Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli de reclama si publicitate si echipamente de lucru acordate salariatilor

20-Iun-2014
4721
In cuprinsul studiului de caz de mai jos, luam ca exemplu o societate care a cumparat si acordat gratuit salariatilor care lucreaza cu clientii uniforme de lucru. Acestea sunt purtate de angajati in timpul serviciului pentru a putea fi identificati cu usurinta de catre clienti, precum si pentru promovarea imaginii firmei.

Acordarea acestor "echipamente de lucru" nu a fost mentionata in contractul colectiv de munca. Avand in vedere ca achizitia uniformelor s-a facut in baza unui contract de publicitate - in care s-a mentionat dimensiunea si modul de imprimare a logo-ului firmei pe camasi, vom vedea daca se pot inregistra pe cheltuieli de publicitate.

Totodata, vom vedea daca pot fi considerate aceste cheltuieli ca fiind efectuate in interesul activitatii si implicit sa nu fie considerate avantaje fiscale pentru salariati.

Conform prevederilor de la art. 21 alin.(2), lit. d) din Codul Fiscal, cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Asadar, cheltuielile cu bunurile acordate in cdrul campaniilor publicitare sunt deductibile la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista documente justificative: contract pentru desfasurarea campaniei de promovare a produselor, proces verbal de predare primire bunuri/bon consum, regulament campanie promotionala aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de marketing pentru promovarea produselor, stimularea vanzarilor, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare (ex. camasile purtate de salariati cu sigla firmei), persoane responsabile, beneficiarii etc.

In ceea ce priveste ehipamentele de lucru acordate salariatilor, la art. 55 alin. (4) lit. e) se prevede ca, contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare nu este inclusa in veniturile salariale si nu este impozabila in intelesul impozitului pe venit.

De asemenea, conform art. 296^15 lit. e) din Codul fiscal nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare.

Astfel, contravaloarea echipamentului de protectie si de lucru acordata de angajator potrivit legislatiei in vigoare nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale si al impozitului pe venit. Desigur acordarea acestor echipamente trebuie prevazuta in Contractul colectiv/individual de munca al salariatilor sau intr-un act additional incheiat ulterior.

Inregistrari contabile:

% 401 " Furnizori"


303 "Obiecte de inventar"


4426 " Tva deductibila", iar la darea in folosinta;


603 " Cheltuieli cu obiectele de inventar" = 303 " Obiecte de inventar"


Evidenta acestor obiecte se tine extracontabil cu ajutorul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta" folosind "Fisa de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta cod 14-3-9. La sfarsitul exercitiului financiar aceste obiecte se inventariaza.

Daca utilizarea materialelelor care constituie echipament de lucru pentru salariati, este de scurta durata si valoarea mica, nu sunt considerate obiecte de inventar, ci materiale consumabile (3028 "Alte materiale consumabile"), a caror evidenta se tine cu ajutorul metodei cantitativ -valorice prevazuta de Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din anexa nr. 1 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli de reclama si publicitate si echipamente de lucru acordate salariatilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • VIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui control
    • Rentrop & Straton va invita sa urmariti o serie de video-uri online cu privire la Aplicarea corecta a noii legislatii fiscale, prezentate de oameni specialisti precum Gabriel Jinga sau Gabriel Gheorghe. Cheltuielile firmei cu masinile - Ce risc exista in cazul unui control? este tema pe care expertii nostri o vor dezbate in cadrul acestui seminar specializat. Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

  • Fondul Proprietatea, profit de 789,8 milioane lei la finalul semestrului I 2018
    • Fondul Proprietatea a incheiat primul semestru cu un profit net neauditat de 789,8 milioane lei, cu peste 80 de milioane mai mult, decat profitul net neauditat aferent semestrului incheiat la 30 iunie 2017 (de 709,3 milioane lei), ceea ce indica o crestere de 11,34%, potrivit unui raport postat pe Bursa. Principalul factor care a contribuit la profitul inregistrat in primele sase luni ale anului 2018 a fost venitul brut din dividende in suma de 532,6 milioane lei si castigul net aferent...» citeste mai departe aici

  • PIB-ul Romaniei, in crestere cu 4% in prima jumatate a anului
    • Fata de primul semestru din 2017, in primul semestru din 2018 economia Romaniei a crescutcu 4%, iar in trimestrul II al acestui an a inregistrat o crestere cu 1,4% fata de trimestrul precedent, arata datele transmise marti, 14 august, de Institutul National de Statistica (INS). Produsul Intern Brut (PIB) a inregistrat o crestere cu 4,1% pe serie bruta si 4,2% pe serie ajustata sezonier. Datele privind PIB-ul inregistrat in primele 3 luni ale acestui an, Produsul Intern Brut al Romaniei a avut o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016