Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tichete de masa. Impozite si contributii datorate. Fuziune sindicat

08-Feb-2012
3627
Intrebare:

Un sindicat format prin fuziunea a doua sindicate in data de 19.01.2012 a preluat salariatii celor doua sindicate prin transfer conform Legii 67 si a codului muncii . Pentru perioada 01.01-19.01 salariatii nu au beneficiat de bonuri de masa pe entitatile care si-au incetat activitatea desi aveau dreptul. Pentru a nu afecta drepturile salariatilor transferati prin fuziune poate noua entitate sa acorde salariatilor tichete de masa pentru toata luna ianuarie?
Ce impozite si contributii ar trebui sa retina pentru perioada 01.01-19.01 cat acesti salariati au figurat pe entitatile dizolvate prin fuziune?

Raspuns:

Potrivit art. 173 din Codul muncii republicat, cu referire la protectia salariatilor in cazul transferului intreprinderii, al unitatii sau al unor parti ale acesteia, salariatii beneficiaza de protectia drepturilor lor in cazul in care se produce un transfer al intreprinderii, al unitatii sau al unor parti ale acesteia catre un alt angajator, potrivit legii. Drepturile si obligatiile cedentului, care decurg dintr-un contract sau raport de munca existent la data transferului, vor fi transferate integral cesionarului.

In aceeasi linie, sunt redactate si prevederile art. 5 din Legea 67/2006. In acest sens, drepturile si obligatiile cedentului, care decurg din contractele individuale de munca si din contractul colectiv de munca aplicabil, existente la data transferului, vor fi transferate integral cesionarului. Cu toate acestea, acest transfer nu se va aplica in cazul in care cedentul este subiectul procedurii de reorganizare judiciara sau faliment, potrivit legii.

Incidente sunt si prevederile art. 234 si 235 din Codul civil referitor la fuziune si efectese fuziunii. Potrivit acestor reglementari, in cazul fuziunii realizate prin absorbtia unei persoane juridice de catre o alta persoana juridica sau prin contopirea mai multor persoane juridice pentru a alcatui o persoana juridica noua, drepturile si obligatiile persoanei juridice absorbite se transfera in patrimoniul persoanei juridice care o absoarbe, respectiv in patrimoniul persoanei juridice nou-infiintate.

Prin urmare, desi art. 11 din HG 5/1999 stabileste regula stricta cu privire la acordarea de catre angajator a nu mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea, salariatii vor putea beneficia, de la noua entitate, de tichete de masa aferente perioadei mentionate anterioare fuziunii, intrucat drepturile si obligatiile cedentului, care decurg din contractele individuale de munca sau din contractul colectiv de munca aplicabil, existente la data transferului, se transfera integral cesionarului.

Intrucat sunt preluate atat drepturile, cat si obligatiile cedentului, cesionarul (noua entitate) va calcula, retine si vira toate obligatiile privind impozitul pe salarii si contributiile sociale datorate corespunzator drepturilor constituite.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016