Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Finantelor Publice a incarcat pe portalul data.gov.ro situatiile financiare ale operatorilor economici si entitatilor publice, pentru asigurarea cadrului dezvoltarii unui mediu de afaceri concurential, transparent si corect, potrivit unui comunicat de presa remis, vineri, 10 august 2018, de AFP.
entitatile publice, iar seturile de date deschise faciliteaza descarcarea, analiza si reutilizarea informatiilor stocate in bazele publice de date cu documentele depuse de platitorii de taxe si impozite.
Datele deschise sunt date primare, structurate, procesabile in mod automat. Acestea sunt accesibile, disponibile si pot fi utilizate in mod liber, reutilizate si redistribuite de catre oricine in orice scop, inclusiv comercial. Seturile de date in format deschis vor fi actualizate de doua ori pe an, respectiv la un interval de 6 luni. Datele vor putea fi descarcate/vizualizate timp de 10 ani de la actualizare, semai arata in comunicat.
”Prin aceasta masura, asiguram respectarea angajamentelor Romaniei de a aplica principiile transparentei si guvernarii deschise. Astfel, Guvernul Romaniei isi indeplineste obiectivele asumate in cadrul Parteneriatului pentru Guvernare Deschisa”, a precizat Eugen Teodorovici, ministrul finantelor publice.
Seturile de date au fost incarcate pe portalul data.gov.ro in baza prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr.2045/2018 care modifica si completeaza Ordinul ministrului finantelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistrati (agenti economici si institutii publice).
SAF-T Ghid de raportare corecta
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Aceste date sunt utile pentru cercetarea in domeniul economic, in special pentru evaluarea impactului politicilor economice, care pot contribui substantial la calitatea politicilor publice in domeniul economic si fiscal. Multe schimbari legislative in domeniul economic, fiscal si social, pot avea efecte diferite asupra firmelor in functie de sectorul de activitate al acestora, marimea lor si alte caracteristici. De aceea, pentru estimarea acestor efecte este necesara folosirea datelor la nivel de firma.
Folosirea datelor administrative la nivel de firma pentru evaluarea si fundamentarea initiativelor legislative este o practica adoptata de majoritatea tarilor din UE. Initiative asemanatoare au fost adoptate recent in Croatia, Cehia, Slovacia si Slovenia, in timp ce in Ungaria o astfel de masura a fost adoptata din 2007. Accesul la aceste date a avut ca rezultat cresterea numarului de lucrari stiintifice in domeniul economic care au folosit date administrative la nivel de firma. Evidentele empirice din aceste lucrari au dus la o cunoastere mai aprofundata a costurilor si beneficiilor diverselor politici economice si, astfel, la imbunatatirea calitatii lor
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
ANAF va exclude din lista datornicilor persoanele care au bani de primit din partea institutieiANAF continua publicarea listelor persoanelor cu restante fiscale: micii contribuabiliMFP: Proiect cu privire la publicarea pe serverul Ministrului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistratiVa fi GovIT Hub un concurent al micilor afaceri din acelasi domeniu?Guvernul vrea o noua agentie pentru sistemele IT si schimbul de date intre institutiile publice. Reactiile ONG-urilorUltimele articole
ANAF incepe publicarea listelor persoanelor cu restante fiscaleSfaturi de la experti
Sediu fix.Sediu permanent in Bulgaria
Intrebare: Daca se folosesc resursele societatii din Romania (codul de TVA RO), adica: - programul de gestiune; - programul de facturare; - angajatii care vor emite NIR-urile pentru achizitia din Spania catre depozitul din BG (folosindu-se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa imi spuneti cum procedez in situatia in care: Eu - firma ABC am contract cu aceasta persoana, pictorita, iar valoarea contractului este mai mica de 12 salarii. In luna in care s-a executat lucrarea (lucrarea se intinde...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA