Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli de reclama si publicitate si echipamente de lucru acordate salariatilor

20-Iun-2014
5342
In cuprinsul studiului de caz de mai jos, luam ca exemplu o societate care a cumparat si acordat gratuit salariatilor care lucreaza cu clientii uniforme de lucru. Acestea sunt purtate de angajati in timpul serviciului pentru a putea fi identificati cu usurinta de catre clienti, precum si pentru promovarea imaginii firmei.

Acordarea acestor "echipamente de lucru" nu a fost mentionata in contractul colectiv de munca. Avand in vedere ca achizitia uniformelor s-a facut in baza unui contract de publicitate - in care s-a mentionat dimensiunea si modul de imprimare a logo-ului firmei pe camasi, vom vedea daca se pot inregistra pe cheltuieli de publicitate.

Totodata, vom vedea daca pot fi considerate aceste cheltuieli ca fiind efectuate in interesul activitatii si implicit sa nu fie considerate avantaje fiscale pentru salariati.

Conform prevederilor de la art. 21 alin.(2), lit. d) din Codul Fiscal, cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

Asadar, cheltuielile cu bunurile acordate in cdrul campaniilor publicitare sunt deductibile la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista documente justificative: contract pentru desfasurarea campaniei de promovare a produselor, proces verbal de predare primire bunuri/bon consum, regulament campanie promotionala aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de marketing pentru promovarea produselor, stimularea vanzarilor, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare (ex. camasile purtate de salariati cu sigla firmei), persoane responsabile, beneficiarii etc.

In ceea ce priveste ehipamentele de lucru acordate salariatilor, la art. 55 alin. (4) lit. e) se prevede ca, contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare nu este inclusa in veniturile salariale si nu este impozabila in intelesul impozitului pe venit.

De asemenea, conform art. 296^15 lit. e) din Codul fiscal nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare.

Astfel, contravaloarea echipamentului de protectie si de lucru acordata de angajator potrivit legislatiei in vigoare nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale si al impozitului pe venit. Desigur acordarea acestor echipamente trebuie prevazuta in Contractul colectiv/individual de munca al salariatilor sau intr-un act additional incheiat ulterior.

Inregistrari contabile:

% 401 " Furnizori"


303 "Obiecte de inventar"


4426 " Tva deductibila", iar la darea in folosinta;


603 " Cheltuieli cu obiectele de inventar" = 303 " Obiecte de inventar"


Evidenta acestor obiecte se tine extracontabil cu ajutorul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta" folosind "Fisa de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta cod 14-3-9. La sfarsitul exercitiului financiar aceste obiecte se inventariaza.

Daca utilizarea materialelelor care constituie echipament de lucru pentru salariati, este de scurta durata si valoarea mica, nu sunt considerate obiecte de inventar, ci materiale consumabile (3028 "Alte materiale consumabile"), a caror evidenta se tine cu ajutorul metodei cantitativ -valorice prevazuta de Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din anexa nr. 1 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli de reclama si publicitate si echipamente de lucru acordate salariatilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016