
Raportul Special
realizat de specialisti
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 467 din 04.06.2020 a fost publicat Ordinul nr. 1802/2020 privind unele masuri aplicabile beneficiarilor programelor nationale gestionate de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
Actul normativ a intrat in vigoare in data de 4 iunie 2020 si prevede luarea in considerare a conditiilor exceptionale generate de starea de alerta in privinta dispozitiilor legale incidente in perioada starii de alerta pentru clauzele contractelor incheiate cu beneficiarii programelor nationale privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii.
Perioada de implementare a contractelor incheiate in domeniile de activitate in care se mentin restrictiile in perioada starii de alerta se poate prelungi, in conditiile legii, cu maximum perioada starii de urgenta si/sau starii de alerta, dupa caz.
Contractul/Acordul de finantare se poate modifica, in conditiile dispozitiilor cuprinse in acesta si in limitele legii si prezentului ordin, prin act aditional semnat de ambele parti.
Extras din Ordinul 1802/2020:
Avand in vedere:
- Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, cu modificarile ulterioare;
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020;
- Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 24/2020 privind aprobarea instituirii starii de alerta la nivel national si a masurilor de prevenire si control al infectiilor, in contextul situatiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 44/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri,
ministrul economiei, energiei si mediului de afaceri emite urmatorul ordin:
Art. 1. -
In aplicarea dispozitiilor legale incidente in perioada starii de alerta, clauzele contractelor incheiate cu beneficiarii programelor nationale prevazute la art. 251 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si beneficiarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 112/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, in domeniile in care se mentin restrictii in perioada starii de alerta, se adapteaza cu luarea in considerare a conditiilor exceptionale generate de starea de alerta.
Art. 2. -
(1) In aplicarea art. 1, situatiile generate de deciziile emise de autoritatile competente pentru mentinerea restrictiilor se analizeaza individual si nu pot constitui motiv de incetare a contractului/acordului de finantare si de recuperare a finantarii nerambursabile acordate, nici ulterior incetarii starii de urgenta, in cazul in care obligatiile contractuale referitoare la locurile de munca, obiectele/bunurile mobile/imobile si altele ce au stat la baza incheierii contractului/acordului de finantare sunt respectate incepand cu data incetarii starii de alerta.
(2) Perioada de implementare a contractelor incheiate in domeniile de activitate in care se mentin restrictiile in perioada starii de alerta se poate prelungi, in conditiile legii, cu maximum perioada starii de urgenta si/sau starii de alerta, dupa caz.
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) nu pot conduce la exonerarea de raspundere a beneficiarilor care nu si-au indeplinit obligatiile pana la data decretarii starii de urgenta.
Art. 3. -
Contractul/Acordul de finantare se poate modifica, in conditiile dispozitiilor cuprinse in acesta si in limitele legii si prezentului ordin, prin act aditional semnat de ambele parti.
Art. 4. -
Pe perioada starii de alerta, administratorul programului nu intreprinde niciun demers pentru recuperarea ajutorului de minimis acordat beneficiarilor care si-au intrerupt activitatea total sau partial, ca efect al masurilor administrative impuse de autoritatile competente potrivit legii.
Art. 5. -
Prezentul ordin poate fi contestat in temeiul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 6. -
Directia de antreprenoriat si programe pentru intreprinderi mici si mijlocii din cadrul Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri si agentiile pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere investitii si promovarea exportului din subordinea Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 7. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Masurile luate de Guvern trebuie sa vizeze toate persoanele si companiile afectate de COVID-19 (Comunicat CDR)Guvernul anunta noi masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri: Kurzarbeit, Somaj Tehnic si ajutor de 400.000 euro pentru IMM-uriSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA