Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Este oficial! Tichetele de masa vor fi impozitate cu CASS de 10%, insa NU vor mai putea fi acordate si in bani

28-Sep-2023
38177
Este oficial! Tichetele de masa vor fi impozitate cu CASS de 10%, insa NU vor mai putea fi acordate si in bani

Guvernul a aprobat recent Pachetul de noi masuri fiscale, ceea ce inseamna ca tichetele de masa vor fi impozitate cu CASS de 10%, insa au fost facute si mici modificari asupra unor prevederi. S-a renuntat la ideea de a acorda bonurile de masa sub forma de bani. Explicatiile au venit din partea purtatorului de cuvant al Guvernului.

CASS de 10% pentru tichetele de masa

Asa cum a fost prezentat in Proiectul de Lege aprobat de Guvern zilele trecute, statul va impune un impozit de 10% pe tichetele de masa. Acest lucru inseamna ca angajatii care primesc in prezent, conform CIM, tichete de masa, vor primi cu 10% mai putin decat inainte.

12. La articolul 68 1, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

”(3) Impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut din care se deduce contributia de asigurari sociale de sanatate datorata si retinuta la sursa potrivit prevederilor Titlului V - Contributii sociale obligatorii. Impozitul pe venit se retine la sursa, de catre platitorii de venituri prevazuti la alin. (2), la momentul platii venitului.”

Tichetele de masa NU vor mai putea fi acordate sub forma de bani

In Proiect exista si posibilitatea ca firmele sa acorde angajatilor tichetele de masa sub forma de bani, prevedere care insa NU a mai fost aprobata de Guvern, asa cum a declarat purtatorul de cuvant al institutiei. Bonurile de masa vor fi acordate ca pana acum, pe card.

Atentie! Ministerul de Finante are termen o saptamana pentru a propune Executivului un proiect de ordonanta de urgenta care va limita comisioanele implicate in acest proces de distributie a bonurilor de masa.


La ce alte prevederi au mai renuntat autoritatile, vezi AICI>>

Pentru a putea fi aplicat, Proiectul mai trebuie promulgat de Presedintele Romaniei si publicat in Monitorul Oficial!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici