Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noiembrie vine cu noul sistem de taxare la Registrul Comertului

08-Nov-2012
2916
Va reamintim ca odata cu HG nr. 902/2012 a fost modificat sistemul de taxe si tarife la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), astfel ca taxarea operatiunilor de inregistrare se va face in functie de tipul solicitarii.

Noul sistem de taxare se aplica de la 23 noiembrie a.c., urmand sa fie platita o singura taxa pentru infiintarea unei firme sau a unei persoane fizice autorizate.

Astfel, incepand cu 23 noiembrie, inregistrarea unei persoane juridice in registrul comertului va costa 250 de lei (taxa unica pentru autorizarea constituirii, inmatricularea si autorizarea functionarii prin declaratie pe proprie raspundere).

In ce priveste inregistrarea in registrul comertului a unei persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori familiale, tariful care se va aplica va fi in cuantum de 90 de lei.

Alte tarife:

- cererea de verificare disponibilitate / rezervare denumire firma sau cererea de verificarea disponibilitate/rezervare emblema vor costa 45 de lei, indiferent ca se refera la persoane juridice, PFA sau intreprinderi familiale ori individuale.

- cererile de depunere si mentionare acte, cererile de radiere sau cererile de eliberare certificat constatator si extras de registru vor costa tot 45 de lei;

- cererile de mentiuni complexe, cu 2 sau mai multe operatiuni, depuse de persoanele juridice, vor avea un tarif de 220 de lei.

HG nr 902/2012 introduce si posibilitatea ca platile sa se efectueze si online prin portalul de servicii al Registrului Comertului sau prin sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar, insa numai de la data la care interconectarea Oficiului National al Registrului Comertului cu Sistemul electronic national este operationala.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noiembrie vine cu noul sistem de taxare la Registrul Comertului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Termenul de depunere pentru declaratiile fiscale 392 si 393 in 2021
    • In Monitorul Oficial, nr.72 din 31 ianuarie 2020 a fost publicata OG nr.6/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare. Ordonanta nr.6/2020 a intrat in vigoare de la 3 februarie 2020. Printre cele mai importante modificari se numara amanarea termenului de depunere a declaratiilor fiscale 392A, 392B si 393 pana la data de 31 decembrie 2022. Contribuabilii nu mai sunt obligati sa depuna declaratiile pana...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum se evidentiaza in Declaratia 205 si care este termenul limita de depunere pentru 2021
    • In anul 2019 societatea a distibuit dividende aferente anului 2019. Valoarea distribuita a fost de 45000lei pentru fiecare din cei 3 asociati. In anul 2020 fiecare a incasat sume diferite din dividende. O parte din sumele incasate provine din dividendele anului 2018. La completarea Declaratiei 205 anul acesta la rubrica sume incasate se completeaza suma incasata aferenta dividentelor anului 2019 sau suma incasata pe total adica aferenta anului 2019 cat si din anii precedenti. Multumesc!...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse CODULUI FISCAL de Legea 296/2020 - impozitul pe veniturile microintreprinderilor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, un material cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal de Legea 296/2020-Titlul III- impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de Legea 296/2020 22. Art. 51 Cotele de impozitare ……………………… (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru persoanele juridice române nou-infiintate,...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, in data de 25 ianuarie 2021, un nou Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin Hotararea Guvernului nr.864/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.956...» citeste mai departe aici

  • Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?
    • Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton isi extinde divizia Informatii Specializate pentru Institutii Publice. Sunteti profesionist cu experienta intr-unul dintre domeniile: Contabilitate Bugetara, Taxe si Impozite Locale, Audit Intern, Achizitii Publice, Control Intern Managerial? Daca vreti sa va alaturati echipei noastre de specialisti, asteptam cu mult interes sa ne trimiteti un scurt mesaj pe adresa institutiipublice@rs.ro. Rentrop & Straton - 25 de ani de excelenta in...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de asistenta ANAF pentru a-si indeplini obligatiile fiscale in 2021
    • ANAF va pune accent, si in 2021, pe indrumarea si informarea contribuabililor, in vederea stimularii conformarii voluntare, prin derularea Proiectului pilot. Agentia Nationala de Administrare Fiscala va intensifica, si in anul 2021, activitatile de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, manifestandu-si in acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale ce le revin. Astfel, institutia deruleaza Proiectul pilot privind stimularea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016