Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua decizie ASF privind gestionarea riscurilor operationale generate de sistemele informatice utilizate de entitatile reglementate

20-Mar-2015
2538

In sedinta sa din 18 martie 2015, Consiliul ASF a aprobat Norma privind gestionarea riscurilor operationale generate de sistemele informatice utilizate de entitatile reglementate, autorizate/avizate si/sau supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiara.



Forma actuala include propunerile si observatiile rezultate din procesul de consultare publica la care a fost supus proiectul de act normativ in perioada 27.01 - 22.02.2015, in masura in care acestea au corespuns obiectivelor initiale. Norma va fi insotita de un Ghid de implementare, care tine cont de cele mai bune practici pentru fiecare dintre activitatile obligatorii care trebuie efectuate de entitatile reglementate, structurat similar cu documentele elaborate de organismele internationale (ESMA, EIOPA). Ghidul va fi publicat pe website-ul ASF.

Consiliul a audiat si proiectul Comisiei Europene de creare a unei Uniuni a Pietelor de Capital. Aflat in dezbatere publica la nivel european pana la jumatatea lunii mai, proiectul isi propune identificarea unor posibile masuri pe termen scurt si lung necesare crearii unei piete de capital mai substantiale si integrate, avand ca scop final diversificarea surselor de finantare pentru intreprinderile europene (altele decat cele asigurate de sectorul bancar), reducerea costului capitalului, respectiv stimularea cresterii economice si a crearii de locuri de munca in cele 28 de tari ale UE.

Consiliul ASF a aprobat Raportul de evaluarea a sistemului compensare – decontare RoClear administrat de Depozitarul Central SA, in baza Recomandarilor ESCB – CESR pentru sistemele de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare din Uniunea Europeana.

In cadrul sedintei au mai fost aprobate:
- retragerea de la tranzactionare a actiunilor emise de S.C. M.J.MAILLIS ROMANIA S.A. Ilfov, avand in vedere finalizarea procedurii de retragere a actionarilor;
- documentul de oferta publica obligatorie de preluare a S.C. AMPLO S.A. Ploiesti;
- inregistrarea la ASF a majorarii capitalului social al societatii CERSANIT ROMANIA S.A. Roman.

Ca urmare a inregistrarii unor majorari de capital, revocari si numiri ai unor administratori sau schimbarii sediului social au fost aprobate modificari ale actelor constitutive pentru un numar de brokeri si societati de asigurare.

De asemenea, au mai fost discutate si aprobate de catre Consiliul ASF:
- solicitarea SC Depozitarul Central SA de validare a noilor administratori ai societatii;
- solicitarea societatii S.A.I. BROKER S.A. de autorizare a Fondului Deschis de Investitii PROSPER INVEST;
- solicitarea Franklin Templeton Investment Management Ltd United Kingdom – Sucursala Bucuresti (FTIML) de avizare a modificarilor intervenite in documentele avute in vedere la momentul inregistrarii S.C. Fondul Proprietatea S.A., respectiv contractul de administrare a investitiilor.

Au fost propusi pentru avizare si reavizare 160 de agenti in vederea desfasurarii activitatilor de marketing a fondurilor de pensii, fiind retrase avizele pentru alti 166 de agenti de marketing. Au fost, de asemenea, aprobate doua persoane in functii de conducere/pozitii semnficative pentru doua societati de administrare a fondurilor de pensii.

in cadrul sedintei au mai fost discutate actiunile de control desfasurate la SC Depozitarul Central SA, ARCA BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE SRL, fiind aprobata, de asemenea, efectuarea unui control in cazul SMARALD BROKER DE ASIGURARE SRL.

Consiliul ASF a fost informat in legatura cu evolutia "Proiectului de realizare a unei infrastructuri centralizate". Ca parte a programelor de Infrastructura si Guvernanta ale Strategiei de IT a ASF, proiectul urmareste eficientizarea sistemului de management al resurselor informatice, cresterea functionalitatii platformei de posta electronica, dar si imbunatatirea securitatii IT la nivelul utilizatorilor din cadrul organizatiei.

Consiliul ASF se intruneste in fiecare zi de miercuri pentru a decide asupra masurilor care trebuie adoptate pentru buna functionare si pentru supravegherea eficienta a pietelor financiare non-bancare, a participantilor si operatiunilor pe aceste piete.


Sursa: ASF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016