Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

O firma se va infiinta intr-o singura zi. Viitorii antreprenori vor economisi timp si bani

15-Mar-2017
1006

Nu sunt noi aceste incercari de facilitare a procedurilor de infiintare firma. Cu toate acestea, nu sunt nici suficiente masurile care ajuta viitorii antreprenori sa isi infiinteze o firma care, in contextul actual economic si fiscal nefavorabil, nu reuseste sa se mentina pe piata.

Alexandru Petrescu, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a declarat recent, printr-un comunicat oficial, ca au fost identificate mai multe masuri care au ca scop reducerea semnificativa de costuri si timp la infiintarea unei firme. Se doreste, in opinia ministrului, infiintarea unei firme intr-o singura zi.

Sigur ca exista si riscuri si ca ingreunarea procedurilor actuale se poate face foarte usor prin cresterea volumului de munca. Daca procedura va fi simplificata fara a lua in calcul suficiente documente si verificari, riscul de abuzuri si fraude va creste direct proportional cu numarul de firme nou infiintate.

In cadrul unei intalniri cu reprezentantii Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) pentru identificarea solutiilor de simplificare a procedurilor necesare infiintarii unei firme, acesta a declarat:

"Dezvoltam un model nou de abordare guvernamentala in relatia cu mediul de afaceri, orientata spre un sprijin real si eficient pentru evolutia business-ului romanesc. Avem o radiografiere clara a procedurilor existente in acest moment in legislatie si am identificat deja o serie de masuri bune menite a reduce substantial costurile si timpul necesar infiintarii unei firme. Scopul nostru este de a sprijini antreprenorul din primul moment in care s-a decis sa-si deschida o afacere, prin limitarea la o zi a timpului necesar infiintarii unei firme si cu minime cheltuieli".

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii

In acelasi comunicat sementioneaza ca se va infiinta, sub coordonarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, un grup de lucru format din specialisti guvernamentali si reprezentanti ai mediului de afaceri pentru integrarea tuturor propunerilor destinate a genera solutii pentru un cadru legislativ coerent si eficient dezvoltarii spiritului antreprenorial.

Cat de bune vi se par aceste propuneri? Ce credeti ca ar trebui implementat cel mai rapid in acest moment in mediul de afaceri din Romania? Este timpul de infiintare a unui firme o problema urgenta?

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "O firma se va infiinta intr-o singura zi. Viitorii antreprenori vor economisi timp si bani":
Rating:

Nota: 4.63 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.