Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabile

21-Nov-2024
792
Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabile
Procedurile contabile reprezinta o aplicare practica, o detaliere concreta a politicilor contabile adoptate de societate prin manualul de politici contabile.

Prin intermediul politicilor contabile o societate trebuie sa gaseasca modalitatea proprie, adaptata specificului activitatii sale dar in concordanta cu prevederile legale in domeniu, prin care sa intocmeasca documentele justificative aferente fiecarei operatiuni contabile, sa inregistreze in gestiune si in contabilitate fiecare operatiune contabila.

Procedurile contabile au ca principal scop asigurarea unui cadru unitar de aplicare a legislatiei contabile, asigurarea continuitatii tratamentului contabil in cazul fluctuatiilor de personal, asigurarea unui suport pentru auditori dar si a justificarilor necesare a fi aduse in cursul activitatii de auditare, suport in luarea deciziilor de catre conducerea societatii.

La elaborarea procedurilor contabile trebuie sa se urmareasca ca acestea:
• sa fie conforme cu prevederile legale aplicabile societatii;
• sa corespunda cu politicile contabile adoptate de catre societate;

• sa fie adaptate obiectului de activitate si specificului societatii;

Partile componente ale unei proceduri contabile sunt:

Partile introductive:
• Lista persoanelor care elaborareaza, verifica si aproba procedura; 
• Data de la care se aplica procedura contabila.

Partile descriptive:
• Scopul procedurii operationale prin care se stabileste modul de realizare a operatiunii, compartimentele si persoanele implicate, documentele justificative necesare;
• Domeniul de aplicare a procedurii operationale, cu precizarea activitatii reglementate;
• Reglementari aplicabile activitatii procedurate;
• Descrierea procedurii.

Partile finale:
• Persoane responsabile;
• Dispozitii finale, anexe, inregistrari, arhivari.

ATENTIE! Mai multe ordonante si HG-uri au modificat noile reguli de intocmire a procedurilor contabile dupa care functioneaza societatile comerciale.

Din fericire, modificari fiscale privind subiecte sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:
• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
- decontarea unei parti din salariu
- organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 41 de modele de proceduri contabile gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala. Produsul este disponibil si in varianta online, unde il puteti vizualiza oricand dupa ce achitati, click AICI>>


Parcurgeti, va rugam, lista de mai jos. Procedurile subliniate (si pe care dvs. le primiti gata intocmite) sunt cele care creeaza cele mai mari probleme in practica.

1. Procedura privind intocmirea documentelor justificative 
2. Procedura de arhivare a documentelor 
3. Procedura interna privind utilizarea documentelor financiar-contabile 
4. Procedura de gestionare a imobilizarilor 
5. Procedura pentru clasificarea si inregistrarea contractelor de leasing 
6. Procedura de gestionare a stocurilor 
7. Procedura de gestionare a achizitiilor si a datoriilor catre furnizori 
8. Procedura de gestionare a veniturilor si a creantelor 
9. Procedura de calcul si inregistrare a salariilor 
10. Procedura de gestionare a casieriei 
11. Procedura pentru deconturile de trezorerie 
12. Proceduri privind agentiile de turism 
13. Procedura de reconciliere a conturilor bancare 
14. Procedura privind modificarea politicilor contabile 
15. Procedura inchiderii de luna/perioada 
16. Procedura inventarierii patrimoniului 
17. Procedura intocmirii situatiilor financiare anuale 
18. Procedura de repartizare a rezultatului contabil 
19. Procedura in cazul operatiunilor de reorganizare 
20. Procedura de corectare a erorilor contabile 
21. Proceduri privind asocierile in participatie 
22. Proceduri privind contractele de fiducie 
23. Procedura privind determinarea scutirii de impozit a profitului reinvestit 
24. Procedura privind determinarea impozitului pe venitul nerezidentilor 
25. Procedura privind calculatia costurilor si inregistrarea in contabilitatea de gestiune 
26. Procedura repartizarii trimestriale a dividendelor si intocmirii situatiilor financiare interimare 
27. Procedura privind productia de bunuri si servicii 
28. Procedura inregistrarii elementelor extrabilantiere 
29. Procedura de casare si valorificare a imobilizarilor corporale 
30. Procedura pentru metoda inventarului intermitent 
31. Procedura intocmirii jurnalelor de vanzari si cumparari 
32. Procedura privind subventionarea de la bugetul asigurarilor pentru somaj a unei parti din salariu 
33. Procedura privind corectarea erorilor materiale din situatiile financiare 
34. Procedura privind scoaterea din functiune a imobilizarilor in curs care nu se mai finalizeaza 
35. Procedura privind conducerea contabilitatii operatiunilor derulate de persoanele juridice straine care au locul de desfasurare in Romania 
36. Procedura privind controlul financiar de gestiune 
37. Procedura de inregistrare a operatiunilor aferente sistemului de garantie Returo 
38. Procedura de inregistrare a sponsorizarilor si donatiilor 
39. Procedura de emitere a facturilor in sistemul RO e-Factura
NOU!
40. Procedura pentru monitorizarea transporturilor in sistemul e-Transport 
41. Procedura de intocmire a decontului de TVA si verificarea decontului precompletat de TVA 


Cele 41 de proceduri editabile, AICI»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016