Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Situatii financiare interimare. Ce documente sunt necesare la bilant?

20-Oct-2021
30460
Situatii financiare interimare. Ce documente sunt necesare la bilant?

Una din firmele din grup vrea sa intocmeasca un Bilant interimar la 30.09.2021 pentru a distribui dividende din anul curent. Pe langa formularul de bilant interimar, ce documente mai trebuiesc zipuite la bilant? Multumesc.

Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: 

Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative si se depun la organul fiscal, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre Adunarea generala a asociatilor/actionarilor (AGA), conform prevederilor de la art. 5 din OMFP nr. 3067/2018 pentru completarea unor reglementari contabile.

Conform prevederilor de la pct. 602 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare:

1)Entitatile care au optat, potrivit legii, pentru repartizarea trimestriala de dividende, intocmesc situatii financiare interimare formate din bilant si contul de profit isi pierdere.

Aceste componente au aceeaisi structura cu cea aplicabila situatiilor financiare anuale intocmite conform prezentelor reglementari. Veniturile isi cheltuielile astfel raportate se stabilesc cumulat de la inceputul exercitiului financiar pana la finele trimestrului pentru care entitatea a optat sa repartizeze dividende.

(2)Situatiile financiare interimare se intocmesc utilizand politicile contabile aplicate de entitate la data intocmirii acestora. Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative.

Arhiva zip de atasat contine aceleasi elemente atasate de societate cu ocazia depunerii situatiilor financiare anuale, respectiv:

-PV AGA privind aprobarea situatiilor financiare interimare;
-Declaratia conform prevederilor art. 30 din Legea nr. 82/1991 a contabilitatii;
-Raportul administratorului,
-Procesul verbal pentru aprobarea raportului administratorului si propunerea de repartizare a rezultatului.
-Note explicative;
-Raport auditor/cenzor etc (daca este cazul).

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016