Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CDR: Proiectul noii legi a pensiilor nu este sustenabil. In doi ani, cheltuielile cu pensiile s-ar putea dubla!

17-Dec-2018
494

Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei (CDR) este de parere ca proiectul noii legi a pensiilor nu este sustenabil, in conditiile in care acesta aproape dubleaza cheltuielile publice cu pensiile pana in 2021, respectiv le creste cu peste 130% pana in 2022.

"CDR incurajeaza realizarea de politici publice care corecteaza inechitati acumulate la nivel sistemic atat timp cat acestea nu produc dezechilibre macroeconomice, si pentru care exista resurse financiare. Consideram, de asemenea, ca toti romanii au dreptul la o pensie decenta, insa la fel de important este sa existe un echilibru intre pensii si investitii orientate spre dezvoltare si viitor: educatie de calitate, servicii de sanatate publica adecvate, infrastructura si investitii in cercetare. Doar in acest fel nivelul de trai al romanilor are potential sa creasca intr-un mod sanatos, iar economia tarii sa se dezvolte pe toate palierele. Proiectul de lege privind sistemul public de pensii, conform caruia se estimeaza dublarea cheltuielilor Romaniei cu pensiile publice in plata este, cu certitudine, o mare provocare, pentru finantele publice ale tarii noastre, nefiind insotit de masuri de crestere a veniturilor publice", se arata intr-un comunicat de presa remis de CDR.

Potrivit Coalitiei, Legea pensiilor va genera o povara suplimentara de aproximativ 6,6% din PIB estimat pentru 2022: “Conform propriilor estimari ale Guvernului, cresterile asumate vor reprezenta pentru Romania un cost anual suplimentar de 18 miliarde de euro incepand din 2022. Astfel, din 2022 si in anii ce vor urma, presupunand chiar si o crestere nominala anuala optimista de 8% a produsului intern brut pentru perioada 2018 - 2022, noua lege va genera o povara suplimentara de aproximativ 6,6% din PIB estimat pentru 2022, care se adauga proiectiei optimiste de deficit bugetar anual de 3%. Comparand, in 2017 platile de pensii de stat au reprezentat aproximativ 6,7% din PIB, in timp ce cheltuielile alocate educatiei au fost de 2,9% din PIB, iar cheltuielile cu sistemul public de sanatate au fost de 4% din PIB".

CDR atrage atentia ca datele oficiale privind valoarea actualizata a viitoarelor obligatii de pensie deja inregistrate, publicate in acest an, pentru prima data, de Institutul National de Statistica, sunt alarmante.

“La finalul anului 2015, datoria implicita a sistemului public de pensii in Romania era de aproximativ 275 miliarde de euro (folosind cursul actual), adica 172% din PIB-ul anului 2015. Suma este de peste patru ori mai mare decat datoria publica a Romaniei la acel moment. Astfel, insumand datoria publica actuala de aproximativ 35% din PIB cu obligatiile fata de actualii pensionari si drepturile acumulate pentru viitorii pensionari reflectate pana la finalul anului 2015 s-ar acumula o datorie implicita a statului de peste 170% din PIB. Mai mult, drepturile de pensie acumulate ar atinge valori ingrijorator de mari tinand cont de faptul ca, din 2015 si pana in prezent, pensiile publice au crescut cu aproximativ 30% si ca se doreste in continuare o crestere a acestora cu peste 130% conform proiectului de lege privind sistemul de pensii (adaugand 18 miliarde de euro la costurile curente cu pensiile de aproximativ 13,5 miliarde de euro)", noteaza sursa citata.

Coalitia sustine ca orice beneficii acordate pensionarilor, fara a prevedea masuri compensatorii, va inrautati si mai mult situatia deficitului bugetar, cu imact negativ asupra finantelor publice. Totodata, CDR aminteste si de dezechilibrul dintre pensiile celor peste 5 milioane de romani, finantate prin contributii si bazate pe principiul contributivitatii, si pensiile speciale – care ajung la aproximativ 150.000 de romani.

"Pensiile speciale sunt mult mai generoase, acordate in conditii semnificativ mai favorabile, la varste de pensionare mai reduse si nu urmaresc principiul contributivitatii. Conform Consiliului Fiscal si INS, la finalul anului 2017 pensiile speciale erau, in medie, de 3,5 ori mai mari decat pensiile de stat (...) sistemul de pensii trebuie sa fie echitabil fata de toti romanii, fara dezechilibre majore intre categorii diferite de pensionari, si orice reforma a sistemului de pensii ar trebui sa aiba ca scop diminuarea inechitatilor sociale intre categorii diferite de pensionari”, se arata in comunicatul de presa remis de CDR

CDR este o initiativa privata, apolitica, construita ca un acord de colaborare prin participarea colectiva a membrilor sai si reuneste 45 de organizatii si membri asociati. Coalitia reprezinta peste 54.000 de companii care genereaza in jur de 1,2 milioane de locuri de munca si peste 50% din PIB. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CDR: Proiectul noii legi a pensiilor nu este sustenabil. In doi ani, cheltuielile cu pensiile s-ar putea dubla!":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2019 - ANAF a publicat PDF-ul inteligent
    • Incepand din 2019, Declaratia Unica - privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - nu va mai putea fi depusa decat in format PDF inteligent, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Fisierul poate fi descarcat de pe portalul ANAF. Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice se depune doar in format PDF inteligent (fisierul descarcat de pe portalul ANAF), completat si...» citeste mai departe aici

  • Completare si depunere D107 pentru sponsorizarea altor entitati
    • Unul dintre specialistii nostri va raspunde in materialul propus astazi intrebarilor formulate de o societate platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care a efectuat sponsorizari in cursul anului 2018, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru susinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Totusi, entitatile sponsorizate nu au facut dovada ca sunt furnizori de servicii sociale acreditate cu cel putin un serviciu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016