Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli suportate de angajator pentru telesalariati. Procedura, documente necesare si tratament fiscal

14-Sep-2020
738

Va rugam sa ne transmiteti opinia dvs in privinta procedurii, documentatiei si tratamentului fiscal in cazul decontarii de catre societate (persoana juridica romana, srl, CAEN 6201) a cheltuielilor suportate de telesalariati privind utilitatile de la locatia in care acestia isi desfasoara activitatea in regim de telemunca (ex. electricitate, apa, internet, caldura, intretinere etc.) pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu in scopul derularii activitatii societatii. Va multumesc.

Raspunsul specialistului:

Conform art. 5 alin. (2) lit. j) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, cu modificarile si completarile ulterioare in cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Codul Muncii, si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.

Art. 25 alin. (2) din Codul Fiscal prevede ca cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor, astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.

Prin contractul incheiat intre societate si angajat se vor stabili tipurile de cheltuieli ce vor fi suportate de societate: apa, electricitate, internet, etc.
Acestea sunt cheltuieli aferente activitatii de telemunca pe care le suporta angajatorul si nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat.


Societatea deduce aceste cheltuieli fiind efectuate in scopul desfasurarii activitatii sale economice.
Pentru deducerea acestor cheltuieli este necesar sa se stabileasca prin contract modalitatea de determinare a cheltuielilor aferente muncii la domiciliu ce vor fi suportate de angajator, de exemplu un anumit procent din abonamentul la furnizorul de internet, electricitatea aferenta functionarii laptopului/PC in functie de numarul de ore lucrate in beneficiul societatii tinand seama si de caracteristicile tehnice ale acestuia.

Pentru decontarea acestor cheltuieli se vor atasa copii ale facturilor de internet si electricitate si se va intocmi un decont de cheltuieli conform modelului din OMFP 2634/2015.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli suportate de angajator pentru telesalariati. Procedura, documente necesare si tratament fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Amortizarea cheltuielilor de constituire
    • Cum amortizam cheltuielile de constituire? Pe ce perioada se amortizeaza? Cum se inregistreaza in contabilitate? Cum sunt tratate cheltuielile de constituire din punct de vedere fiscal? Din punct de vedere contabil Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati. In categoria cheltuielilor de constituire intra: - taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare; - cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni; - alte...» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL - Ordinul nr. 147/2020. NOUL model de Formular 230
    • UPDATE septembrie 2020 ANAF a publicat noul model al Formularului 230 - ca urmare a faptului ca, in Monitorul Oficial nr. 44, partea I, din 22 ianuarie 2020, a fost publicat Ordinul nr. 147/2020 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform...» citeste mai departe aici

  • Vouchere de vacanta. Care este tratamentul fiscal?
    • In analiza de mai jos, vom vedea cum se impoziteaza voucherele de vacanta. Iata raspunsul specialistului! Actul normativ care reglementeaza acordarea voucherelor de vacanta este OUG 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, potrivit careia, angajatorii care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca pot acorda, in conditiile legii, bonuri de valoare, denumite vouchere de vacanta. Voucherele de vacanta acordate potrivit OUG 8/2009 sunt supuse impozitului pe...» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea in partida simpla. Norme generale si registre obligatorii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un nou ghid oficial cu privire la utilizarea documentelor financiar-contabile si intocmirea raportarilor anuale. Ghidul se adreseaza persoanelor fizice si asocierilor fara personalitate juridica si persoanelor juridice romane care au obligatia de a conduce contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla. CONTABILITATEA IN PARTIDA SIMPLA Conform ghidului lansat de ANAF, categoriile de persoane care aplica reglementarile contabile...» citeste mai departe aici

  • Angajatori care beneficiaza de suma de 2.500 lei pentru telesalariati. Este obligatorie inregistarea actului aditional in Revisal?
    • Pentru a beneficia de suma de 2.500 lei pentru un telesalariat era obligatoriu inregistrarea actului aditional in REVISAL? Se poate primi suma de 2500 lei si pentru un salariat cu part time? Daca se inregistreaza acum pentru un numar de n salariati, amenda pentru neinregistrare este de la 5.000 lei la 8.000 lei pentru fiecare neinregistrare, respectiv n x 5.000 lei sau n x 8.000 lei sau 5.000 lei/8.000 lei pe unitate? Multumesc. Raspunsul specialistului: Spre deosebire de reglementarile Legii...» citeste mai departe aici

  • Atentionare ITM! Serverele REGES nu vor functiona in data de 18 septembrie 2020
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Caras-Severin anunta, prin intermediul platformei de Facebook, ca se vor efectua lucrari de mentenanta la serverele REGES. Astfel, in cursul zilei de vineri, 18.09.2020, in intervalul orar 14-17, portalul REGES va fi oprit pentru angajatori.» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016