
Atentie contabili!
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Inainte sa mergi la Oficiul National al Registrului Comertului va trebui sa faci primul pas cand vine vorba de infiintare firma bucuresti – sa te decizi daca un SRL sau PFA este mai potrivit pentru firma ta. Iti vom prezenta mai jos care sunt avantajele si dezavantajele SRL-urilor si PFA-urilor si de ce acte necesare infiintare firma vei avea nevoie pentru ele. Nu poti avea o afacere legal fara sa ai o firma infiintata legal. Fara un SRL sau PFA:
Nu poti lua un credit
Nu poti factura lucrarile pe care le faci pentru clientii tai.
Practic, nu poti presta servicii din punct de vedere legal.
SRL-ul (Societatea cu Raspundere Limitata) si PFA-ul (Persoana Fizica Autorizata) sunt cele mai comune tipuri de firme. La PFA ai acces instant la banii din firma. La SRL va trebui sa astepti dividendele la final de an (sau de trimestru). In general, insa, cheltuielile intre SRL si PFA sunt similare. Dupa numele PFA-ului – persoana fizica autorizata, ai crede ca nu poti avea angajati, insa cu siguranta poti angaja oameni.
SRL-ul este cea mai buna optiune pentru majoritatea antreprenorilor care doresc o infiintare firma bucuresti. Este cel mai ieftin mod de a-ti deschide o afacere. Taxele pentru o microintreprinderi (afacerile cu afaceri de sub 1 milion de euro) sunt foarte mici:
1% daca ai cel putin un salariat
3% daca nu ai niciun salariat.
De ce trebuie sa tii cont la un SRL? In primul rand ai o limita la numarul de asociati – de 50. De asemenea, spre deosebire de PFA, orice cheltuiala trebuie justificata. Astfel, daca vrei sa scoti banii din firma, va trebui sa iti dai dividende ca si asociat, pe care le vei pune in contul tau bancar personal.
SRL-urile pot beneficia de mai multe facilitati fiscale, daca sunt eligibili pentru asta:
Deducere personala
Scutire de la plata impozitului pe veniturile de natura salariala pentru programator si/sau persoane cu handicap
Indemnizatie de insertie
Bani de la stat pentru angajarea somerilor si/sau absolventilor
Scutiri de la plata contributiilor la nivelul salariului minim pe economie pentru angajatii elevi/studenti/ucenici/pensionari
Daca doresti sa inchizi un SRL, trebuie sa te asiguri ca toti asociatii sunt de acord, iar daca sunt, va trebui sa impartiti intre voi banii din firma.
Pentru infiintarea unui SRL vei avea nevoie de:
3 variante de denumire pentru viitoarea societate
Cartea de identitate a asociatului/asociatilor/administratorului
Copie de pe dovada de proprietate a sediului social (contract de vanzare cumparare, donatie, certificat de mostenitor, contract de inchiriere vizat de Administratia Financiara, etc.)
Cartea de identitate a proprietarului/proprietarilor sediului social
PFA-ul, in schimb are taxe mai ridicate decat un SRL si nu are nici toate beneficiile sale, insa acesta este mai usor de administrat. Daca ai un PFA poti sa-ti tii chiar singur contabilitatea, nefiind nevoie sa apelezi la un contabil. Astfel, vei avea costuri reduse la administrare.
Cand vine vorba de un PFA, din fericire va trebui sa depui mult mai putine declaratii decat in cazul unui SRL. De asemenea, vei putea sa iti inchizi PFA-ul oricand doresti, fix pentru ca nu ai alti asociati. In plus, daca vrei sa scoti banii din firma, pur si simplu ii cheltuiesti din cont.
Tine minte ca PFA-urile au doua variante de impozitare: in sistem real si pe norma de venit. Este foarte indicat ca inainte de demararea procedurii de infiintarea a unui PFA sa verificati daca activitatea dumneavoastra este incadrata ca norma pe venit in cazul in care doriti sa optati pentru varianta de impozitare pe norma de venit.
Numele PFA-ului este dat, in general, de catre numele persoanei fizice care urmeaza sa se autorizeze ca PFA. In cazurile in care numele persoanelor sunt des intalnite se utilizeaza in denumire initialele parintilor. In cazul PFA intreaga raspundere pentru datoriile acumulate de intreprinderi revin persoanei fizice care detine acest statut.
Pentru infiintarea unui PFA vei avea nevoie de:
Cartea de identitate a titularului
Actele de studii (in domeniul in care se doreste autorizarea) sau documente din care sa reiasa experienta profesionala in domeniul in care se doreste autorizarea
Dovada de proprietate pentru adresa la care se va stabili sediul profesional (contract de vanzare-cumparare, donatie, certificat de mostenitor, contract de inchiriere vizat la Administratia Financiara, etc.)
Specimen de semnatura dat la notariat
Diferenta de costuri nu este foarte mare intre un SRL si un PFA. Doar contabilul (pe care esti obligat sa il ai in cazul unui SRL) face diferenta. Facturarea, chiria, impozitele, salariile, toate acestea vor fi la fel.
Deci, pana la urma, ce e mai bine sa alegi? SRL sau PFA? Acest lucru tine doar de tine si de nevoile tale.
In cazul unui PFA esti singurul asociat si il poti inchide oricand cu usurinta. De asemenea este nevoie sa platesti un contabil si iti poti face singur contabilitatea.
Pe de alta parte, un SRL iti ofera mai multe beneficii, precum limitarea raspunderii fondatorului si este si cea mai ieftina modalitate de a-ti deschide o afacere. In plus, daca ai afaceri de sub un milion de euro, afacerea ta se va clasa ca fiind microintreprindere, unde impozitul pe profit poate fi de 1% (daca ai cel putin un salariat) sau 3% (daca nu ai niciun salariat).
La urma urmei, tu trebuie sa decizi ce este mai bine pentru tine si pentru business-ul tau. Daca consideri ca este mai bine sa iti faci SRL, fa-ti un SRL! Daca consideri ca e mai bine sa-ti faci un PFA, atunci fa-ti un PFA! Poti numi acest pas ca fiind primul din cei multi pe care ii vei face in noua ta viata de antreprenor. Urmeaza o viata lunga si plina de provocari, dar la finalul zilei va fi si una plina de succes si entuziasm, in care nu te vei plictisi pentru nici macar o clipa.
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Intrebare: O societate doreste sa achizioneze vouchere cadou de la Emag si sa le distribuie catre unul dintre clientii sai. Acest client le va distribui catre salariati. Societatea va considera aceste voucher ca o cheltuiala? Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Care este diferentierea din punct de vedere contabil intre licente si subscriptii? In opinia noastra sunt categorii total distincte: licenta este de natura mijlocului fix necorporat in timp ce subcriptia reprezinta o achizitie a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<