Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CDR: Proiectul noii legi a pensiilor nu este sustenabil. In doi ani, cheltuielile cu pensiile s-ar putea dubla!

17-Dec-2018
1255

Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei (CDR) este de parere ca proiectul noii legi a pensiilor nu este sustenabil, in conditiile in care acesta aproape dubleaza cheltuielile publice cu pensiile pana in 2021, respectiv le creste cu peste 130% pana in 2022.

"CDR incurajeaza realizarea de politici publice care corecteaza inechitati acumulate la nivel sistemic atat timp cat acestea nu produc dezechilibre macroeconomice, si pentru care exista resurse financiare. Consideram, de asemenea, ca toti romanii au dreptul la o pensie decenta, insa la fel de important este sa existe un echilibru intre pensii si investitii orientate spre dezvoltare si viitor: educatie de calitate, servicii de sanatate publica adecvate, infrastructura si investitii in cercetare. Doar in acest fel nivelul de trai al romanilor are potential sa creasca intr-un mod sanatos, iar economia tarii sa se dezvolte pe toate palierele. Proiectul de lege privind sistemul public de pensii, conform caruia se estimeaza dublarea cheltuielilor Romaniei cu pensiile publice in plata este, cu certitudine, o mare provocare, pentru finantele publice ale tarii noastre, nefiind insotit de masuri de crestere a veniturilor publice", se arata intr-un comunicat de presa remis de CDR.

Potrivit Coalitiei, Legea pensiilor va genera o povara suplimentara de aproximativ 6,6% din PIB estimat pentru 2022: “Conform propriilor estimari ale Guvernului, cresterile asumate vor reprezenta pentru Romania un cost anual suplimentar de 18 miliarde de euro incepand din 2022. Astfel, din 2022 si in anii ce vor urma, presupunand chiar si o crestere nominala anuala optimista de 8% a produsului intern brut pentru perioada 2018 - 2022, noua lege va genera o povara suplimentara de aproximativ 6,6% din PIB estimat pentru 2022, care se adauga proiectiei optimiste de deficit bugetar anual de 3%. Comparand, in 2017 platile de pensii de stat au reprezentat aproximativ 6,7% din PIB, in timp ce cheltuielile alocate educatiei au fost de 2,9% din PIB, iar cheltuielile cu sistemul public de sanatate au fost de 4% din PIB".

CDR atrage atentia ca datele oficiale privind valoarea actualizata a viitoarelor obligatii de pensie deja inregistrate, publicate in acest an, pentru prima data, de Institutul National de Statistica, sunt alarmante.

“La finalul anului 2015, datoria implicita a sistemului public de pensii in Romania era de aproximativ 275 miliarde de euro (folosind cursul actual), adica 172% din PIB-ul anului 2015. Suma este de peste patru ori mai mare decat datoria publica a Romaniei la acel moment. Astfel, insumand datoria publica actuala de aproximativ 35% din PIB cu obligatiile fata de actualii pensionari si drepturile acumulate pentru viitorii pensionari reflectate pana la finalul anului 2015 s-ar acumula o datorie implicita a statului de peste 170% din PIB. Mai mult, drepturile de pensie acumulate ar atinge valori ingrijorator de mari tinand cont de faptul ca, din 2015 si pana in prezent, pensiile publice au crescut cu aproximativ 30% si ca se doreste in continuare o crestere a acestora cu peste 130% conform proiectului de lege privind sistemul de pensii (adaugand 18 miliarde de euro la costurile curente cu pensiile de aproximativ 13,5 miliarde de euro)", noteaza sursa citata.

Coalitia sustine ca orice beneficii acordate pensionarilor, fara a prevedea masuri compensatorii, va inrautati si mai mult situatia deficitului bugetar, cu imact negativ asupra finantelor publice. Totodata, CDR aminteste si de dezechilibrul dintre pensiile celor peste 5 milioane de romani, finantate prin contributii si bazate pe principiul contributivitatii, si pensiile speciale – care ajung la aproximativ 150.000 de romani.

"Pensiile speciale sunt mult mai generoase, acordate in conditii semnificativ mai favorabile, la varste de pensionare mai reduse si nu urmaresc principiul contributivitatii. Conform Consiliului Fiscal si INS, la finalul anului 2017 pensiile speciale erau, in medie, de 3,5 ori mai mari decat pensiile de stat (...) sistemul de pensii trebuie sa fie echitabil fata de toti romanii, fara dezechilibre majore intre categorii diferite de pensionari, si orice reforma a sistemului de pensii ar trebui sa aiba ca scop diminuarea inechitatilor sociale intre categorii diferite de pensionari”, se arata in comunicatul de presa remis de CDR

CDR este o initiativa privata, apolitica, construita ca un acord de colaborare prin participarea colectiva a membrilor sai si reuneste 45 de organizatii si membri asociati. Coalitia reprezinta peste 54.000 de companii care genereaza in jur de 1,2 milioane de locuri de munca si peste 50% din PIB. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CDR: Proiectul noii legi a pensiilor nu este sustenabil. In doi ani, cheltuielile cu pensiile s-ar putea dubla!":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii
    • Conform unui nou proiect de ordin al ANAF, inspectorii care fac verificari la persoanele fizice NU vor mai purta insigne si portlegitimatii. Acestia vor avea la ei doar o legitimatie simpla, precum cea din poza de mai sus. In scopul utilizarii resurselor financiare ale Agentiei intr-un mod rational institutia considera oportun ca noul ordin sa nu mai prevada utilizarea de insigne si portlegitimatii, asa cum era reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 2225/2016 Inspectorii din cadrul directiei generale...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@anaf.ro!
    • Contribuabilii persoane fizice si juridice ar putea primi, din partea unui email fals, in numele ANAF, diferite mesaje si atasamente. Institutia avertizeaza! Nu deschideti mailurile provenite de la info@anaf.ro. In acest sens, institutia a publicat un comunicat de presa prin care ii pune in alerta pe contribuabilii persoane fizice si juridice cu privire la aceste mesaje trimise in numele ANAF. Mesajele care utilizeaza denumirea, precum si coordonatele ANAF, (numar telefon, adresa postala) si vin...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata simplificata. Firmele pot obtine facilitatea daca in trecut au beneficiat de OUG 181/2020?
    • In lumina noii Ordonante OUG 11/2021, sa intelegem ca putem esalona si inlesnirile primite ca urmare a pierderii unei esalonari pe 12 luni cu valabilitate pana la sf. anului, impreuna cu datoriile curente sau aceste inlesniri care au fost acordate pt 90 zile sunt excluse. Este nevoie sa renuntam la esalonarea primita cu valabilitate pana la 31.12.2021 sau putem adauga alaturi de aceasta o noua esalonare doar pt inlesniri si datorii curente pe o perioada de 12 luni? Va multumim pt indrumarea dvs....» citeste mai departe aici

  • La ce lucruri trebuie sa fii atent cand cumperi o casa
    • Decizia de a cumpara o casa este un pas important, mai ales ca aceasta alegere ar putea fi pentru tot restul vietii. O casa la curte are nenumarate avantaje: un spatiu in care te poti relaxa in aer liber, poti practica unele pasiuni, cum ar fi gradinaritul, un loc amenajat pentru a bea cafeaua in fiecare dimineata inconjurat de verdeata sau locul de joaca perfect pentru copii, indiferent de anotimp. Fie ca ai decis ca este momentul sa schimbi viata la bloc pentru o casa sau este prima achizitie...» citeste mai departe aici

  • Din 20 octombrie angajatii care nu platesc salariile la timp ar putea fi amendati cu pana la 10.000 de lei
    • Incepand din 20 octombrie 2021 se aplica modificarile recente aduse Codului Muncii de OUG 117/2021 care constau in amenzi de pana la 10.000 de lei pentru angajatorii care nu platesc salariile la timp. Pana acum inspectorii care constatau acest lucru puteau doar sa dispuna indeplinirea obligatiei de catre angajatori. Angajatorii trebuie sa plateasca salariile angajatilor la timp. In caz contrar, nu vor mai fi pasuiti de inspectorii de munca care vor aplica direct amenzi intre 5.000 si 10.000 de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016