Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va fi simplificata procedura de infiintare a firmelor. In cazul dizolvarii, verificarea datoriilor de catre ANAF se face in 15 zile

09-Sep-2021
6386
Va fi simplificata procedura de infiintare a firmelor. In cazul dizolvarii, verificarea datoriilor de catre ANAF se face in 15 zile

Ministerul Economiei propune, printr-un memorandum publicat pe site-ul institutiei, simplificarea documentatiei necesare la infiintarea unei firme. Persoanele care vor sa infiinteze o firma noua vor avea de depus mai putine documente. Iar in cazul in care se doreste desfiintarea ei, verificarea datoriilor contribuabililor de catre ANAF se va face in 15 zile.

Simplificarea si digitalizarea procedurii de infiintare a firmelor


In prezent, procesul de infiintare a societatilor comerciale este inca birocratic si consumator de resurse, chiar daca s-au facut progrese in acest domeniu. Avand in vedere dificultatea procedurii de infiintare a unei societati si birocratia presupusa, precum si prevederile Programului de Guvernare 2020 - 2024, se impune simplificarea si digitalizarea procedurii de infiintare. 

De asemenea, este necesara dematerializarea sediului social si introducerea identitatii electronice a firmelor (adresa de corespondenta a unui agent economic sau a unei PFA sa poata fi o adresa electronica sau o adresa fizica). 

Propunerile Ministerului Economiei: 

  • fluidizarea procedurii de inregistrare a firmelor in 24 de ore;
  • eliminarea specimenului de semnatura dat in fata notarului public sau in fata functionarului ONRC - art.18, alin.(2) si (3) din Legea nr.26/1990.
  • eliminarea declaratiilor date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati (verificarea cazierului judiciar pentru fondatori/administratori/cenzori se face deja, ONRC avand acces la cazierul judiciar si verificarea cazierului fiscal se poate face direct in bazele de date ale ANAF) - art.36, alin.2, lit.(f) din Legea nr.31/1990.
  • recunoasterea sediului social virtual si confirmarea identitatii prin mijloace video;
  • actualizarea actelor normative care reglementeaza infiintarea firmelor.

 

 Simplificarea inchiderii firmelor

In prezent, in cazul societatilor comerciale infiintate deja, daca asociatii decid inchiderea acestora, procedura de dizolvare si lichidare simultana voluntara dureaza foarte mult, din cauza termenelor lungi, ajungandu-se in practica, in situatia in care o societate este radiata din Registrul Comertului dupa aproximativ 90 de zile de la dizolvarea voluntara.


Propuneri: 

  • reducerea termenului de publicare de catre ONRC in Monitorul Oficial a rezolutiei privind dizolvarea si lichidarea voluntara a societatilor comerciale, termen de la care se calculeaza cele 30 de zile de opozitie pentru creditori. In prezent publicarea in Monitorul Oficial a rezolutiei de aprobare a hotararii de dizolvare si lichidare simultana se face de catre ONRC foarte tarziu, uneori intre 10 si 15 zile de la aprobarea acesteia.
  • reducerea termenului de opozitie de 30 de zile de la publicarea rezolutiei in Monitorul Oficial (termenul de verificare de catre ANAF sau alti creditori, in ceea ce priveste inexistenta unor datorii ale contribuabilului), de la 30 de zile, la 15 zile;

 

Sursa: MEAT

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Va fi simplificata procedura de infiintare a firmelor. In cazul dizolvarii, verificarea datoriilor de catre ANAF se face in 15 zile":
Rating:

Nota: 4.33 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016