Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SRL-urile care isi majoreaza capitalul social pana la 31 decembrie 2026 platesc cu 50% mai putin pentru publicarea in Monitorul Oficial

07-Oct-2026
158
SRL-urile care isi majoreaza capitalul social pana la 31 decembrie 2026 platesc cu 50% mai putin pentru publicarea in Monitorul Oficial
Alege-ne ca sursa ta de informatii in Google
Potrivit Legii nr. 239/2025, SRL-urile au obligatia de a-si majora capitalul in conditiile prevazute de lege. Termenul legal pentru indeplinirea obligatiei este 18 decembrie 2027. Oficiul National al Registrului Comertului a reamintit faptul ca societatile care isi majoreaza capitalul social pana la 31 decembrie 2026 beneficiaza de o reducere de 50% a tarifului de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

Cine trebuie, de fapt, sa majoreze capitalul

Legea nr. 239/2025, in vigoare din 18 decembrie 2025, stabileste un capital social minim de 5.000 lei pentru societatile care au raportat in exercitiul financiar precedent o cifra de afaceri neta mai mare de 400.000 lei. Pragul se verifica in situatiile financiare anuale aferente exercitiului precedent.

Pentru SRL-urile infiintate inainte de 18 decembrie 2025 (data la care a intrat in vigoare Legea 239/2025) cu cifra de afaceri de pana la 400.000 lei, legea nu impune majorarea capitalului la 500 lei. 

SRL-urile nou-infiintate (cele dupa 18 decembrie 2025), capitalul social minim este de 500 lei. Daca ulterior cifra de afaceri neta depaseste 400.000 lei, minimul devine 5.000 lei.

Termenele de majorarea capitalului social

Pentru firmele deja inregistrate care intrau sub incidenta pragului de 5.000 lei la intrarea in vigoare a legii, termenul este de cel mult doi ani, adica 18 decembrie 2027.

Pentru firmele care depasesc pragul ulterior, regula este diferita: majorarea se face pana la sfarsitul exercitiului financiar urmator celui in care depasirea este constatata pe baza situatiilor financiare anuale.

Capitalul minim nu scade daca cifra de afaceri scade. Valoarea capitalului social ramane nemodificata in acest caz.

Comanda ACUM>> Capitalul social. Noi reglementari fiscale, contabile si juridice!- lucrarea contine explicatii clare si spete rezolvate, foarte sugestive! Click AICI>>

Reducerea de 50% la publicarea in Monitorul Oficial

Societatile care isi majoreaza capitalul pana la 31 decembrie 2026 platesc cu 50% mai putin fata de tariful in vigoare la momentul publicarii. Reducerea se aplica doar daca modificarea actului constitutiv priveste exclusiv majorarea capitalului social pentru implementarea legii. Daca in acelasi act se schimba si alte elemente, de exemplu sediul sau administratorul, facilitatea nu se mai aplica.

Cum se majoreaza capitalul

Majorarea presupune modificarea actului constitutiv si inregistrarea mentiunii la registrul comertului. Exista mai multe modalitati:
  • aport in numerar, cu dovada varsamantului; 
  • aport in natura, caz in care ONRC poate cere un raport de evaluare intocmit de expertul desemnat de registratorul registrului comertului; 
  • incorporarea rezervelor (cu exceptia celor legale), a beneficiilor sau a primelor de emisiune, in conditiile legii; 
  • compensarea unor creante certe, lichide si exigibile asupra societatii, cu respectarea conditiilor legale. 

Dosarul contine, in principal, hotararea adunarii generale a asociatilor sau decizia asociatului unic, actul constitutiv actualizat si cererea de inregistrare. Documentele se pot transmite online, prin posta sau curier ori se pot depune la ghiseu, la oricare dintre oficiile registrului comertului. 

Citeste si: Majorarea capitalului social: Metode, Procedura, Reglementari, Monografie Contabila

Ce se intampla daca firma nu majoreaza capitalul

Daca societatea nu isi completeaza capitalul in termenul legal, orice persoana interesata sau ONRC poate cere tribunalului dizolvarea societatii. Dizolvarea poate fi insa evitata: societatea nu este dizolvata daca, pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti, capitalul social este adus la minimul legal.

Legea interzice si reducerea capitalului sub minimul legal. Exceptia este situatia in care, prin aceeasi hotarare, capitalul este majorat astfel incat sa ramana cel putin la minim, sau in cazul transformarii societatii intr-o alta forma. In caz contrar, orice persoana interesata poate cere in instanta dizolvarea.

Citeste si: Majorarea capitalului social din imprumuturi ale asociatilor. Ghid practic: conversie creante si tratament contabil

ATENTIE! Activul net al firmei este sub 50% din capitalul social? Atentie, in acest caz intri sub incidenta Legii 239/2025 si risti sanctiuni extrem de dure! Detalii AICI>>


Sursa foto: Pexels.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Raport GRATUIT

Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege

Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.



Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016