Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bilant interimar 2023. Trebuie semnat de un expert contabil?

13-Oct-2023
6561
Bilant interimar 2023. Trebuie semnat de un expert contabil?

Administratorul decide repartizarea profitului din 2023, prin bilant interimar. Pot sa intocmesc un bilant acum la 30.09.2023, fara sa am si celelalte bilanturi la martie si iunie? Firma este microintreprindere cu o cifra de afaceri pana in 300.000 lei. Bilantul interimar trebuie semnat de un expert contabil sau pot sa il intocmesc eu, ca angajat in functia de contabil sef?

Bilant interimar – raspunsul specialistului:

Potrivit pct. 602 din OMFP 3067/2018, prin care a fost modificat OMFP 1802/2014

Entitatile care au optat, potrivit legii, pentru repartizarea trimestriala de dividende, intocmesc situatii financiare interimare formate din bilant si contul de profit si pierdere. Aceste componente au aceeasi structura cu cea aplicabila situatiilor financiare anuale intocmite conform prezentelor reglementari. Veniturile si cheltuielile astfel raportate se stabilesc cumulat de la inceputul exercitiului financiar pana la finele trimestrului pentru care entitatea a optat sa repartizeze dividende.

Bilantul interimar se intocmeste oricand numai la finele unui trimestru in care s-a optat pentru repartizare dividende. Nu trebuie sa intocmiti bilant interimar la fiecare trimestru, daca nu ati acordat dividende interimare.

Astfel, puteti sa intocmiti bilant interimar la data de 30.09.2023, pe date cumulate de la inceputul anului 2023, daca asociatii au hotarat repartizare de dividende interimare.



Intocmirea bilantului interimar la data de 30.09.2023 se va face de catre contabilul sef si va fi semnat de catre contabilul sef si administrator, asa cum prevede art. 28 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare:

(10) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.

Persoana imputernicita care poate sa indeplineasca functia de director economic sau contabil-sef este acea persoana angajata potrivit legii, care are studii economice superioare si care are atributii privind conducerea contabilitatii entitatii.

(13) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.

Asadar, semnarea bilantului se poate face in calitate de contabil sef.


Raspuns oferit in luna octombrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Dividende platite in numerar. Ce este permis si ce nu in 2025

    • Distribuirea si plata dividendelor reprezinta un proces esential in viata unei societati, insa implica respectarea unor reguli fiscale si legale stricte, in special cand vine vorba de plata acestora in numerar. Legislatia romaneasca limiteaza semnificativ operatiunile de numerar, iar dividendele nu fac exceptie. Trebuie respectat plafonul de 10.000 lei/zi/persoana, fara posibilitatea fragmentarii platilor. In plus, modificarile recente aduse Codului fiscal, inclusiv majorarea impozitului pe...» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil: Cum raportati cifra de afaceri in F20 pentru livrari interne si externe

    • Intocmirea situatiilor financiare anuale pentru 2024 aduce o noua provocare pentru contabili si contribuabili: raportarea distincta a cifrei de afaceri realizate pe teritoriul national. Conform Ordinului MFP nr. 107/2025, entitatile sunt obligate sa evidentieze separat in formularul F20 (la randul 01b/3) veniturile obtinute din operatiuni desfasurate efectiv in Romania, excluzand livrarile intracomunitare, chiar daca bunurile pleaca fizic din tara. Avem cazul urmator. O societate realizeaza...» citeste mai departe aici

  • Mijloace Fixe: Valoarea minima, corelata automat cu salariul minim de la 1 ianuarie 2026

    • Senatul a adoptat tacit o initiativa legislativa care propune un mecanism modern si automat de actualizare a valorii minime de intrare a mijloacelor fixe. Aceasta schimbare presupune renuntarea la stabilirea plafonului prin hotarare de Guvern, in favoarea unui sistem direct corelat cu salariul minim brut pe economie. Proiectul urmeaza sa fie dezbatut si votat de Camera Deputatilor, care este forul decizional.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016