Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se amana cu un an aplicarea standardelor internationale de raportare financiara pentru companiile de asigurari

16-Feb-2015
1026
In aceasta perioada a fost semnata de catre autoritati aplicarea standardelor internationale de raportare financiara (IFRS), care urmau sa devina obligatorii incepand cu 1 ianuarie 2015, pentru toate societatile de asigurari/ reasigurari autorizate in Romania si pentru cele care activeaza in baza dreptului de libera stabilire.

Potrivit Agerpres, IFRS reprezinta un set de standarde contabile care vizeaza intocmirea si prezentarea situatiilor financiare intr-un mod transparent, care sa permita comparabilitatea informatiilor la nivel international.

"Directorii financiari ai societatilor de asigurari au fost informati ca nu se mai aplica IFRS din 2015 si nu mai trebuie sa retrateze conform IFRS inchiderea anului 2014", au spus sursele mentionate.
Surse oficiale au declarat pentru AGERPRES ca, desi IFRS au fost introduse printr-o norma a ASF si au fost si proiecte-pilot de pregatire pentru companii de asigurari, aplicarea acestora trebuia aprobata de Ministerul Finantelor Publice /MFP/ si cele doua institutii au discutat, dar nu s-au pus de acord privind aplicarea din 2015 a acestei masuri, care are impact financiar si fiscal.
"Autoritatile nu aveau informatiile necesare despre impactul aplicarii IFRS pe societatile de asigurari", au spus sursele oficiale, citate de Agerpres.

De asemenea, anunta aceeasi sursa, in intervalul septembrie-octombrie 2014, compania de consultanta KPMG a derulat impreuna cu Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania /UNSAR/ un program de pregatire dedicat membrilor acesteia, privind implementarea IFRS, care a vizat aspecte tehnice actuariale privind contabilizarea contractelor de asigurare, instrumente financiare si alte standarde relevante pentru asiguratori, precum si implicatiile fiscale ce decurg din implementarea noului sistem de raportare.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

De asemenea, in ultimii doi ani s-a desfasurat un proiect pilot care a implicat 10 companii de asigurare membre UNSAR, care au aplicat standardele IFRS in paralel cu reglementarile contabile conforme cu directivele europene, iar rezultatele obtinute in urma chestionarelor cantitative si calitative aplicate in cadrul proiectului au reprezentat un suport la realizarea proiectului de norma pe care ASF l-a inaintat Ministerului Finantelor Publice spre aprobare.

Norma ASF prevedea ca, incepand cu exercitiul financiar al anului 2015, societatile de asigurari/ reasigurari vor intocmi si vor publica situatiile financiare anuale individuale si consolidate in conformitate cu IFRS, in moneda nationala si in limba romana, si ca, incepand cu 1 ianuarie 2015, aceste societati vor organiza si conduce contabilitatea in conformitate cu IFRS.

In concret, asa cum scrie agentia de presa, de la 1 ianuarie 2015 toata piata de capital din Romania ar fi trebuit sa aplice aplice IFRS. Bancile au trecut la raportarea pe IFRS din 2012, iar companiile listate la bursa au, de asemenea, obligatia de raporta rezultatele financiare conform IFRS, incepand cu rezultatele pe anul 2012.

Aceasta schimbare aduce modificari importante in ce priveste procesul de raportare contabila, avand efecte majore asupra datelor financiare ale companiilor si necesita restructurarea sistemelor IT interne.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se amana cu un an aplicarea standardelor internationale de raportare financiara pentru companiile de asigurari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"