Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masurile luate de Guvern trebuie sa vizeze toate persoanele si companiile afectate de COVID-19 (Comunicat CDR)

26-Mar-2020
1109
Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei a publicat recent un comunicat de presa prin care anunta ca a luat act de masurile recent adoptate si apreciaza eforturile depuse de Guvern de a gasi solutii cu care sa vina in ajutorul angajatilor si companiilor afectate de pandemia COVID-19, insa subliniaza ca aceste masuri trebuie sa fie clare, simple si aplicate in mod echilibrat pentru toate persoanele si companiile afectate de pandemie.
 
Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei considera ca pentru asigurarea unui echilibru economic este extrem de important ca masuri precum suportul in caz de somaj tehnic sa fie aplicate in mod unitar, nediscriminatoriu si sa vizeze toate categoriile de angajati si companii impactate, nu doar o parte dintre acestea, mai ales ca situatia economica se deterioreaza de la o zi la alta.
 
 
Inca de la inceputul declararii pandemiei, CDR (mediul de afaceri) a formulat o serie de propuneri pentru masuri concrete care sa vina in sprijinul companiilor aflate in dificultate, pentru a fi aplicate doar pe durata situatiei de urgenta, precum: 
-solutii de flexibilizare a muncii,
-suport pentru somaj tehnic pentru toti angajatii si companiile impactate, 
-simplificare, 
-digitalizare,
-eliminarea birocratizarii. 
 
Toate aceste propuneri sunt menite sa asigure atat protectia salariatilor si a clientilor, dar si perenitatea locurilor de munca, asigurarea continuitatii unor activitati economice si limitarea impactului negativ al acestei situatii asupra competitivitatii economice a Romaniei pe termen lung.
 
Analizand masurile adoptate prin OUG nr. 30 din 2020, Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei considera ca „sunt insuficiente si partial neclare anumite aspecte privind implementarea acestora, in special cele care vizeaza somajul tehnic.”
 
Astfel ca masura nu reuseste sa adreseze nici problemele companiilor mici, care sunt pe punctul de a fi inchise.
 
Ce propune Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei:
 
-sprijinirea tuturor activitatilor afectate, nu doar a celor care sunt inchise prin deciziile autoritatilor sau unde angajatorii se afla in prezent in incapacitate de a plati salariile.
 
-masuri cu caracter preventiv pentru a evita efecte negative si in viitor, nu doar in prezent.
 
-sprijin acordat in mod nediscriminatoriu si balansat, pentru a evita efectele negative asupra economiei pe termen scurt, mediu si lung.
 
In acest sens este necesar sa se elimine limita maxima de 75% pentru numarul persoanelor ce pot fi trimise in somaj tehnic, lasand la decizia fiecarui agent economic sa-si dimensioneze personalul activ versus cel in somaj tehnic in functie de nevoile rezultate din activitatea economica efectiva.”
 
De asemenea, sunt necesare masuri de sprijin pentru orice companie romaneasca mica, medie sau mare si pentru orice industrie care sunt in situatia de a-si suspenda sau inchide partial sau in totalitate activitatea. Fara a fi acordate aleatoriu, aceste masuri trebuie sa fie cat mai putin birocratice.
 
Trebuie evitat pericolul ca prin actele legislative subsecvente sa se aduca elemente suplimentare care sa faca diferentiere intre tipuri de companii si care sa limiteze nejustificat accesul la instrumentele puse la dispozitie prin OUG 29 si OUG 30.
 
 CDR considera ca in forma actuala a OUG este foarte important sa fie clarificate de urgenta anumite aspecte precum:
 
1. Mecanismul prin care indemnizatia de somaj tehnic ajunge la salariat: este nevoie de solutii urgente pentru plata indemnizatiilor, astfel incat angajatii sa primeasca aceste sume intr-un orizont de timp rezonabil. Modalitatea de plata trebuie sa fie simpla, sa asigure rapiditate si continuitate. Asa cum este in acest moment stipulat in OUG exista riscul ca plata pentru munca prestata in luna martie sa poata fi facuta catre angajat cel mai devreme in luna mai.
 
2. Plafonarea indemnizatiei de somaj tehnic: OUG prevede reducerea cuantumului indemnizatiei de somaj de 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu. Trebuie clarificat expres daca aceasta plafonare se refera doar la cuantumul indemnizatiei care este suportat din bugetul asigurarilor pentru somaj, angajatorul putand plati din fonduri proprii diferenta de indemnizatie pana la valoarea maxima prevazuta de Codul muncii sau negociata cu partenerii sociali, dupa caz.
 
3. Conditia de a fi in incapacitate de plata a salariilor tuturor salariatilor: nu este clar cum va fi evaluata aceasta in functie de specificul fiecarui sector: de ex. daca aceasta se raporteaza doar la salariatii afectati de masura somajului sau la toti salariatii societatii. Nu este justificat sa nu beneficieze de suport si acei angajatori care pot plati o parte dintre salariati, a caror activitate nu a fost inca afectata.
 
4. Diminuarea incasarilor: nu este clar ce incasari sunt vizate si daca sunt vizate doar incasarile din activitatea redusa (ex. situatia angajatorilor cu mai multe puncte de lucru sau mai multe activitati).
 
5. Indemnizatia sa fie scutita de plata taxelor si contributiilor: in vederea simplificarii acestei proceduri.
 
6. Ipoteza referitoare la incapacitatea de a plati salariile se refera la reducerea activitatii: este necesar sa se clarifice daca rambursarea indemnizatiei se aplica si in ipoteza intreruperii temporare a activitatii (reducerea nu este intotdeauna o optiune).
 
Toate aceste nelamuriri legate de eligibilitatea companiilor trebuie clarificate urgent, existand riscul, chiar si pentru companiile de buna credinta, sa fie in situatia de a nu completa corect declaratiile pe proprie raspundere din cauza lipsei de claritate a reglementarilor.
 
CDR semnaleaza nevoia adoptarii in continuare si a altor masuri suplimentare fata de cele anuntate pana in prezent. Astfel de masuri au fost propuse si comunicate deja prin organizatiile membre in dialogul direct cu Guvernul. CDR isi reafirma disponibilitatea de a continua dialogul cu autoritatile, esentiala in aceasta perioada dificila fiind si viteza de reactie la fenomenele economice cu care se confrunta companiile.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Masurile luate de Guvern trebuie sa vizeze toate persoanele si companiile afectate de COVID-19 (Comunicat CDR)":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia beneficiarului real va fi amanata pana la 1 octombrie
    • In sedinta de coalitie de ieri s-a decis ca declaratia de beneficiar sa fie amanata pana la 1 octombrie, a scris ministrul economiei, Claudiu Nasui, pe pagina oficiala de Facebook. „Pana atunci vom incerca sa convingem coalitia sa revenim la sistemul din Austria. Adica sistemul care s-a aplicat si anul trecut in Romania, prin legea 108/2020, care nu chinuie sute de mii de firme cu o birocratie inutila. Declaratia de beneficiar real este o declaratie de aproximativ 10 foi prin care statul...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 25 mai -termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 25 mai 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din dobanzi, impozit...» citeste mai departe aici

  • Interactiunea firmelor si a persoanelor fizice autorizate cu ANAF ar putea sa se faca exclusiv on-line. Ce beneficii au contribuabilii?
    • Ministerul Finantelor a elaborat un proiect de act normativ prin care propune o serie de masuri necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor, pentru evitarea blocajelor in activitatea organelor fiscale centrale si pentru aplicarea unui tratament unitar debitorilor care au facut obiectul unei inspectii fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, astfel incat acestia sa nu fie dezavantajati fata de ceilalti contribuabili care se afla in situatii similare. "Am publicat acest proiect...» citeste mai departe aici

  • Cum a fost modificat Codul de Procedura Fiscala de Legea 127/2021
    • ANAF a publicat recent un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului de procedura fiscala de Legea nr. 127 /2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala. TABEL COMPARATIV TITLUL IX - Solutionarea litigiilor fiscale generate de interpretarea si aplicarea acordurilor si conventiilor care prevad evitarea/eliminarea dublei impuneri Forma Codului de procedura fiscala INAINTE de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016