
Raportul Special
realizat de specialisti
Intreprinderile Individuale, Intreprinderile Familiale, Profesiile Liberale, dar si cei din restul de categorii eligibile pentru obtinerea microgranturilor de 2.000 de euro trebuie sa se inregistreze in aplicatia ministerului pentru a se putea inscrie, incepand cu 25 octombrie 2021, pentru a obtine ajutorul financiar din partea statului (Masura 1).
Ministerul Economiei anunta, printr-un comunicat de presa, ca astazi, 18 octombrie 2021, incepe preinscrierea pentru sesiunea a doua aferente Masurii 1- Microgranturi. Aplicantii eligibili, respectiv Intreprinderi Individuale, Intreprinderi Familiale, Profesii Liberale, dar si cei din restul de categorii eligibile care nu au cont trebuie sa inregistreze cu semnatura electronica datele reprezentantului legal/imputernicit, cat si datelor IMM/PFA/ONG/CMI/II/IF/profesie liberala, date cu care se vor inscrie incepand cu data de 25 octombrie 2021, ora 10.00, in cadrul sesiunii a doua aferente masurii de Finantare “Microgranturi”.
Atentie! Aplicantii care sunt deja inscrisi in platforma informatica vor putea utiliza aceste conturi in noua sesiune cu obligativitatea de a regenera, semna si reincarca declaratiile si documentele actualizate.
Sesiunea a doua a masurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” va fi bugetata din sumele ramase neutilizate in cadrul primei sesiuni pina la valoarea aprobata prin Ordonanta de Urgenta nr.130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19 de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro din bugetul POC 2014-2020 si 15.000.000 euro din cofinantarea de la bugetul de stat, la cursul valutar Infoeuro valabil pentru luna septembrie 2020.
Masura este valabila pana la 31 decembrie 2021, iar platile in cadrul masurii vor fi efectuate pana la 31 decembrie 2023.
Prin implementarea intregii masuri in cele doua sesiuni se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar maxim de 50.000 de beneficiari
Intreprinderea unica include toate intreprinderile intre care exista cel putin una dintre relatiile urmatoare:
(a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Cartea neagra a controlului fiscal
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate intreprinderi unice.
Microgranturile se acorda pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat incheiat cu urmatoarele categorii de beneficiari:
a) microintreprinderile, intreprinderile mici si intreprinderile mijlocii care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31 decembrie 2019;
b) (1) PFA/intreprinderi individuale/intreprinderi familiale, alti profesionisti, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, care desfasoara profesii liberale reglementate prin acte cu putere de lege si Organizatii Non-Guvernamentale (ONG) cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa nr. 1 la OUG nr. 130/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
(2) ONG-urile vor incarca in aplicatia electronica documentul care atesta activitatea economica pentru care solicita finantare.
Profesiile liberale vor incarca in aplicatia electronica documentul care atesta corespondenta activitatii profesiei cu codul CAEN conform clasificarii activitatilor din economia nationala aprobata prin Ordinul presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007.
c) (1) PFA/CMI, daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020.
Dovada implicarii in activitatile legate de COVID-19, dar si pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unei adeverinte-formular si incarcarea acesteia in aplicatia de inscriere, emisa de unitatea sanitara unde a prestat serviciul beneficiarul/directia de sanatate publica judeteana, dupa caz (Anexa 3).
Documentele emise si semnate de catre CMI unde au fost prestate servicii medicale aferente
transportului, echiparii, evaluarii, diagnosticarii si tratamentului pacientilor diagnosticati cu COVID-19 reprezinta dovada implicarii in activitatile legate de COVID-19
Verificarea incadrarii beneficiarilor in categoria IMM se realizeaza, pe baza de esantion de 1% de catre MEAT/AIMMAIPE, dupa depunerea cererii de finantare si incheierea contractelor de finantare, cu conditia recuperarii sprijinului din fonduri externe nerambursabile daca beneficiarul nu se incadreaza in categoria de IMM la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia PFA si CMI. in conditiile in care rata de eroare este de peste 2% din esantion, se mareste esantionul cu 0,5% pana la un maxim de 2%.
Microgranturile se acorda, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care indeplinesc urmatoarele conditii cumulative:
a) au desfasurat activitate curenta/operationala inainte de data depunerii cererii de finantare, cel putin din anul 2019, cu exceptia PFA/CMI pentru care inceperea activitatii poate sa fi avut loc pana la data de 1 februarie 2020;
b) respecta conditia de la art. 6, lit b) din Ordonanta de Urgenta nr. 130/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 3.2 alin (1), lit. b) si c) din prezenta procedura;
c) isi mentin activitatea pe o perioada de cel putin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub forma de microgrant;
d) nu erau in dificultate la 31 decembrie 2019;
e) nu depasesc plafonul maxim impus de Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de catre Comisia Europeana;
Sunt eligibili in cadrul prezentei sesiuni si aplicantii care au participat la prima sesiune a masurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” si nu au fost platiti, precum si beneficiarii primei masuri care au fost platiti si au rambursat integral valoarea grantului pina la momentul semnarii acordului de finantare aferent prezentei sesiuni, daca rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat ca urmare a unei nereguli/fraude;
Sunt eligibili in cadrul prezentei sesiuni si aplicantii care au participat la finantare in cadrul masurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” si nu au fost platiti, precum si beneficiarii masurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” care au fost platiti si au rambursat integral valoarea grantului pina la momentul semnarii acordului de finantare aferent prezentei sesiuni, daca rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat ca urmare a unei nereguli/fraude;
Beneficiarii care au primit finantare fara sa ramburseze valoarea grantului sau urmeaza sa primeasca finantare in cadrul primei sesiuni aferente masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” nu sunt eligibili in cadrul celei de-a doua sesiuni;
Beneficiarii care au primit fara sa ramburseze valoarea grantului sau urmeaza sa primeasca finantare in cadrul masurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” nu sunt eligibili in cadrul celei de-a doua sesiuni aferente masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”;
Inscrierea in cadrul sesiunii 2 aferente masurii 1-Microgranturi, creare profil, user, parola si completarea formularului de inscriere in vederea ob?inerii finanyarii se fac on-line pe link-ul granturi.imm.gov.ro
Aplicantii au obligatia de a urmari informatiile referitoare la masura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toata perioada de implementare (inscriere, verificare, clarificari, semnare contract, depunere documente raport de progres, incarcare documente cheltuieli, efectuare plati, monitorizare, raportare), precum si in contul creat la inscriere, denumit in continuare front office (FO).
Inscrierile in cadrul masurii se vor realiza in doua etape distincte:
a) Etapa 1 de creare profil, user si parola, unde aplicantii vor inregistra cu semnatura electronica, atat datele reprezentantului legal/imputernicit, cat si datele IMM/PFA/ONG/CMI/II/IF/profesie liberala conform art 3.2, alin (1) din prezenta procedura.
b) Etapa 2 de inscriere in cadrul sesiunii 2 aferente masurii 1- Microgranturi in care aplicantii, cu profilul, user, si parola generate in prima etapa, vor completa si transmite formularul de inscriere conform Anexei nr 1 la prezenta procedura.
Data de la care este activa prima etapa de creare profil, user si parola se comunica pe site-ul institutiei inainte de data inceperii procesului propriu-zis.
Data de la care este activa a doua etapa de inscriere in cadrul masurii 1-Microgranturi se comunica pe site-ul institutiei cu cel putin 3 zile inainte de data inceperii procesului de inscriere propriu zis.
Aplicatia electronica de inscriere aferenta primei etape de creare profil, user si parola va ramane deschisa pe toata perioada inscrierilor in cadrul tuturor masurilor instituite prin Ordonanta de Urgenta nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19.
Aplicatia electronica de inscriere aferenta celei de a doua etape de inscriere in cadrul sesiunii 2 a masurii 1-Microgranturi va fi deschisa incepand cu ora 10.00 a primei zile de inscriere, timp de 30 zile calendaristice de la demararea inscrierii, pana la ora 20.00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului.
Pentru participarea la sesiunea a doua aferenta masurii 1-Microgranturi fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola in prima etapa, generand prin aceasta actiune un cont de utilizator.
Dupa crearea contului de utilizator, aplicantii vor avea acces la acesta pe toata perioada de implementare a masurii, vor putea accesa documentatia transmisa si vor avea posibilitatea semnarii contractului, descarcarii si incarcarii de documente diverse aferente platii si/sau raportarii, in mod electronic.
Adresa de e-mail trebuie sa apartina beneficiarului si sa se regaseasca in toata documentatia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a programului.
Aplicatia va trimite, pe toata perioada de implementare si monitorizare a masurii, automat, in partea de front-office a aplicatiei, mesaje de avertizare asupra corespondentei cu MEAT/AIMMAIPE, corespondenta prin care aplicantii vor fi informati asupra actiunilor ulterioare inscrierii, precum contract aprobat, clarificari, mesaje de incarcare documente, raport de progres, etc.
Aplicantii care nu au depus situatiile financiare contabile aferente anului 2019 pina la data inscrierii vor primi decizie de respingere.
In momentul trimiterii formularului de inscriere online, aplicatia electronica va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii, mesaj care se va regasi in front office (FO).
Dupa completarea, semnarea si trimiterea on-line a formularului de inscriere nu se mai pot face completari/modificari/indreptari erori asupra acestuia.
Dupa trimiterea formularului aplicantii vor avea posibilitatea vizionarii in timp real pe site-ul MEAT a listei cu solicitantii inscrisi in vederea verificarii administrative si a eligibilita?ii in cadrul masurii.
Ordinea la contractare in cadrul masurii se va face conform principiului ”primul venit-primul servit”. Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera un numar de identificare pentru fiecare proiect in Registrul Unic Electronic, denumit numar RUE.
Documentele ilizibile, incomplete sau neincarcate in aplicatie pot fi solicitate prin clarificari. Netransmiterea tuturor documentelor solicitate prin clarificari in termenul solicitat atrage dupa sine decaderea solicitantului din dreptul de a beneficia de prevederile sesiunii 2 a masurii 1 –Microgranturi.
Pentru toate documentele provenite din strainatate vor fi prezentate traduceri autorizate.
- Anexa-1-FormularInscriereM1-6.docx
- Anexa-2-Contract-de-finantareM1-6.doc
- Anexa-3-AdeverintaCMIPFAcovidM1-6.docx
- Anexa-4-listaaimmaipeM1-6.doc
- Anexa-5-DeclaratieIMM-M1-6.doc
- Anexa-6-Calcul-intreprinderi-M1-6.doc
- Anexa-7-Declaratie-ajutor-de-stat-M1-6.doc
- Anexa-8-Raport-de-progresM1-6.docx
- Anexa-9-ModelImputernicireM1-6.docx
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
PNDR 2018: Fermierii vor putea accesa fonduri de sute de milioane incepand cu luna viitoareUtilaje achizitionate din fonduri nerambursabile. Deductibilitate cheltuieli cu amortizareaImpozitare subventie PFA. Ce declaratii se depun pentru incasare?Se primesc cereri pentru MASURA 121, modernizarea exploatatiilor agricoleS-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricoleUltimele articole
ANAF organizeaza seminare online dedicate facilitatilor prevazute de OUG 107/2024Proiect: Procedura de aplicare a amnistiei introduse prin OUG 107/2024Digitalizare IMM-uri. Pentru a obtine granturile anumite firme trebuie sa depuna un raport intocmit de un expert contabil CECCARTutorial OFICIAL necesar IMM-urilor, PFA-urilor si ONG-urilor pentru obtinerea microgranturilor de 2.000 de euroMicrogranturi de 2.000 de euro, sesiunea a 2-a. Firmele pot beneficia de facilitate doar daca indeplinesc anumite conditiiSfaturi de la experti
Productie mezeluri. Inregistrari contabile
Intrebare: Suntemo SRL cu activitatea principala de comercializare si producere de mezeluri pe care le producem si le vindem in magazinul propriu. Achizitionam materie prima de la diverse abatoare (carcase diverse, pui) si diverse...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Emitere factura de avans. Servicii neprestate
Intrebare: SC primeste o comanda pentru executarea unei lucrari pentru care s-a eliberat o factura de avans lucrare, factura fiscala si nu proforma, dar care nu a fost achitata si nici lucrarea executata, din motive tehnice. Au trecut 6 luni...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA