Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
In analiza de mai jos, stabilim daca pentru biletele de avion si asigurarile de calatorie electronice achizitionate in scopul deplasarii salariatilor proprii in alta tara este obligatoriu sa se intocmeasca nota de intrare receptive si bon de consum. Ele se primesc direct pe email.
Notele de intrare receptie si bonurile de consum se intocmesc numai pentru bunuri materiale. Pentru servicii (bilete, avion, asigurari) se intocmeste Decontul de cheltuieli sau Ordinul de deplasare.
Modelul acestor documente se gaseste in OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile. Redam in continuare, cateva exemple:
Decont de cheltuieli(pentru deplasari externe - cod 14-5-5)
Decont de cheltuieli valutare (transporturi internationale - cod 14-5-5/a)
Decontul de cheltuieli (pentru deplasari externe) si decontul de cheltuieli valutare (transporturi internationale) servesc ca:
- documente pentru decontarea cheltuielilor efectuate (in valuta si in lei), cu ocazia deplasarii in strainatate;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Aceste deconturi se intocmesc de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea in vederea justificarii cheltuielilor efectuate pe intreaga durata a deplasarii.
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Chitanta pentru operatiuni in valuta (cod 14-4-1/a) sau Dispozitie de incasare catre casierie (cod 14-4-4), dupa caz.
Ordin de deplasare (Delegatie - Cod 14-5-4)
Ordinul de deplasare (delegatie) serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea pe teritoriul tarii;
- document pentru decontarea cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
Ordinul de deplasare (delegatie) se intocmeste pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar. In cazul in care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decat avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se intocmeste Dispozitie de plata catre casierie (cod 14-4-4).
In cazul in care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decat avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de incasare catre casierie (cod 14-4-4).
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Regim bon fiscal. Cheltuieli deductibile in limita a 100 de leiEliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?Cheltuieli suportate de angajator pentru telesalariati. Procedura, documente necesare si tratament fiscalChitanta emisa pe numele angajatului. Cheltuieli deductibileDecontare combustibil. Ce tratament fiscal se aplica?Ultimele articole
Ce trebuie sa stie firmele care inchiriaza spatii de la persoane fizice in 2024Cheltuieli de protocol deductibile: exemple detaliateArhivare si eliminare documente financiar-contabileMonografia contabila pentru facturi primite cu intarziere. Implicatii fiscaleCheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?Articole similare
Finantare nerambursabila. Linie de credit. Inregistrari contabile si TVAFacturi clasice vs. Facturi electronice. Ce spune specialistulInregistrare bonuri fiscale. Cum facem inregistrarile tinand cont de OMFP 2634/2015?Prima voluntara de sanatate. In ce consta angajamentul de plata pentru salariati?Justificarea avansurilor de trezorerie. Ce documente intocmiti?Ultimele articole
Sunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Fisa de magazie. Ce este, model si care este rolul unei fise de magazieCum se deconteaza cheltuielile cu combustibilul in cazul microintreprinderilor? Documente necesareII in 2022 cu cod CAEN de comert cu amanuntul. Evidenta contabila se realizeaza prin metoda cantitativ-valorica sau global-valorica?Reglementari privind emiterea si intocmirea documentelor financiar-contabile in 2021Sfaturi de la experti
Cesiune contract de inchiriere
Intrebare: O SC platitoare de TVA care detine un contract de inchiriere pentru un teren cu Episcopie Unitariana (neplatitoare de TVA) cesioneaza respectivul contract de inchirere catre o alta SC platitoare de TVA, contra unei sume. Factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O societate cu codul CAEN 0111 a depus in data de 15 aprilie 2024 D700 pentru trecerea de la inpozit pe venit micro la impozit pe profit (deoarece asociatul unic detine 50% dintr-o alta societate cu codul CAEN 0111 platitoare de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<