Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scutire impozit profit reinvestit la achizitii din fonduri guvernamentale si europene. Cum procedam?

27-Iul-2016
6272

In cele de mai jos, stabilim daca pentru utilajele achizitionate din fonduri guvernamentale si europene se poate aplica scutirea de impozit pe profit pentru profit reinvestit.

Conform prevederilor art. 22 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, incepand cu anul 2016, lista activelor pentru care se aplica scutirea de impozit pe profit a fost completata cu aparate de casa, de control si de facturare, calculatoare electronice si echipamente periferice si programe informatice. Este vorba de acele active produse si/sau achizitionate si puse in functiune in perioada 1 ianuarie 2016 - 31 decembrie 2016 inclusiv, prevazute in clasa 2.2.9. din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.

Initial, in perioada 1 iulie 2014 – 31 decembrie 2015 aceste prevederi se aplicau numai pentru profitul investit in echipamente tehnologice - masini, utilaje si instalatii de lucru - astfel cum sunt prevazute acestea in subgrupa 2.1 din Catalog. O prima conditie este ca aceste echipamente sa se regaseasca in clasificarea prevazuta de HG nr. 2139/2004, cu modificarile ulterioare si apoi se adauga aceea de a fi folosite in scopul desfasurarii activitatii economice.

Profitul investit reprezinta, potrivit prevederilor pct. 11, alin. (1) din HG nr. 1/2016 privind normele metodologice emise in aplicarea Legii nr. 227/2015, profitul contabil brut cumulat de la inceputul anului la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit, inregistrat in trimestrul/anul punerii in functiune a activului respectiv. Scutirea se acorda in limita impozitului pe profit datorat pentru perioada pentru care se calculeaza rezultatul fiscal.

Suma profitului pentru care s-a beneficiat de scutire de la plata impozitului pe profit, mai putin partea aferenta rezervei legale, se repartizeaza la sfarsitul exercitiului financiar cu prioritate pentru constituirea rezervei din facilitati.

In ceea ce priveste intrebarea d-voastra mentionam ca la pct. 11, alin. (2) din HG nr. 1/2016, se prevede ca la aplicarea facilitatii nu se tine cont de sursele de finantare, proprii sau atrase.

Ca urmare aceste sursele primite nu se scad din valoarea profitului contabil utilizat pentru achizitionarea activelor.

Investitiile pot avea diferite surse de finantare si anume:


- mijloace proprii: profitul net, alte rezerve;
- mijloace imprumutate: credite bancare, credite terti, leasing, novatie, leaseback;
- mijloace atrase: subventii, fonduri nerambursabile, fonduri rambursabile partial.

Obtinerea unor fonduri pentru investitiile incadrate in grupa 2.1 si clasa 2.2.9. din Catalogul aprobat prin HG nr. 2139/2004 nu atrage diminuarea profitului pentru care se aplica scutirea de la plata impozitului pe profit. Important este ca aceste active sa fie noi, sa fie utilizate in activitatea societatii si sa fie achizitionate si puse in functiune dupa data de 1 iulie 2014, respectiv 1 ianuarie 2016, iar societatea sa fi realizat profit contabil care sa acopere valoarea lor.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016