
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
In ce masura un PFA este obligat sa prezinte organelor fiscale fisa cheltuielilor efectuate cu o anumita cultura, din care sa rezulte pretul de productie, in conditiile in care legea contabilitatii precizeaza faptul ca PFA-urile nu sunt obligate sa tina contabilitatea de gestiune?
In situatia in care activitatea se supune impunerii potrivit prevederilor cap. II «Venituri din activitati independente» din Titlul III din Codul fiscal, venitul net anual fiind determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, regulile generale de deductibilitate sunt prevazute la art. 48 alin. (4) din Codul fiscal, astfel:
"(4) Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
c) sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in titlul II, dupa caz;
c1) sa respecte regulile privind deducerea cheltuielilor reprezentand investitii in mijloace fixe pentru cabinetele medicale, in conformitate cu prevederile art. 24 alin. (16).
d) cheltuielile cu primele de asigurare sa fie efectuate pentru:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
1. active corporale sau necorporale din patrimoniul afacerii;
2. activele ce servesc ca garantie bancara pentru creditele utilizate in desfasurarea activitatii pentru care este autorizat contribuabilul;
3. prime de asigurare pentru asigurarea de risc profesional;
4. persoane care obtin venituri din salarii, potrivit prevederilor capitolului III din prezentul titlu, cu conditia impozitarii sumei reprezentand prima de asigurare, la beneficiarul acesteia, la momentul platii de catre suportator.
e) sa fie efectuate pentru salariati pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, reprezentand indemnizatiile platite acestora, precum si cheltuielile de transport si cazare.”
In situatia in care persoana fizica autorizata opteaza pentru organizarea contabilitati in partida simpla conform Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla aprobate prin OMFP 170/2015, pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre contabile: Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si Registrul-inventar (cod 14-1-2/b), prevazute la cap. V din aceste regflementari.
In functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare. In acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnaturi de aprobare, avizare, precum si alte elemente similare, nu se completeaza.
Registrele si documentele financiar-contabile utilizate in scopul conducerii contabilitatii in partida simpla sunt:
- Registrul-jurnal de incasari si plati 14-1-1/b
- Registrul-inventar 14-1-2/b
- Fisa mijlocului fix 14-2-2
- Factura
- Aviz de insotire a marfii 14-3-6A
- Lista de inventariere 14-3-12
- Chitanta 14-4-1
- Chitanta pentru operatiuni in valuta 14-4-1/a
- Dispozitia de plata/incasare catre casierie 14-4-4
- Statul de salarii 14-5-1/k
Asadar, in functie de necesitati persoana fizica autorizata poate utiliza si alte documente financiar contabile prevazute de OMEF 3512/2008 precum si alte documente pentru evidenta activitatii de productie.
Dupa cum am aratat, una dintre conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse este ca acestea sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente.
Astfel, persoana fizica autorizata trebuie sa justifice cheltuielile efectuate cu documentele prevazute de OMFP 170/2015, alte documente prevazute de OMEF 3512/2008 (bonuri de consum, bonuri de predare, transfer, restituire s.a.) precum si alte documente pentru evidenta activitatiilor de productie. Aceste documente nu se intocmesc in situatia in care activitatea este impusa la norma de venit.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu, economist
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Articole similare
Cheltuieli aferente utilizarii unui autoturism de un PFA. In ce masura sunt aceste cheltuieli deductibile?OFICIAL! Firmele vor beneficia de compensarea facturilor la curent si gaze. Cand se face decontareaDeclaratii PFA platitor de TVA doar in UE. Ce declaratii se depun?Oferi imobile spre inchiriere? Atentie la obligatiile fiscale!Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, eveniment privind noutatile fiscale si contabileUltimele articole
Modificari asupra CASS. Taxele vor fi mai mari pentru anumite persoane fizice, incepand cu veniturile aferente anului 2024Inchidere PFA: Cum se radiaza un PFA si documentele de care ai nevoieAnumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearCheltuieli deductibile PFA. Exemple si studii de caz practiceGuvernul a decis! Raman doua cote de impozitare pentru microintreprinderi, de 1% si de 3%, in functie de plafonul de 300.000 leiArticole similare
Informatii vitale pentru firme! Noua lege a societatilor comerciale, explicata in detaliuCe amenzi riscati pentru nerespectarea procedurilor contabile de productieRaportare in E-Factura si E-Transport: Din 1 iulie 2022 contribuabilii au obligatii noi in relatia cu ANAFCare e calculul profitului impozabil pentru un ONG cu activitate economica?Taxele de mediu ? stimulente sau masura prohibitiva? - apr. 2008Ultimele articole
Cea mai buna initiere in contabilitate! Manualul contabilului incepatorCare e regimul juridic pentru o sucursala si ce implicatii fiscale exista?Infiintare sediu permanent. Declaratia 104Revista Romana de Fiscalitate nr. 38, Aprilie 2010Ajustarea valorii materiei primeArticole similare
Vanzare sub pretul de achizitie. Ce implicatii fiscale apar?Activitate de productie bijuterii. Care este monografia contabila?Articole similare
Prestari intracomunitare de servicii prelucrare bunuri. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?Nota de intrare receptie si BON DE CONSUM. Cand sunt obligatorii?Studiu de caz: Regimul fiscal in cazul cheltuielilor de protocolObligatii si prevederi referitoare la inregistrarea incasarilor si platilor in valutaArhivare si eliminare documente financiar-contabileUltimele articole
Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?Decontul de cheltuieli si notele de intrare receptie. Cand se intocmesc?NIR si BON DE CONSUM. Ce implicatii fiscale apar?Avans incasat in 2015 si cota TVA utilizata. Ce inregistrari contabile se fac si cum procedam?Corectare eroare. Cum se scade un produs pe care firma nu il mai are in gestiune?Articole similare
Atentie la descarcarea de gestiune: metode, documente si tipuri de gestiuneVanzare marfa cu amanuntul. Ce documente intocmim la transferul marfurilor?Emitere aviz insotire a marfii ulterior facturarii. Analiza consultantStudiu de caz: TVA. Marfuri. Taxe vamaleSfaturi de la experti
Incadrare ansamblu schela dpdv contabil si fiscal
Intrebare: Am achizitionat un ansamblu schela, compus din balustrada, picior, dsipozitiv cadru etc., in valoare totala de 143.032 lei + TVA. Cum le putem inregistra ca mijloace fixe, evidentiand elementele separat, in eventualitatea in care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fasonare otel. Obligatii privind casa de marcat
Intrebare: Pentru activitatea de fasonare a otelului prestata catre persoane fizice avem obligatia de a emite bon fiscal sau e corecta si varianta emiterii de factura si chitanta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<