Raportul Special
realizat de specialisti
Firmele la inceput de drum, dar si cele care au vechime deja, trebuie sa aiba in vedere ca la anumite intervale regulate, au obligatia sa efectueze procedura inventarierii patrimoniului.
Aceasta prespune un intreg proces, bazat pe norme contabile si alte legi din domeniu, cu scopul de a inventaria situatia activelor, datoriilor si capitalurilor din cadrul patrimoniului entitatii respective, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale.
Iar in acest articol vom vedea la cat timp se realizeaza aceasta procedura, cand se face in mod exact si ce presupune, dar si alte cateva proceduri contabile pentru societatile pe structura.
Inventarierea patrimoniului se face in urmaroarele cazuri:
Procedura se aplica la efectuarea inventarierii si inregistrarea rezultatelor inventarierii de catre persoanele din cadrul compartimentului Financiar-contabil si persoanele care fac parte din comisiile de inventariere.
Scopul acestei proceduri este:
Reglementari aplicabile
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; O.M.F.P. nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
O.M.F.P. nr. 2.634/2015;
O.M.F.P. nr. 2.861/2009 pentru aprobarea normelor privind efectuarea inventarierii.
Descrierea procedurii
La stabilirea comisiilor de inventariere se au in vedere si prevederile Regulamentului intern de organizare si functionare al societatii, precum si fisa postului, persoanelor angajate, desemnate sa faca parte din comisiile de inventariere.
Raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit Legii nr. 82/1991, revine administratorului, dl. Nume Prenume.
Scopul inventarierii este stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale, astfel incat acestea sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantelor societatii.
Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute se va efectua cel putin o data in cursul exercitiului financiar, de regula in luna decembrie, astfel incat rezultatele inventarierii sa poata fi cuprinse in situatiile financiare anuale pentru anul respectiv.
Inventarierea se va efectua de asemenea, ori de cate ori este nevoie, intr-una din situatiile urmatoare:
Registrul-inventar intocmit va cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate, actualizate cu intrarile si iesirile realizate in perioada cuprinsa intre data inventarierii si data de 31 decembrie a anului respectiv.
Inventarierea anuala se va desfasura de regula in perioada ..............................
Comisia de inventariere cuprinde 5 membri dintre care unul este desemnat presedintele comisiei.
Decizia de numire a comisiei de inventariere se emite de catre administrator cu 7 zile calendaristice inainte de inceperea inventarierii si va fi adusa la cunostinta persoanelor desemnate sa faca parte din comisia de inventariere.
ATENTIE! Mai stiti cate ordine, ordonante si HG-uri modifica noile reguli de intocmire a procedurilor contabile dupa care functioneaza societatile comerciale?
Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care, in plus, trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale:
Codului fiscal
OMFP nr. 1.802/2014
Legii contabilitatii nr. 82/1991
41 de proceduri gata scrise pentru dvs., editabile, AICI>>
Parcurgeti, va rugam, lista de mai jos.
Procedurile subliniate (si pe care dvs. le primiti gata intocmite) sunt cele care creeaza cele mai mari probleme in practica.
1. Procedura privind intocmirea documentelor justificativeAtentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Cum se efectueaza corect INVENTARIEREA PATRIMONIULUITOTUL despre Contabilitatea Institutiilor Publice in 2015Studiu de caz: Regimul accizelor in cazul plusurilor/minusurilor la inventar de produse accizabileRetragere asociat dintr-o societate cu raspundere limitata. Aspecte fiscaleContabilitatea si fiscalitatea PFA de la A la Z in 222 pagini. Descopera GHIDUL practicUltimele articole
Nerespectarea obligatiilor financiar-contabile. Amenzile s-au DUBLAT pentru firmeRegistrul inventar: Cum se completeaza documentul pentru PFA-uri si care este modelul utilizat in 2023?INVENTARIEREA PATRIMONIULUI la sfarsitul anului 2021. Ce sanctiuni se aplica daca NU respectati legeaActivitate de expert contabil in relatia cu o societate. Intra in atributiile lui efectuarea inventarierii?Procedura de distribuire interimara a dividendelorSfaturi de la experti
Impozit minim cifra de afaceri
Intrebare: Daca in anul 2024 depasim plafonul de 50.000.000 euro pentru incadrarea la impozitul minim pe 1% pe cifra de afaceri, incepand cu trimestrul 1 din 2025 vom face comparatia IMCA vs. Impozit Profit. In cazul in care la finalul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Azi s-au inregistrat in registru, dupa ce le am pus la dispozitie raspunsul dvs., in urma cu cate minute mi-au trimis poza cu recipisa D163.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA