Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firme nou-infiintate. De cand incepe perioada de raportare in D101

28-Ian-2025
1272
Firme nou-infiintate. De cand incepe perioada de raportare in D101

Inainte de a va infiinta o firma trebuie sa va puneti la curent cu toate obligatiile fiscale si legislative pe care le veti avea de cand societatea va fi legala, pentru a evita amenzile sau alte tipuri de sanctiuni de la organele legii.

Aici intra si completarea corecta si depunerea D101 privind impozitul pe profit pentru firmele care sunt incadrate la acest regim fiscal. Este important de mentionat ca perioada de raportare a impozitului pentru o societate nou infiintata trebuie sa reflecte perioada in care aceasta este activa din punct de vedere fiscal.

Atentie! In cazul completarii rubricii ‘’Perioada’’ din formularul D101, exista insa si exceptii care ar putea aparea in cazul modificarilor anului fiscal sau al procedurilor de lichidare, etc., si declaratia sa ramana necompletata, despre care specialistul nostru ne va da mai multe detalii in continuarea articolului.

Firme nou-infiintate. De cand incepe perioada de raportare in D101

Sa luam urmatorul caz. Pentru o societate nou-infiintata in 2024 la registrul comertului prin incheierea nr ..., pronuntata in data de 04.12.2024, ceritficatul constatator eliberat cu data de 06.12.2024, vom depune D101 cu perioada 06.12.2024-31.12.2024, 04.12.2024-31.12.2024 sau 01.01.2024 - 31.12.2024?

Specialistul ne spune ca perioada de raportare in Declaratia 101 pentru o societate nou-infiintata trebuie sa reflecte intervalul in care aceasta este activa din punct de vedere fiscal in anul respectiv, conform prevederilor din Ordinul nr. 3386/2016.

Ai nevoie de ajutor pentru problemele firmei tale? Poti intreba specialistii nostri de la portalcodulfiscal, click AICI<<


Avand in vedere detaliile oferite:

  • Data pronuntarii incheierii de infiintare: 04.12.2024.
  • Data eliberarii certificatului constatator: 06.12.2024.

Perioada de raportare corecta in Declaratia 101 va fi 06.12.2024 - 31.12.2024, avand in vedere ca data inceperii activitatii fiscale este, de regula, data eliberarii certificatului constatator (06.12.2024 in acest caz), deoarece aceasta atesta finalizarea formalitatilor pentru functionarea societatii.

In concluzie, perioada de raportare in Declaratia 101 este 06.12.2024 - 31.12.2024.
Anul raportat in rubrica Anul va fi 024.

Referitor la rubrica PERIOADA din D101

Pentru societatile nou-infiintate care nu se regasesc in niciuna dintre situatiile speciale prevazute de Instructiunile pentru completarea formularului 101 (Anexa 3), rubrica privind Perioada din declaratia 101 nu trebuie completata.

Explicatie: Rubrica Perioada: se completeaza doar daca societatea intra in situatiile prevazute explicit de art. 16 alin. (5), (5 1), (5 2) si (6) din Legea 227/2015 sau daca a avut modificari privind anul fiscal (ex. anul fiscal modificat, lichidare, etc.). Pentru o societate nou-infiintata, care are anul fiscal identic cu anul calendaristic si nu se afla in situatii de exceptie, rubrica Perioada ramane necompletata.

Rubrica Anul: Se completeaza cu anul calendaristic pentru care se depune declaratia, adica 2024.

Temei legal 

Ordinul nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit"

ANEXA Nr. 3
INSTRUCTIUNI
de completare a formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04 
II. Completarea declaratiei 

1. Perioada de raportare 
In rubrica Anul se inscrie cu cifre arabe anul calendaristic pentru care se completeaza declaratia (de exemplu: 2018). 
Persoanele care intra sub incidenta prevederilor art. 225 sau 227, dupa caz, din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, completeaza anul in care au fost realizate veniturile pentru care se solicita regularizarea impozitului retinut. 
Contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5), alin. (51) si alin. (52) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, completeaza anul in care s-a incheiat anul fiscal modificat. 
Contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, completeaza anul inchiderii procedurii de lichidare. 

Rubricile privind Perioada se completeaza astfel: 
- perioada cuprinsa intre data de intai a primei luni din trimestrul in care contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, in cursul anului, realizeaza venituri mai mari de 1.000.000 euro, iar incepand cu trimestrul respectiv devin platitori de impozit pe profit si sfarsitul anului de raportare (de exemplu: 1 iulie 18 - 31 decembrie 18). Microintreprinderile care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei si au cel putin 2 salariati si care opteaza sa aplice prevederile titlului II din Codul fiscal completeaza perioada din anul fiscal pentru care datoreaza impozit pe profit; 
- perioada reprezentand anul fiscal modificat, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (5), alin. (51) si alin. (52) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare; 
- perioada cuprinsa intre prima zi a anului fiscal urmator celui in care a fost deschisa procedura lichidarii si data inchiderii procedurii de lichidare, in cazul contribuabililor care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin. (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.


Raspuns oferit in luna ianuarie 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016