Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Situtii financiare interimare in 2022. Societatile sunt obligate sa depuna mai multe documente la fisc

07-Feb-2022
8584
Situtii financiare interimare in 2022. Societatile sunt obligate sa depuna mai multe documente la fisc

La intocmirea situatiilor financiare interimare care sunt politicile contabile si documentele obligatorii care se depun la organul fiscal?

Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: 

Referitor la situatiile financiare interimare, intocmite pentru repartizarea trimestriala de dividende, OMFP nr.1802/2014, completat prin Ordinul nr. 3067/2018 prevede urmatoarele:
602. (1) Entitatile care au optat, potrivit legii, pentru repartizarea trimestriala de dividende, intocmesc situatii financiare interimare formate din bilant si contul de profit si pierdere. Aceste componente au aceeasi structura cu cea aplicabila situatiilor financiare anuale intocmite conform prezentelor reglementari. Veniturile si cheltuielile astfel raportate se stabilesc cumulat de la inceputul exercitiului financiar pana la finele trimestrului pentru care entitatea a optat sa repartizeze dividende.
(2) Situatiile financiare interimare se intocmesc utilizand politicile contabile aplicate de entitate la data intocmirii acestora. Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative.

Ordinul 3067/2018 precizeaza:
Art.III. (1) Situatiile financiare interimare reprezinta situatii financiare cu scop special, fiind destinate repartizarii de dividende in cursul exercitiului financiar.
(2) In vederea intocmirii situatiilor financiare interimare se procedeaza la efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, conform prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, si a evaluarii acestor elemente, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    CASS PFA si salariat Avem doua situatii: 1. un PFA - sistem real, detinut de un pensionar (limita de varsta) care este si angajat cu contract de 8 ore la o alta unitate si care a realizat venituri in...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Numar mediu si numar efectiv de salariati In calculul numarului de 50 anagajati intra si contractele de mandat? Avem 2 tipuri de mandate - conducerea executiva (comitet director) si consiliul de supraveghere. Primele sunt...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Venituri reprezentand cresteri de valoare rezultate din reevaluarea terenurilor O societate care a achizitionat in 2007 un teren, a efectuat reevaluarea terenului de-a lungul timpului, rezultand o depreciere inregistrata pe cheltuieli din reevaluare (perioada...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozit suplimentar pe cifra de afaceri Societate care comercializeaza combustibil (tip PECO), in ce conditii are obligatia de plata impozitului suplimentar pe cifra de afaceri (ICAS)? Mai este valabil plafonul de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Locul prestarii de servicii Un SRL inregistrat in Romania platitor de TVA, presteaza Servicii de coaching prin SRL. A primit o oferta de la o companie inregistrata in Spania pentru a sustine sedinte de...citeste mai mult

(3) Rezultatele inventarierii si ale evaluarii efectuate cu aceasta ocazie se inregistreaza in contabilitatea entitatii, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.
(4) Situatiile financiare interimare se intocmesc pe baza balantei de verificare in care sunt cuprinse rezultatele inventarierii.

Astfel, arhiva zip de atasat contine aceleasi elemente atasate de societate cu ocazia depunerii situatiilor financiare anuale, respectiv:
-PV AGA privind aprobarea situatiilor financiare interimare;
-Declaratia conform prevederilor art. 30 din Legea nr. 82/1991 a contabilitatii;
-Raportul administratorului,
-Procesul verbal pentru aprobarea raportului administratorului si propunerea de repartizare a rezultatului.
-Note explicative(daca este cazul);
-Raport auditor/cenzor etc (daca este cazul).

Societatile care au obligatia depunerii notelor explicative, vor prezenta in cadrul acestora informatii cu privire la politicile contabile adoptate de catre societate, acestea fiind prezentate in OMFP 1802/2014 la Capitolul 6 art. 456 si urmatoarele.
In cadrul capitolului de politici si proceduri contabile al notelor explicative, societatea va face mentiuni cu privire la:
-aplicarea Reglementarile contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014;
-regulile de evaluare bazate pe costul istoric/ valoarea reevaluata;
-evaluarea imobilizarilor, stocurilor, a datoriilor si creantelor;
-evaluarea cheltuielilor si veniturilor si recunoasterea acestora in contul de ptofit si pierdere.

Potrivit pct. 576 din acelasi ordin, microentitatile nu au obligatia elaborarii notelor explicative la situatiile financiare anuale(interimare).In conformitate cu prevederile acestui punct microentitatile prezinta urmatoarele informatii:
- politicile contabile adoptate, inclusiv:
- bazele de evaluare aplicate diferitelor elemente;
- conformitatea politicilor contabile adoptate cu principiile contabile prevazute de prezentele reglementari;
- orice modificari semnificative ale politicilor contabile adoptate;
- valoarea totala a oricaror angajamente financiare, garantii sau active si datorii contingente neincluse in bilant, indicand natura si forma oricarei garantii reale care a fost acordata; separat de acestea, sunt prezentate orice angajamente privind pensiile si entitatile afiliate sau asociate;
- suma avansurilor si creditelor acordate membrilor organelor de administratie, de conducere si de supraveghere, cu indicarea ratelor dobanzii, a principalelor conditii si a oricaror sume restituite, amortizate sau la care s-a renuntat, precum si a angajamentelor asumate in numele acestora sub forma garantiilor de orice fel, cu indicarea totalului pe fiecare categorie;
- informatii privind achizitiile propriilor actiuni, si anume:
- motivele achizitiilor efectuate in cursul exercitiului financiar;
- numarul si valoarea nominala sau, in absenta acesteia, echivalentul contabil al actiunilor achizitionate si instrainate in cursul exercitiului financiar si proportia din capitalul subscris pe care acestea o reprezinta;
- in cazul achizitiei si instrainarii cu titlu oneros, contravaloarea actiunilor;
- numarul si valoarea nominala sau, in absenta acesteia, echivalentul contabil al tuturor actiunilor achizitionate si detinute de entitate si proportia din capitalul subscris pe care acestea o reprezinta;

Situatiile financiare anuale(interimare) vor fi insotite de o declaratie scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale si confirma ca:
a) politicile contabile utilizate la intocmirea situatiilor financiare anuale sunt in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile;
b) situatiile financiare anuale ofera o imagine fidela a pozitiei financiare, performantei financiare si a celorlalte informatii referitoare la activitatea desfasurata;
c) persoana juridica isi desfasoara activitatea in conditii de continuitate.

Prin urmare, situatiile financiare interimare ale microentitatilor vor fi insotite de urmatoarele documente:
- declaratia administratorului privind conformitatea cu reglementarile contabile aplicabile;
- raportul administratorului;
- propunerea de distribuire a profitului/acoperire a pierderii;
- o prezentare (extras de note explicative) care sa cuprinda politicile contabile relevante, prezentarea elementelor extrabilantiere, informatii referitoare la achizitia actiunilor proprii)

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016