De aceea, pentru estimarea acestor efecte este necesara folosirea datelor la nivel de firma. 

Folosirea datelor administrative la nivel de firma pentru evaluarea si fundamentarea initiativelor legislative este o practica adoptata de majoritatea tarilor din UE. Initiative asemanatoare au fost adoptate recent in Croatia, Cehia, Slovacia si Slovenia, in timp ce in Ungaria o astfel de masura a fost adoptata din 2007. Accesul la aceste date a avut ca rezultat cresterea numarului de lucrari stiintifice in domeniul economic care au folosit date administrative la nivel de firma. Evidentele empirice din aceste lucrari au dus la o cunoastere mai aprofundata a costurilor si beneficiilor diverselor politici economice si, astfel, la imbunatatirea calitatii lor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016