Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce obligatii declarative apar pentru o societate infiintata in februarie 2014?

15-Iul-2014
2671
Deoarece o astfel de situatie este frecvent intalnita, ne dorim ca prin informatiile de mai jos sa regasiti solutii pe care sa le puteti aplica si in situatiile cu care va confruntati dumneavoastra. Ne uitam, asadar, la obligatiile declarative pe care le are o societate comerciala infiintata in februarie 2014, dar care nu a desfasurat activitate de la infiintare si pana in acest moment.

Intelegem astfel ca societatea comerciala s-a infiintat in luna februarie 2014 si prezinta urmatorul vector fiscal: neinregistrata in scopuri TVA, neplatitoare impozit profit, deci este platitoare impozit venit microintreprinderi, neplatitoare salarii.

Tot din prezentarea societatii, aceasta societate nu a desfasurat activitate economica din momentul infiintarii pana in acest moment, deci veniturile obtinute in perioada februaria-iunie 2014 sunt zero.
Avand in vedere cele de mai sus, societatea are urmatoarele obligatii declarative:

Declaratia 100 trim.1 si trim.2 pentru declarare impozit venit microintreprinderi cu valoare zero. Termen declarare : pana in 25 aprilie 2014 pentru D 100/trim.1.2014 si 25 iulie pentru D100/trim.2 2014.
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii


Bilant la 30.06.2014 pentru sem.I 2014- nu are obligatia de intocmire si depunere, avand in vedere ca s-a infiintat in cursul anului 2014.

Dar,analizand codul CAEN cu care societatea este inregistrata la Registrul comertului, observam ca societatea desfasoara activitati de consultanta in tehnologia informatiei (cod CAEN 6202).
Aceasta clasa include planificare si proiectarea sistemelor de calculatoare ce integreaza hardware, software si tehnologii de comunicatii. Serviciile de consultant pot include si activitatea de pregatire a utilizatorilor.

Conform art.112^1 lit.a^1) Cod fiscal, prin definitie, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste obligatoriu conditia de a realize venituri, altele decat cele din consultant si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale. Normele metodologice prevad ca incadrarea in categoria veniturilor de consultanta si management se efectueaza prin analiza contractelor incheiate si a altor documente care justifica natura veniturilor.

Asadar, atentionez asupra faptului ca prin codul CAEN inregistrat, se presupune ca societatea va efectua servicii de consultanta, fapt ce face ca societatea sa nu indeplineasca conditia prevazuta la art.112^1 lit.a^1) Cod fiscal, deci sa nu intre in categoria platitorilor de impozit pe venit microintreprinderi, ci in categoria platitorilor de impozit pe venit. Acest lucru impune modificarea vectorului fiscal in acest sens si sa se declare platitoare de impozit pe profit, urmand sa declare trimestrial prin Declaratia 100 aceasta obligatie.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce obligatii declarative apar pentru o societate infiintata in februarie 2014?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • EY Romania considera Split TVA departe de a fi perfect si cere eliminarea aplicarii obligatorii a acestuia
    • Aplicarea obligatorie a platii defalcate a TVA trebuie eliminata, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atentia reprezentantii EY Romania, intr-un comunicat de presa recent. "Sistemul de plata defalcata a TVA este departe de a fi perfect, dar in momentul de fata este in vigoare. Exista in prezent discutii pentru modificarea lui, in sensul aplicarii doar in cazul firmelor care intra in insolventa, in faliment sau cu 'istoric fiscal incoerent'. EY Romania...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 octombrie 2017
    •  ANAF a publicat un nou buletin informativ, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, in care a inclus noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 9-15 octombrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.68/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Actualizarea Normelor metodologice de aplicare a ordonantei privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
    • Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ar putea fi actualizate, potrivit unui proiect legislativ pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice (MFP). Proiectul de hotarare vizeaza corelarea normelor de aplicare a OUG nr. 28/1999 cu prevederile ordonantei, avand in vedere modificarile pe care le-a suferit actul normativ, se mentioneaza in nota de fundamentare ce insoteste propunerea...» citeste mai departe aici

  • Diferente favorabile de curs valutar. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care in 2017 este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. In trimestrul II 2017 a avut diferente nete favorabile de curs pe care nu le-a impozitat conform Codului fiscal. In trimestrul IV realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro si trece la impozit pe profit. Vom vedea ce se intampla cu diferenta neta favorabila de curs din trimestrul II neimpozitata. Iata raspunsul specialistului: In situatia expusa nu trebuie...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"