
Raportul Special
realizat de specialisti
Legislatia fiscala ne permite sa deducem o serie de cheltuieli cu personalul. Multe dintre acestea prezinta insa si alte beneficii, pe langa cele financiare. Avantajele pe care le oferi angajatilor se intorc, intr-o forma sau alta, inapoi in firma. Iata ce beneficii deductibile le poti oferi angajatilor tai:
1. Tichetele de masa
Pe langa salariul lunar, exista si alte beneficii financiare pe care le poti folosi cu succes pentru motivarea angajatilor tai. Printre cele mai populare se numara tichetele de masa, apreciate atat de angajati cat si de angajatori. Beneficiul din perspectiva angajatilor sta in faptul ca sunt scutiti de plata taxelor salariale pentru remuneratia de acest fel.
Insa nu doar angajatii castiga, ci si compania. Asta pentru ca aceste cheltuieli sunt deductibile 100%, conform Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa si a Codului Fiscal. Tichetele de masa sunt o modalitate foarte buna de a suplimenta remuneratia angajatilor, pentru ca le ofera mai multa putere de cumparare la un cost redus pentru companie.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Cartea Verde a Contabilitatii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
2. Tichetele de vacanta
Tichetele de vacanta pot fi o metoda foarte buna de a recompensa si motiva angajatii. Din punct de vedere fiscal, beneficiul este clar: angajatorul economiseste cu 37% mai mult decat daca i-ar oferi angajatului aceeasi suma in bani. Tichetele de vacanta sunt deductibile in limita a 6 salarii minime brute per angajat si sunt scutite de taxe si impozite. Astfel, suma maxima a valorii deductibile pentru acestea este de 11.400 de lei.
Tichetele de vacanta pot fi emise si pe suport electronic insa ele nu pot fi folosite decat pentru achitarea serviciilor turistice:
„Voucherele de vacan?? emise pe suport electronic pot fi alimentate exclusiv cu valoarea nominal? a voucherelor de vacan?? acordate de c?tre angajator ?i pot fi utilizate doar pentru achizi?ionarea pachetelor de servicii turistice.” - (art. 8 din Legea nr. 173/2015)
3. Formarea profesionala
Programele de formare profesionala actioneaza foarte eficient ca factor motivator pentru angajatii tai. Acestea ii ajuta sa invete lucruri noi si sa devina mai buni la ceea ce fac, ceea ce are un efect pozitiv asupra nivelului lor de implicare in activitatea companiei. Pregatirea angajatilor in cadrul acestor programe are si un efect direct asupra calitatii serviciilor si asupra productivitatii.
Aceste programe fac parte din lista cheltuielilor deductibile, asa ca vei putea benefica si pe plan financiar de pe urma la lor. Mai mult decat atat, Codul Muncii, art. 198, indica urmatoarele:
„Salariatii care au beneficiat de un curs sau de un stagiu de formare profesionala, in conditiile art. 197 alin. (1), nu pot avea initiativa incetarii contractului individual de munca pentru o perioada stabilita prin act aditional”
Asta inseamna ca te poti asigura ca investitiile pe care le faci in personal se vor intoarce inapoi in compania ta. In cazul incetarii premature a contractului de munca, angajatul poate fi obligat la plata tuturor cheltuielilor generate de programul sau de pregatire.
4. Tichete de cresa
Tichetele de cresa pot fi un factor excelent de motivare pentru angajati, intrucat demonstreaza implicarea companiei in bunastarea lor si a familiei lor. Acesta nu este un beneficiu care poate fi acordat tuturor angajatilor. Te poti baza insa pe faptul ca cei care il primesc il vor aprecia, ceea ce va contribui la construirea unei culturi organizationale pozitive.
Tichetele de cresa sunt totodata o modalitate foarte buna de a stimula femeile care au nascut sa revina la munca mai devreme. Acestea acopera integral costurile unei crese de stat si sunt cheltuieli deductibile in cuantum de 5% din suma totala destinata cheltuielilor cu salariul, conform Codului Fiscal.
Surs? foto: Shutterstock
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 07-13 iulie 2008Valoarea nominala indexata a unui tichet de masa pentru sem.I 2017 este de 15,09 leiProiectul Normelor de aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masaCaz practic: Poate primi TICHETE DE MASA de la fiecare loc de munca?Salariul mediu net pe economie, 1.615 lei, in octombrieUltimele articole
Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 baniDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelNeclaritati privind noutatile fiscale din 2024? Afla acum solutiile pentru firma taTICHETE DE MASA: Cum vor fi impozitate in 2024 si care este valabilitatea lorArticole similare
Valoarea tichetelor de masa, majorata la 20 de lei (propunere legislativa)Editorial: Cine e principalul beneficiar al muncii dvs.?Control la Agentia Nationala a Functionarilor Publici realizat de Corpul de Control al Primului-ministruAvantajele contractului de mandat pentru firme si microintreprinderiTichete de masa. Impozite si contributii datorate. Fuziune sindicatUltimele articole
7 beneficii extra salariale pe care le poti primi din partea unui angajatorCele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatoriSalariul minim majorat cu 30 la suta pe piata de retailVIDEO: Acordarea tichetelor de masaStatul ne omoara dar nu se predaArticole similare
4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lorPiata tichetelor de vacanta, foarte mica, in RomaniaLegea debirocratizarii si legea preventiei in discutie la Topul National al Firmelor Private din Romania - XXIVOUG-urile, criticate de investitorii straini din Romania, care cer mai multe legi in ParlamentSeminarul National pentru Intreprinderi:"Angajarea legala: conditii, oportunitati si amenintari"Ultimele articole
Cadouri de Craciun oferite de firme pentru angajati. Sumele respective sunt cheltuieli sociale sau de protocol?Taxe platite de angajatori cu ocazia Pastelui. Cat costa cadourile companiilorSfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA