Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli suportate de angajator pentru telesalariati. Procedura, documente necesare si tratament fiscal

14-Sep-2020
3653

Va rugam sa ne transmiteti opinia dvs in privinta procedurii, documentatiei si tratamentului fiscal in cazul decontarii de catre societate (persoana juridica romana, srl, CAEN 6201) a cheltuielilor suportate de telesalariati privind utilitatile de la locatia in care acestia isi desfasoara activitatea in regim de telemunca (ex. electricitate, apa, internet, caldura, intretinere etc.) pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu in scopul derularii activitatii societatii. Va multumesc.

Raspunsul specialistului:

Conform art. 5 alin. (2) lit. j) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, cu modificarile si completarile ulterioare in cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Codul Muncii, si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.

Art. 25 alin. (2) din Codul Fiscal prevede ca cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor, astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.

Prin contractul incheiat intre societate si angajat se vor stabili tipurile de cheltuieli ce vor fi suportate de societate: apa, electricitate, internet, etc.
Acestea sunt cheltuieli aferente activitatii de telemunca pe care le suporta angajatorul si nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat.


Societatea deduce aceste cheltuieli fiind efectuate in scopul desfasurarii activitatii sale economice.
Pentru deducerea acestor cheltuieli este necesar sa se stabileasca prin contract modalitatea de determinare a cheltuielilor aferente muncii la domiciliu ce vor fi suportate de angajator, de exemplu un anumit procent din abonamentul la furnizorul de internet, electricitatea aferenta functionarii laptopului/PC in functie de numarul de ore lucrate in beneficiul societatii tinand seama si de caracteristicile tehnice ale acestuia.

Pentru decontarea acestor cheltuieli se vor atasa copii ale facturilor de internet si electricitate si se va intocmi un decont de cheltuieli conform modelului din OMFP 2634/2015.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Cheltuieli suportate de angajator pentru telesalariati. Procedura, documente necesare si tratament fiscal":
Rating:

Nota: 3.75 din 4 voturi
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat

    • UPDATE septembrie 2022: Declaratia 100 trebuie depusa pentru obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.64/18.01.2022 si OPANAF nr.237/18.02.2022 OPANAF nr.449/23.03.2022, OPANAF nr.1150/ 2022, OPANAF nr.1341/2022, OPANAF nr.1542/23.08.2022, valabil incepand cu 12/2021 - publicat in data de 24.02.202 Declaratia 100 – ultima versiune Pentru a descarca Soft A, click AICI» Pentru a descarca Soft J, click AICI» Reamintim...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016