Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ghidul Antreprenorului: PFA sau SRL ? Cum facem alegerea corecta?

24-Sep-2020
542

Inainte sa mergi la Oficiul National al Registrului Comertului va trebui sa faci primul pas cand vine vorba de infiintare firma bucuresti – sa te decizi daca un SRL sau PFA este mai potrivit pentru firma ta. Iti vom prezenta mai jos care sunt avantajele si dezavantajele SRL-urilor si PFA-urilor si de ce acte necesare infiintare firma vei avea nevoie pentru ele. Nu poti avea o afacere legal fara sa ai o firma infiintata legal. Fara un SRL sau PFA:

  • Nu poti lua un credit

  • Nu poti factura lucrarile pe care le faci pentru clientii tai.

Practic, nu poti presta servicii din punct de vedere legal.

SRL-ul (Societatea cu Raspundere Limitata) si PFA-ul (Persoana Fizica Autorizata) sunt cele mai comune tipuri de firme. La PFA ai acces instant la banii din firma. La SRL va trebui sa astepti dividendele la final de an (sau de trimestru). In general, insa, cheltuielile intre SRL si PFA sunt similare. Dupa numele PFA-ului – persoana fizica autorizata, ai crede ca nu poti avea angajati, insa cu siguranta poti angaja oameni.

Societatea cu Raspundere Limitata cand vine vorba de infiintare firma bucuresti

SRL-ul este cea mai buna optiune pentru majoritatea antreprenorilor care doresc o infiintare firma bucuresti. Este cel mai ieftin mod de a-ti deschide o afacere. Taxele pentru o microintreprinderi (afacerile cu afaceri de sub 1 milion de euro) sunt foarte mici:

  • 1% daca ai cel putin un salariat

  • 3% daca nu ai niciun salariat.

De ce trebuie sa tii cont la un SRL? In primul rand ai o limita la numarul de asociati – de 50. De asemenea, spre deosebire de PFA, orice cheltuiala trebuie justificata. Astfel, daca vrei sa scoti banii din firma, va trebui sa iti dai dividende ca si asociat, pe care le vei pune in contul tau bancar personal.

SRL-urile pot beneficia de mai multe facilitati fiscale, daca sunt eligibili pentru asta:

  • Deducere personala

  • Scutire de la plata impozitului pe veniturile de natura salariala pentru programator si/sau persoane cu handicap

  • Indemnizatie de insertie

  • Bani de la stat pentru angajarea somerilor si/sau absolventilor

  • Scutiri de la plata contributiilor la nivelul salariului minim pe economie pentru angajatii elevi/studenti/ucenici/pensionari

Daca doresti sa inchizi un SRL, trebuie sa te asiguri ca toti asociatii sunt de acord, iar daca sunt, va trebui sa impartiti intre voi banii din firma.

Acte necesare pentru infiintarea unui SRL

Pentru infiintarea unui SRL vei avea nevoie de:

  • 3 variante de denumire pentru viitoarea societate

  • Cartea de identitate a asociatului/asociatilor/administratorului

  • Copie de pe dovada de proprietate a sediului social (contract de vanzare cumparare, donatie, certificat de mostenitor, contract de inchiriere vizat de Administratia Financiara, etc.)

  • Cartea de identitate a proprietarului/proprietarilor sediului social

Persoana Fizica Autorizata cand vine vorba de infiintare firma bucuresti

PFA-ul, in schimb are taxe mai ridicate decat un SRL si nu are nici toate beneficiile sale, insa acesta este mai usor de administrat. Daca ai un PFA poti sa-ti tii chiar singur contabilitatea, nefiind nevoie sa apelezi la un contabil. Astfel, vei avea costuri reduse la administrare.

Cand vine vorba de un PFA, din fericire va trebui sa depui mult mai putine declaratii decat in cazul unui SRL. De asemenea, vei putea sa iti inchizi PFA-ul oricand doresti, fix pentru ca nu ai alti asociati. In plus, daca vrei sa scoti banii din firma, pur si simplu ii cheltuiesti din cont.

Tine minte ca PFA-urile au doua variante de impozitare: in sistem real si pe norma de venit. Este foarte indicat ca inainte de demararea procedurii de infiintarea a unui PFA sa verificati daca activitatea dumneavoastra este incadrata ca norma pe venit in cazul in care doriti sa optati pentru varianta de impozitare pe norma de venit.

Numele PFA-ului este dat, in general, de catre numele persoanei fizice care urmeaza sa se autorizeze ca PFA. In cazurile in care numele persoanelor sunt des intalnite se utilizeaza in denumire initialele parintilor. In cazul PFA intreaga raspundere pentru datoriile acumulate de intreprinderi revin persoanei fizice care detine acest statut.

Acte necesare pentru infiintarea unui PFA

Pentru infiintarea unui PFA vei avea nevoie de:

  • Cartea de identitate a titularului

  • Actele de studii (in domeniul in care se doreste autorizarea) sau documente din care sa reiasa experienta profesionala in domeniul in care se doreste autorizarea

  • Dovada de proprietate pentru adresa la care se va stabili sediul profesional (contract de vanzare-cumparare, donatie, certificat de mostenitor, contract de inchiriere vizat la Administratia Financiara, etc.)

  • Specimen de semnatura dat la notariat

Diferenta de costuri

Diferenta de costuri nu este foarte mare intre un SRL si un PFA. Doar contabilul (pe care esti obligat sa il ai in cazul unui SRL) face diferenta. Facturarea, chiria, impozitele, salariile, toate acestea vor fi la fel.

Concluzii

Deci, pana la urma, ce e mai bine sa alegi? SRL sau PFA? Acest lucru tine doar de tine si de nevoile tale.

In cazul unui PFA esti singurul asociat si il poti inchide oricand cu usurinta. De asemenea este nevoie sa platesti un contabil si iti poti face singur contabilitatea.

Pe de alta parte, un SRL iti ofera mai multe beneficii, precum limitarea raspunderii fondatorului si este si cea mai ieftina modalitate de a-ti deschide o afacere. In plus, daca ai afaceri de sub un milion de euro, afacerea ta se va clasa ca fiind microintreprindere, unde impozitul pe profit poate fi de 1% (daca ai cel putin un salariat) sau 3% (daca nu ai niciun salariat).

La urma urmei, tu trebuie sa decizi ce este mai bine pentru tine si pentru business-ul tau. Daca consideri ca este mai bine sa iti faci SRL, fa-ti un SRL! Daca consideri ca e mai bine sa-ti faci un PFA, atunci fa-ti un PFA! Poti numi acest pas ca fiind primul din cei multi pe care ii vei face in noua ta viata de antreprenor. Urmeaza o viata lunga si plina de provocari, dar la finalul zilei va fi si una plina de succes si entuziasm, in care nu te vei plictisi pentru nici macar o clipa.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ghidul Antreprenorului: PFA sau SRL ? Cum facem alegerea corecta?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordine de plata/ Foi de varsamant 2021- versiunea 1.3.3. ANAF a actualizat aplicatia
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat aplicatia pentru prelucrarea asistata, validarea si listarea ordinelor de plata/foi de varsamant conform OMFP nr. 246/2005 cu modificarile si completarile ulterioare si OMEF nr. 1294/2007. Actualizarea a fost facuta in data de 04.01.2021 - vers. 1.3.3. Descarca AICI«« Modificari efectuate in OPFV 2021 versiunea 1.3.3: -modificarea denumirii bancii Banca Comerciala Feroviara SA in -Teachventures Bank -Bicul ramane neschimbat...» citeste mai departe aici

  • ANAF a modificat DECLARATIA UNICA pentru anul 2021. Cum arata noul formular (Ordinul 14/2021)
    • UPDATE 13.01.2021: Ordinul nr. 14/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 33 din 12 ianuarie 2021. Legea a intrat in vigoare din 12.01.2021. Vezi cum arata noul formular, AICI. Vezi instructiunile de completare a formularului 212, AICI. Articol initial: Agentia Nationala de...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 20 ianuarie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul A4200 -pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate electronice de marcat fiscale aprobate prin H.G. nr. 479/2003, pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394. Cum se declara in formular facturile emise catre persoane fizice?
    • Intrebare: Va rugam sa ne comunicati cum se declara in Declaratia 394 facturile emise catre persoane fizice? De exemplu: societatea desfasoara activitati de transport UBER, Bringo, Freenow, etc si emite aproximativ 3.000 de facturi pe luna catre diverse persoane fizice. Avem obligatia sa le declaram in D394 individual sau exista o exceptie pentru acest tip de activitate? Multumim! Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil: Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a formularului...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2021, noi modificari privind recalcularea contributiilor sociale in cursul anului
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 33 din 12 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 14 din 7 ianuarie 2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice” . Noul formular 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 15/2021 aduce noi modificari Declaratiei 230. Vezi modelul formularului
    • Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se înfiinteaza si functioneaza în conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 34 din 12 ianuarie 2021. Actul normativ a intrat in vigoare din data de 12...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016