Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Decizii adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara, cu incidenta in domeniul fiscal

22-Aug-2016
411

Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat recent urmatoarele masuri privind cadrul de functionare a pietelor financiare nebancare supravegheate – asigurari, piata de capital si pensii private:

A) Reglementare

Proiectul de modificare a Normei nr.23/2014 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule (proiectul va fi publicat pe www.asfromania.ro, pentru consultare publica, timp de 15 zile);

Proiectul de Norma pentru modificarea si completarea Normei 7/2013 privind forma si clauzele cuprinse in contractul de asigurare obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren si inundasiilor, cu modificarile si completarile ulterioare (proiectul va fi transmis spre publicare Monitorului Oficial al Romaniei);

Proiectul de Norma pentru modificarea Normei nr. 26/2014 privind transferul participantilor intre fondurile de pensii administrate privat (proiectul va fi transmis spre publicare Monitorului Oficial al Romaniei);

Proiectul Normei privind sistemul de raportare contabila semestriala in domeniul pensiilor private (proiectul va fi transmis spre publicare Monitorului Oficial al Romaniei);

 

B) Supraveghere si control

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

Suspendarea activitatii, respectiv respingerea solicitarii de retragere a autorizatiei de functionare in cazul unor brokeri de asigurare;

Respingerea unor plangeri prealabile formulate impotriva unor decizii ale ASF.

C) Autorizare – Avizare

Numirea unor noi membri in structurile de conducere ale unor entitati reglementate (Director General adjunct, Director executiv);

Modificarea actului constitutiv in cazul unui broker de asigurare (numiri asociat semnificativ, administrator);

Prospectul proportionat intocmit in vederea majorarii capitalului social al societasii COMMIXT S.A. Buftea;

Emiterea Certificatului de inregistrare a Valorilor Mobiliare aferent diminuarii capitalului social al societatii SIFI CJ STORAGE S.A. Bucuresti;

Avizarea si reavizarea unui numar de 103 agenti si retragerea avizelor pentru 25 de agenti care desfasoara activitati de marketing pentru fondurile de pensii facultative si administrate privat.

 

D) Informari

Consiliul a luat nota de Raportul primului audit financiar efectuat de catre Curtea de Conturi la ASF pentru exercitiul financiar 2015, in baza Legii 148/2015, care largeste aria de verificare asupra contului de executie in integralitatea lui. Nu au fost constatate nereguli si abateri de la legalitate si regularitate care sa conduca la producerea de prejudicii, dar au fost dispuse masuri privind intarirea functiilor de audit si control intern, controlul financiar preventiv si conducerea contabilitatii, inventarierea elementelor de natura activelor etc., precum si regularizarea in totalitate a constatarilor din anii anteriori (2013-2014);

Consiliul a fost informat asupra executiei bugetare pe semestrul I 2016, care s-a incheiat cu un excedent de 17.051.837 lei. Veniturile s-au realizat in proportie de 106,45%, ponderea cea mai mare (89,61%) provenind din cotele pentru functionarea, administrarea si supravegherea organismelor de plasament colectiv, fondurilor de pensii private si asiguratorilor, si numai 3,89% din cotele aferente tranzactiilor cu instrumente financiare si oferte publice (BVB). Cheltuielile s-au realizat in proportie de 75,28% fata de prevederile pentru aceasta perioada, in principal datorita realizarii partiale a planului de investitii si cheltuieli de capital (35,39%), a cheltuielilor mai mici cu bunuri si servicii (53,03%), dar si a cheltuielilor mai reduse cu personalul (90,94%).

Informare privind activitatea ASF in cadrul ESMA (Autoritatea Europeana pentru Valori Mobiliare si Piese) si EIOPA (Autoritatea Europeana pentru Asigurari si Pensii Ocupasionale) in trimestrul II 2016.

Consiliul ASF se intruneste in fiecare saptamana pentru a decide asupra masurilor care trebuie adoptate pentru buna functionare si pentru supravegherea eficienta a pietelor financiare nebancare, a participantilor si operatiunilor pe aceste piete.


*********

Despre ASF

ASF este autoritatea nationala, infiintata in anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobata prin Legea 113/2013, pentru reglementarea si supravegherea pietelor asigurarilor, a pensiilor private, precum si a pietei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de functionare a celor trei sectoare, care insumeaza peste 10 milioane de participanti.

Mai multe informatii puteti gasi pe www.asfromania.ro.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Decizii adoptate de Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara, cu incidenta in domeniul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.