Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari fiscale 2024: Finantele propun noi modificari asupra impozitului pe profit, impozitului micro, TVA, dar si pentru taxele salariale

14-Dec-2023
3108
Modificari fiscale 2024: Finantele propun noi modificari asupra impozitului pe profit, impozitului micro, TVA, dar si pentru taxele salariale

Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica, in data de 13 decembrie 2023, un nou Proiect de OUG pentru implementarea anumitor modificari fiscale si bugetare in ceea ce priveste impozitul pe profit, impozitul pe veniturile micro, dar si in cazul taxelor salariale si TVA.

Modificari fiscale 2024

In continuare redam cele mai importante modificari fiscale propuse de Ministerul Finantelor prin noul Proiect de OUG.

Impozitul pe profit

Aplicarea facilitatii scutirii de impozit a profitului reinvestit pentru aparate de marcat electronice fiscale

Abrogarea prevederilor art. 22 alin. (10 1) din Codul fiscal, referitoare la interdictia de aplicare a facilitatii fiscale pentru profitul reinvestit in cazul achizitiilor de aparate de marcat electronice.

Pentru achizitia de aparate de marcat electronice fiscale inceteaza neaplicarea facilitatii privind scutirea de impozit a profitului reinvestit, incepand cu data de 1 ianuarie 2024, luand in considerare faptul ca incepand cu aceasta data costul de achizitie al aparatelor respective nu se mai scade din impozitul pe profit, urmand ca acesta sa se inregistreze pe cheltuieli sau sa se recupereze prin amortizarea fiscala.

Regimul fiscal al cheltuielilor privind cresele, gradinitele si educatia timpurie
NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil! Ce modificari esentiale a adus Legea nr. 296/2023? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti, precum si 14 studii de caz sugestive, click<<

Se propune includerea cheltuielilor privind functionarea creselor si gradinitelor, precum si a decontarilor privind cheltuielile aferente educatiei timpurii pentru copiii angajatilor in cadrul dispozitiilor aplicabile cheltuielilor sociale. Totodata, sumele achitate de contribuabil pentru plasarea copiilor angajatilor in unitati de educatie timpurie, conform legislatiei in vigoare, se limiteaza la nivelul sumei de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil.

Schimbarea regimului fiscal al achizitiei aparatelor de marcat electronice fiscale

Incepand cu data de 01.01.2024, cheltuielile reprezentand costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la data punerii in functiune, potrivit legii, vor fi cheltuieli deductibile la calculul rezultatului fiscal.

Costul lor de achizitie nu se mai scade din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul in care au fost puse in functiune, in cazul in care contribuabilii datoreaza impozit pe profit trimestrial, sau din impozitul pe profit anual, in cazul contribuabililor care aplica sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit.

Sumele reportate potrivit prevederilor in vigoare pana la 31.12.2023 se vor putea scadea doar din impozitul fiscal al anului 2023.

Regulile fiscale privind determinarea cheltuielilor aferente veniturilor neimpozabile

Se propune ca, pentru determinarea ponderii veniturilor neimpozabile in totalul veniturilor, potrivit art. 25 alin. (4) lit. e) din Codul fiscal, contribuabilii care aplica reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara si care inregistreaza evaluarea titlurilor de participare la valoare justa prin alte elemente ale rezultatului global, ca urmare a aplicarii optiunii irevocabile de a recunoaste astfel titlurile de participare, sa ia in calcul si sumele reprezentand diferente din evaluare/reevaluare care se regasesc in creditul conturilor de rezerve ca urmare a vanzarii/cesionarii titlurilor de participare.

Mecanismul de recuperare a pierderilor fiscale

Din necesitati de consolidare bugetara se propune pentru pierderea anuala:

- reducerea perioadei de recuperare din profiturile impozabile obtinute, de la 7 ani consecutivi la 5 ani consecutivi, incepand cu cea stabilita in anul 2024, respectiv cu anul fiscal modificat care incepe in anul 2024,

- limitarea la 70% inclusiv din profiturile impozabile ale perioadei fiscale respective.

Impozitul pe veniturile microintreprinderilor

1. Conditia de detinere de catre asociati/actionari a trei microintreprinderi

In scopul intaririi regulilor de prevenire a fragmentarii afacerilor prin care se urmareste accesul la aplicarea regimului de impozitare a microintreprinderilor, se extinde analiza conditiei actuale de detinere directa de catre asociati/actionari a peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot si la detinerea indirecta.
NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil! Ce modificari esentiale a adus Legea nr. 296/2023? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti, precum si 14 studii de caz sugestive, click<<

In acelasi timp, pentru ca sistemul de impozitare este unul favorabil se propune si reducerea numarului de microintreprinderi detinute de un actionar/asociat, pentru aplicarea acestui sistem de impozitare la o singura microintreprindere.

Masura propune restrangerea sferei de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderilor avand in vedere necesitatile de consolidare bugetara precum si respectarea de catre Romania a termenelor si jaloanelor stabilite prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) in domeniul reformei fiscale.

2. Conditia privind depunerea situatiilor financiare anuale

Se propune instituirea unei conditii legate de obligatia depunerii la termen a situatiilor financiare anuale pentru incadrarea in sistemul fiscal al microintreprinderilor. Verificarea aplicarii conditiei se efectueaza pe baza unei proceduri aprobate prin ordin al presedintelui A.N.A.F.

3. Situatia intreprinderilor legate

Se reglementeaza ca in cazul in care o microintreprindere se gaseste in relatii speciale, cu alte persoane juridice romane, care conduc la incadrarea acestora in categoria «intreprinderilor legate», definite potrivit Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, conditia legata de stabilirea valorii plafonului de 500.000 euro sa se verifice pe baza veniturilor insumate pentru toate intreprinderile legate, inclusiv cu cele ale persoanei care verifica indeplinirea conditiilor de microintreprindere.

4. Microintreprinderile din domeniul HoReCa

Incepand cu data de 1 ianuarie 2024, se abroga prevederile speciale referitoare la persoanele juridice romane care desfasoara activitati in domeniul HoReCa.

Se propune ca aceste persoane juridice romane sa aplice regulile generale ale sistemului de impunere pentru microintreprinderi, inclusiv in ceea ce priveste verificarea conditiilor de incadrare sau de iesire din sistemul de impunere pentru microintreprinderi.

Intrucat pentru anul fiscal 2023 microintreprinderile din domeniul HoReCa au fost exceptate, potrivit legii, de la indeplinirea conditiilor de incadrare in acest sistem, se propune ca microintreprinderile care au desfasurat activitati in domeniul HoReCa, pana la data de 31 decembrie 2023, sa aplice conditia de a nu mai fi fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, incepand cu anul fiscal 2024.

5. Activitati de intermediere in domeniile asigurarilor si reasigurarilor

Se propune introducerea, pentru persoanele juridice romane care realizeaza venituri conexe din activitati de asigurare si reasigurare, unei reguli pentru pastrarea acestora in sfera de impunere pe veniturile microintreprinderilor, in situatia in care au realizat venituri din activitatea de distributie de asigurari/reasigurari in proportie de pana la 15% inclusiv din veniturile totale.

7. Inactivitatea temporara

Se propune o regula fiscala pentru persoana juridica aflata in inactivitate temporara,respectiv ca acestea raman in sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderilor pentru intreaga perioada in care inregistreaza aceasta situatie de inactivitate, urmand ca la data inscrierii in Registrul Comertului a mentiunii de reluare a activitatii, sa verifice daca indeplineste conditiile prevazute pentru aplicarea acestui sistem.

8. Redirectionarea sponsorizarilor, eliminarea scaderii din impozitul pe veniturile microintreprinderilor a sponsorizarilor, a burselor acordate elevilor scolarizati in invatamantul profesional - dual si a aparatelor de marcat electronice fiscale

Se propune:

- eliminarea redirectionarii valorii ramase neutilizate pentru cheltuielile efectuate cu sponsorizarile;

- eliminarea scaderii din impozitul pe veniturile microintreprinderilor a sponsorizarilor, burselor acordate elevilor scolarizati in invatamantul profesional - dual si a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Impozit pe venit si contributii sociale obligatorii

-In cazul contribuabililor pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, se propune eliminarea din categoria cheltuielilor deductibile limitat a cheltuielilor de sponsorizare si/sau mecenat, acordate potrivit legii.

Totodata, se reglementeaza faptul ca acestea nu sunt cheltuieli deductibile.

-Avand in vedere numeroasele solicitari formulate de contribuabili si organele fiscale, se clarifica categoria de furnizori care pot oferi abonamente care includ dreptul de a utiliza facilitatile sportive, in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic si, dupa caz, servicii medicale, in nume propriu, respectiv in calitate de intermediari.
NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil! Ce modificari esentiale a adus Legea nr. 296/2023? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti, precum si 14 studii de caz sugestive, click<<

Astfel, in cazul contribuabililor care determina venitul net anual in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, sunt deductibile sumele reprezentand contravaloarea abonamentelor, platite in scopul personal al contribuabilului, indiferent daca activitatea se desfasoara individual sau intr-o forma de asociere, in limita echivalentului in lei a 100 euro anual pentru fiecare persoana, oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, care actioneaza in nume propriu in cazul abonamentelor care includ dreptul de a utiliza facilitatile sportive, in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic, ori in calitate de intermediari pentru serviciile medicale, in cazul in care abonamentele respective includ si servicii medicale.

Totodata, se propune modificarea plafonului anual de la echivalentul in lei a 400 euro, la echivalentul in lei a 100 euro, in cazul acestor abonamente.

-Se propune abrogarea prevederii referitoare la nedeductibilitatea cheltuielilor efectuate cu costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv, potrivit legii.

Aceste cheltuieli fiind efectuate in cadrul activitatii pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, se supun conditiilor generale pe care trebuie sa le indeplineasca o cheltuiala pentru a putea fi deductibila.

In corelare cu aceasta masura se abroga reglementarea privind deducerea din impozitul datorat de persoanele fizice care realizeaza venituri pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate a sumelor reprezentand costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse in functiune in anul respectiv.

-Se propune introducerea in categoria cheltuielilor nedeductibile in cazul venitului realizat din activitati pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, a cheltuielilor inregistrate in evidenta contabila, care au fost dovedite ulterior ca fiind legate de fapte de coruptie, potrivit legii. Sumele astfel constatate majoreaza venitul brut, conducand la recalcularea obligatiilor fiscale datorate.

-In cazul veniturilor din salarii si asimilate salariilor se propune clarificarea modalitatii de determinare a plafonului lunar neimpozabil de 3 salarii/remuneratii, pentru indemnizatiile de delegare, detasare, inclusiv in cazul indemnizatiei specifice detasarii transnationale si prestatiile suplimentare, precum si pentru deplasarea in alta localitate, in tara sau in strainatate, in cazul in care aceste situatii cuprind perioade din luni succesive.

Astfel, plafonul se calculeaza distinct pentru fiecare luna prin raportarea celor 3 salarii/remuneratii la numarul de zile lucratoare din luna respectiva, iar rezultatul se multiplica cu numarul de zile corespunzator fiecarei luni din perioada de delegare/detasare/desfasurare a activitatii in alta localitate, in tara sau in strainatate.

Plafonul lunar astfel determinat, se utilizeaza si la stabilirea bazei de calcul al contributiei de asigurari sociale, al bazei de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate si al bazei de calcul al contributiei asiguratorii pentru munca.

Masura are in vedere clarificarea modului de calcul al plafonului lunar neimpozabil de 3 salarii/remuneratii avand in vedere solicitarile contribuabililor si cele ale organelor fiscale.

Se propune includerea in plafonul lunar neimpozabil si care nu se cuprinde in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii, de cel mult 33% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, sau din solda lunara/salariul lunar a urmatoarelor venituri/avantaje:

- sumele suportate de catre angajator pentru plasarea copiilor angajatilor proprii in unitati de educatie timpurie, potrivit legii, in limita stabilita de acesta, dar nu mai mult de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil. in cazul sumelor platite direct de catre angajat, acestea se acorda de catre angajator, in limita aceluiasi plafon, pe baza documentelor justificative prezentate de angajat;

- diferenta favorabila dintre dobanda preferentiala stabilita prin negociere si dobanda practicata pe piata, pentru credite si depozite.

In cazul sumelor acordate angajatilor proprii pentru plasarea copiilor acestora in unitati de educatie timpurie se aduc urmatoarele clarificari:

- sumele platite direct de catre angajat pentru plasarea copiilor in unitati de educatie timpurie, se deconteza de catre angajator pe baza documentelor justificative prezentate de angajat, in limita aceluiasi plafon de cel mult de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil.
NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil! Ce modificari esentiale a adus Legea nr. 296/2023? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti, precum si 14 studii de caz sugestive, click<<

Suma se acorda unui singur parinte, la un singur angajator, prin prezentarea unei declaratii pe propria raspundere din partea parintelui. In situatia in care desfasoara activitate la mai multi angajatori, angajatul are obligatia sa declare ca nu beneficiaza de astfel de plati de la un alt angajator.

Se propune instituirea unui regim fiscal pentru stabilirea, declararea si plata contributiei de asigurari sociale, a contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei asiguratorie pentru munca pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor in bani si/sau in natura primite de la terti, similar regimului fiscal aplicabil avantajelor salariale primite de persoanele fizice de la alte entitati decat angajatorul, ca urmare a prevederilor contractului individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz.

Calculul, retinerea, declararea si plata contributiei de asigurari sociale, a contributiei de asigurari sociale de sanatate, respectiv a contributiei asiguratorie pentru munca datorate potrivit legii, revin angajatorului rezident fiscal roman, platitorilor de venituri sau persoanelor fizice, dupa caz.

Titlul VII - Taxa pe valoarea adaugata

1. Se propune ca, dupa obtinerea unei derogari de la aplicarea Directivei 2006/112/CE, sa se limiteze la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpararii, inchirierii sau leasingului de cladiri/spatii de locuit, indiferent de destinatia acestora, situate in zone rezidentiale sau in blocuri de locuinte si a taxei aferente cheltuielilor legate de aceste cladiri/spatii de locuit, in cazul in care acestea nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice.

2. Avand in vedere ca unul dintre obiectivele politicii fiscal-bugetare il constituie cresterea eficientei colectarii obligatiilor bugetare, in scopul asigurarii unei mai bune incasari la bugetul de stat a taxei pe valoarea adaugata, se propune eliminarea facilitatii de amanare de la plata in vama a TVA pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316, care au obtinut certificat de operator economic autorizat conform art. 38 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului. Masura eliminarii acestei facilitati ar conduce la reorientarea acestori operatori catre utilizarea cu preponderenta a procedurilor simplificate de vamuire, respectiv depunerea unei declaratii vamale prin utilizarea vamuirii centralizate sau a inscrierii in evidentele declarantului, cu efecte asupra facilitarii comertului si asupra reducerii timpilor de asteptare in vama.

3. Se propune ca, in vederea obtinerii certificatului de amanare de la plata TVA in vama, pentru anumite obligatii bugetare restante solicitantii sa puna la dispozitia autoritatii vamale o declaratie pe propria raspundere potrivit careia nu inregistreaza astfel de obligatii.

Titlul VIII - Accize si alte taxe speciale

1. Se propune esalonarea in doua etape a actualizarii cu cresterea preturilor de consum din ultimele 12 luni, calculata in luna septembrie a anului 2023, fata de perioada octombrie 2014 - septembrie 2015, a nivelului accizelor pentru produsele de la nr. crt. 10 - 12 din anexa nr. 1 la titlul VIII - Accize si alte taxe speciale din Codul fiscal, aplicabil in anul 2024.

2. Prin proiectul de act normativ se propune completarea art. 345 alin. (3) din Codul fiscal, in sensul in care, pe langa produsele energetice prevazute la art. 355 alin. (3) lit. a) – e) din Codul fiscal, si in cazul vinurilor spumoase, bauturilor fermentate, altele decat bere si vinuri, cu exceptia celor pentru care este prevazut un nivel de accize zero, produselor intermediare si alcoolului etilic, livrarea din antrepozite fiscale ori din locatia in care acestea au fost receptionate de catre destinatarul inregistrat sa se efectueze numai in momentul in care furnizorul detine documentul de plata care sa ateste virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantitatii ce urmeaza a fi facturata.

3. In vederea conformarii cu cele sesizate de catre Comisia Europeana cu privire la unele neconcordante de natura tehnica referitoare la transpunerea in legislatia nationala a prevederilor Directivei (UE) 2020/262 de stabilire a regimului general al accizelor (reformare), se impune modificarea prevederilor de la art. 406 alin. (2) si (3), art. 408 alin. (2) si art. 418 alin. (2) din Codul fiscal.

4. Prin proiectul de act normativ se propune ca valabilitatea atestatului de destinatar certificat, precum si a atestatului de expeditor certificat sa inceapa de la data emiterii, dupa ce autoritatea competenta a aprobat cererea de inregistrare ca destinatar certificat sau expeditor certificat, dupa caz.

Alte masuri fiscale
1. Se propune prelungirea perioadei privind suspendarea depunerii declaratiilor informative prevazute la art. 324 alin. (4), (5) si (6) din Codul fiscal, pana la data de 31 decembrie 2026, avand in vedere ca incepand cu anul 2021 s-a modificat metodologia de calcul a Bazei TVA

si vor avea loc inspectii din partea Comisiei Europene pentru anii anteriori, ceea ce va putea permite, relativ usor, reintroducerea obligatiei de depunere a acestor declaratii informative (392A, 392B si 393).

2. Se propune exceptarea de la obligatia de raportare/transmitere in/prin sistemul national privind factura electronica RO e – Factura a facturilor simplificate, a facturilor emise pentru operatiuni efectuate catre persoane impozabile nestabilite si neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, precum si a facturilor ce nu fac obiectul normelor de facturare din Romania. Totodata, se propune stabilirea unor amenzi egale pentru emitent si destinatar, in cazul in care factura nu este emisa/primita prin sistem, respectiv 15% din valoarea totala a facturii.

3. Se propune stabilirea unor solutii in situatia in care nu functioneaza sistemul national privind factura electronica RO e – Factura.

4. Se propune ca impozitul pe veniturile din pensii, din dobanzi, din jocuri de noroc si din dividende, datorat de persoanele fizice, incasat la bugetul de stat, incepand cu data de 1 ianuarie 2024, sa nu se redistribuie si sa se retina integral in acelasi buget pentru acoperirea necesitatilor de finantare potrivit legii.

5. Se propune eliminarea din definitia zaharului adaugat a zaharurilor din sucuri de fructe neindulcite, concentrat de suc de fructe si piureuri de fructe, avand in vedere ca acestea nu afecteaza sanatatea in aceeasi masura ca celelalte tipuri de zaharuri adaugate.

Referitor la obligatia operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale

Avand in vedere ca la aceasta data operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale, risca sa fie sanctionati pentru nerespectarea obligatiei de dotare a acestora cu aparate de marcat electronice fiscale, in conditiile in care obligatia nu a putut fi adusa la indeplinire din motive care nu le sunt neimputabile, se impune adoptarea masurilor necesare astfel incat sanctiunile prevazute de lege sa nu poata fi aplicate pentru o perioada limitata de timp.

Astfel, se propune amanarea aplicarii sanctiunii prevazute la art. 11 alin.(1) lit.f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 1 octombrie 2024.
Dupa expirarea acestui interval, sanctiunea poate fi aplicata doar pentru faptele savarsite incepand cu data de 1 octombrie 2024.

Masura are in vedere amanarea cu noua luni a aplicarii sanctiunii prevazute de lege pentru nedotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale ( raportat la termenul obligatoriu de dotare in vigoare la aceasta data), pentru a permite producerea, achizitionarea si fiscalizarea acestor dispozitive.

De asemenea, se clarifica faptul ca, in cazul operatorilor economici care desfasoara si alte activitati pentru care legea prevede obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, masura se aplica exlusiv pentru activitatea de livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede.

NOU! Impozitarea microintreprinderilor incepand cu 1 ianuarie explicata impecabil! Ce modificari esentiale a adus Legea nr. 296/2023? Gasiti in acest ghid practic informatii complete, solutii clare, recomandari de la cei mai buni specialisti, precum si 14 studii de caz sugestive, click<<

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Modificari fiscale 2024: Finantele propun noi modificari asupra impozitului pe profit, impozitului micro, TVA, dar si pentru taxele salariale":
Rating:

Nota: 4.17 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Situatii financiare anuale: ONG-urile depun bilantul pana pe 29 aprilie 2024

    • Conform legislatiei in vigoare, ONG-urile depun anul acesta situatiile financiare anuale pana pe data de 29 aprilie 2024. Depunere situatii financiare anuale ONG-uri Principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor sunt reglemenatate prin Ordinul 5394/2023, publicat in Monitorul Oficial nr. 11 din 8 ianuarie 2024. Termenele pentru depunerea...» citeste mai departe aici

  • D100 in 2024. Cum se declara sponsorizarile in formular

    • Cum se declara sponsorizarea in declaratia 100 pentru trim. 4 2023 respectiv trim. 1, deoarece nu exista rubrica pentru trecerea sumei aferente sponsorizarii acordate (societatea este platitoare de impozit pe profit in 2024 si de impozit pe venit in 2023)? Declarare sponsorizari in D100 – raspunsul specialistului: Cheltuielile cu sponsorizarea, efectuate potrivit dispozitiilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile ulterioare, sunt considerate initial nedeductibile si ulterior, dupa ce s-a...» citeste mai departe aici

  • ANAF: In mai, toate seminariile web vor aborda modalitatea de completare si de depunere a Declaratiei unice

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste ca, in anul 2024, termenul de depunere al Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formular 212 este data de 27 mai, inclusiv. In acest context, specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor organiza, in luna mai, seminare web care vizeaza informarea contribuabililor in legatura cu modul in care acestia trebuie sa procedeze la completarea si depunerea declaratiei unice...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016