Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4 metode de a economisi bani si a motiva angajatii in acelasi timp

17-Apr-2018
5195
4 metode de a economisi bani si a motiva angajatii in acelasi timp

Legislatia fiscala ne permite sa deducem o serie de cheltuieli cu personalul. Multe dintre acestea prezinta insa si alte beneficii, pe langa cele financiare. Avantajele pe care le oferi angajatilor se intorc, intr-o forma sau alta, inapoi in firma. Iata ce beneficii deductibile le poti oferi angajatilor tai:


1. Tichetele de masa

 

Pe langa salariul lunar, exista si alte beneficii financiare pe care le poti folosi cu succes pentru motivarea angajatilor tai. Printre cele mai populare se numara tichetele de masa, apreciate atat de angajati cat si de angajatori. Beneficiul din perspectiva angajatilor sta in faptul ca sunt scutiti de plata taxelor salariale pentru remuneratia de acest fel.

 

Insa nu doar angajatii castiga, ci si compania. Asta pentru ca aceste cheltuieli sunt deductibile 100%, conform Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa si a Codului Fiscal. Tichetele de masa sunt o modalitate foarte buna de a suplimenta remuneratia angajatilor, pentru ca le ofera mai multa putere de cumparare la un cost redus pentru companie.

 

2. Tichetele de vacanta

 

Tichetele de vacanta pot fi o metoda foarte buna de a recompensa si motiva angajatii. Din punct de vedere fiscal, beneficiul este clar: angajatorul economiseste cu 37% mai mult decat daca i-ar oferi angajatului aceeasi suma in bani. Tichetele de vacanta sunt deductibile in limita a 6 salarii minime brute per angajat si sunt scutite de taxe si impozite. Astfel, suma maxima a valorii deductibile pentru acestea este de 11.400 de lei.

Tichetele de vacanta pot fi emise si pe suport electronic insa ele nu pot fi folosite decat pentru achitarea serviciilor turistice:

 

„Voucherele de vacan?? emise pe suport electronic pot fi alimentate exclusiv cu valoarea nominal? a voucherelor de vacan?? acordate de c?tre angajator ?i pot fi utilizate doar pentru achizi?ionarea pachetelor de servicii turistice.” - (art. 8 din Legea nr. 173/2015)

 

3. Formarea profesionala

 

Programele de formare profesionala actioneaza foarte eficient ca factor motivator pentru angajatii tai. Acestea ii ajuta sa invete lucruri noi si sa devina mai buni la ceea ce fac, ceea ce are un efect pozitiv asupra nivelului lor de implicare in activitatea companiei. Pregatirea angajatilor in cadrul acestor programe are si un efect direct asupra calitatii serviciilor si asupra productivitatii.

 

Aceste programe fac parte din lista cheltuielilor deductibile, asa ca vei putea benefica si pe plan financiar de pe urma la lor. Mai mult decat atat, Codul Muncii, art. 198, indica urmatoarele:

 

„Salariatii care au beneficiat de un curs sau de un stagiu de formare profesionala, in conditiile art. 197 alin. (1), nu pot avea initiativa incetarii contractului individual de munca pentru o perioada stabilita prin act aditional”

 

Asta inseamna ca te poti asigura ca investitiile pe care le faci in personal se vor intoarce inapoi in compania ta. In cazul incetarii premature a contractului de munca, angajatul poate fi obligat la plata tuturor cheltuielilor generate de programul sau de pregatire.

 

4. Tichete de cresa

 

Tichetele de cresa pot fi un factor excelent de motivare pentru angajati, intrucat demonstreaza implicarea companiei in bunastarea lor si a familiei lor. Acesta nu este un beneficiu care poate fi acordat tuturor angajatilor. Te poti baza insa pe faptul ca cei care il primesc il vor aprecia, ceea ce va contribui la construirea unei culturi organizationale pozitive.

 

Tichetele de cresa sunt totodata o modalitate foarte buna de a stimula femeile care au nascut sa revina la munca mai devreme. Acestea acopera integral costurile unei crese de stat si sunt cheltuieli deductibile in cuantum de 5% din suma totala destinata cheltuielilor cu salariul, conform Codului Fiscal.


Surs? foto: Shutterstock

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016